• Misszandra

BF juli/augusti 2018

Hejsan allihopa!

Jag plussade för några dagar sen och är beräknad till slutet av juli men kan ju lika gärna bli augusti. Häng gärna på om du vill!

Lite om mig, har en son på snart 16 månader. Han föddes 1 augusti 2016 så det blir väldigt tätt med deras födelsedagar. Denna graviditet var inte planerad men vi har väl tänkt "skulle det hända så är det välkommet" min sambo tog det mycket bättre än mig, han blev överlycklig och berättade för sin familj direkt, jag blev också glad, mest chockad men absolut glad. Tänker mer "hur ska detta gå, storebror är fortfarande liten, jag vill börja plugga, har sökt in till skola" men man får väl ta det som det kommer. Alla hormoner gör ju en lite smått galen och känslosam Tyst

Berätta gärna lite om dig själv!Glad

• Svar på tråden BF juli/augusti 2018
  • Linnsaan92
    3hjärtan skrev 2017-12-26 19:15:42 följande:

Denna gång går det vägen!

Vilken vecka har du fått mf förut ?

Det har varit mellan v 5-9 så ganska tidiga men jag hoppas de håller sig kvar:)
  • Linnsaan92
    Jossbelle skrev 2017-12-26 19:32:20 följande:

Håller tummarna att det kommer gå vägen för er denna gång <3

Tack så mycket =)
  • Misszandra

Jag ber om ursäkt till alla som skrivit privat meddelande ang Facebookgruppen. Det har ju varit jul och vi har varit bortresta, samt att jag har börjat spy av mitt graviditetsillamående. Så har i ärlighetens namn inte mått alls bra.

• Misszandra
    Linnsaan92 skrev 2017-12-26 18:52:18 följande:

Hej

Hoppar in här då jag är i v 7+6 så hoppas den lille kan hålla sig kvar där inne då jag har 3 MF efter mig så man blir ju lite orolig ????

Vill gärna va med i FB gruppen om detta går bra, någon som kan lägga till mig?

Linnjunglert@hotmail.com

Lagt till dig i gruppen! :)
  • Misszandra
    Jossbelle skrev 2017-12-26 19:29:20 följande:

Har skickat nu :)

Åh vad jobbigt, ja det är säkert en kombination av båda. Hoppas det vänder för dig snart <3 Jag fick reda på idag att jag åkt på bihåleinflammation så nu blir det antibiotikakur i 10 dagar framöver. Har legat i feber i 1 v och hoppas det kan vända nu då jag fått penicillin.

Imorgon ska jag på privat ultraljud. Blir lite extra nojig då jag vart sjuk så länge och proppat i mig max dosen av Alvedon så många dar och nu antibiotika och kortison nässpray... man vill ju helst slippa allt med läkemedel när man är gravid då det känns som en risk för barnet.

Åh usch vad jobbigt. Stackare. Jag förstår det med att slippa läkemedel, det finns inte ens i mina tankar. Inte tagit något alls, fast det brukar jag inte göra men man vill inte gärna när det växer en liten i magen.

Själv har man börjat spy och funderar på om man ska ring barnmorska/läkare så man får något som dämpar för jag känner att jobbet blir lidande. Är så glad att jag jobbar ensam natt så jag inte behöver förklara för nån varför jag mår skit eller är otroligt seg och ser ut som ?kom och hjälp mig att dö?- ungefär. Usch, längtar så tills detta illamående går över. Förra graviditeten blev det bättre efter vecka 15 och är nu i vecka 9 :?( sen spydde jag aldrig i förra graviditeten så denna är snäppet värre!
  • 3hjärtan
    Misszandra skrev 2017-12-28 00:08:11 följande:

Åh usch vad jobbigt. Stackare. Jag förstår det med att slippa läkemedel, det finns inte ens i mina tankar. Inte tagit något alls, fast det brukar jag inte göra men man vill inte gärna när det växer en liten i magen.

Själv har man börjat spy och funderar på om man ska ring barnmorska/läkare så man får något som dämpar för jag känner att jobbet blir lidande. Är så glad att jag jobbar ensam natt så jag inte behöver förklara för nån varför jag mår skit eller är otroligt seg och ser ut som ?kom och hjälp mig att dö?- ungefär. Usch, längtar så tills detta illamående går över. Förra graviditeten blev det bättre efter vecka 15 och är nu i vecka 9 :?( sen spydde jag aldrig i förra graviditeten så denna är snäppet värre!

Att du klarar jobba natt!
  • Linnsaan92

Känner ett ständigt illa mående men spyr inte än, är de någon som vet något bra tips på hur man kan må lite bättre? så man inte bara ligger i soffan :(

• 3hjärtan
    Linnsaan92 skrev 2017-12-28 12:53:57 följande:

Känner ett ständigt illa mående men spyr inte än, är de någon som vet något bra tips på hur man kan må lite bättre? så man inte bara ligger i soffan :(

Tvinga sig göra saker. Ut och gå, städa nån garderob. Hjälper ibland för mig men emellaåt står jag i skogen och spyr. Och hoppas ingen ser mig
  • Linnsaan92
    3hjärtan skrev 2017-12-28 13:44:25 följande:

Tvinga sig göra saker. Ut och gå, städa nån garderob. Hjälper ibland för mig men emellaåt står jag i skogen och spyr. Och hoppas ingen ser mig

Haha jag får prova att städa lite och packa lite garderober då vi ändå ska flytta i januari ????
  • 3hjärtan
    Linnsaan92 skrev 2017-12-28 13:48:24 följande:

Haha jag får prova att städa lite och packa lite garderober då vi ändå ska flytta i januari ????

Jag blir sämre av att inget göra iaf. Men vissa dagar e det kört hur jag än gör
  • Linnsaan92
    3hjärtan skrev 2017-12-28 13:58:30 följande:

Jag blir sämre av att inget göra iaf. Men vissa dagar e det kört hur jag än gör

Aa det är väl så. Man vet ju inte direkt vad man gett sig in på haha!
  • Mamma till S

Har också stora problem med illamående! Var så illa förra veckan att jag inte fick behålla nånting :( usch. Vart inlagd med dropp o är lite bättre nu men mår fortfarande illa! Fick primperan, funkar okej! Hoppas det ger med sig snart. Är i v13 nu.... Frisk luft o mkt tuggummi mildrar men det är hemskt när man blir så låst! Är även sjukskriven just nu, klarar inte av jobbet alls. Hu!

• Mamma till S

Har också stora problem med illamående! Var så illa förra veckan att jag inte fick behålla nånting :( usch. Vart inlagd med dropp o är lite bättre nu men mår fortfarande illa! Fick primperan, funkar okej! Hoppas det ger med sig snart. Är i v13 nu.... Frisk luft o mkt tuggummi mildrar men det är hemskt när man blir så låst! Är även sjukskriven just nu, klarar inte av jobbet alls. Hu!

• Erica1985

Hej hänger gärna med er här! Beräknad till mitten av juli, får beta mer exakt idag på ul/kub . Har haft lite konstig mens efter mitt ma i augusti.

Men är iaf mitt andra barn har en kille här hemma som precis fyllt två

• saijda

Hej!

Jag hoppar in här om det är okej. Jag är 23 år och min man 22 år gammal. Vi har varit gifta i snart 2 år. Är snart färdigutbildad Undersköterska.

Jag plussade den 27 december och är enligt appen beräknad till 30/8-18. Det är första barnet, andra försöket. Går in i vecka 6 idag <3 hoppas lilla hjärtat vill stanna kvar <3

Har inte riktigt förstått detta än, obeskrivlig känsla!
Svar på tråden BF juli/augusti 2018