Moorii skrev 2017-12-10 20:23:17 följande:
Jo, sjukt jobbigt att gå över.. Varje dag efter bf känns som 100 år, och istället för att vara förväntansfull så inser man hur fruktansvärt obekvämt allting är, hur stor och otymplig man är och att allt egentligen suger XD Jag åkte in till östra för att jag var yr bf +12 och då upptäcktes för lite fostervatten och den läkaren tyckte att jag skulle bli igångsatt så snart som möjligt. Fick sova där för observation och på morgonen så skulle jag bli igångsatt. Så kommer en ny läkare som säger att jag kan åka hem!! När jag sa att jag blivit lovad igångsättning så fnös hon nånting om att "vi gör inga igångsättningar före 42+0". Hade kunnat strypa henne, men som tur var jobbade samma sköterska som dagen innan och hon mindes att jag skulle få igångsättning, så läkaren gick motvilligt med på det. Jag hade aldrig gett mig, ungen skulle ut! :P
Haha, det där med tajming och graviditet hänger sällan ihop :) men du hinner läsa en termin iallafall, det är en början! Ja, huva, två barn. Min man jobbar ofta till 19, så många dagar kommer jag vara helt själv med två barn, med allt vad det innebär... Help :S
Mmm, samma här.. Usch! Hoppas det blir en sval sommar :)
Usch förstår det. Minns att jag tyckte det var jobbigt när man var i vecka 38 och tyckte då ungen var färdigbakad och kunde gott komma ut. Lider med dig och håller som sagt alla tummar denna gången att du slipper det :)
Usch vad hemskt, att bete sig så mot en höggravid kvinna som dessutom nästan gått över hela tiden man är tillåten. Alla hormoner och känslor, du hade fått slå henne utan att du hade blivit dömd av mig. Jag hade förstått xD Bra att sköterskan backade upp dig.
Jaa, en termin. Kanske klarar av både bebis och skola om jag får mycket hjälp av familj och min sambo har väldigt flexibelt jobb så det bör kunna lösas, frågan är om man pallar (?)
Åh, vad jobbigt. Vid 19 är ju nästan allt klart, då ska barnen bara i säng. What doesnt kill you, makes you stronger sägs det! Vi stöttar dig över internet :)