• Misszandra

BF juli/augusti 2018

Hejsan allihopa!

Jag plussade för några dagar sen och är beräknad till slutet av juli men kan ju lika gärna bli augusti. Häng gärna på om du vill!

Lite om mig, har en son på snart 16 månader. Han föddes 1 augusti 2016 så det blir väldigt tätt med deras födelsedagar. Denna graviditet var inte planerad men vi har väl tänkt "skulle det hända så är det välkommet" min sambo tog det mycket bättre än mig, han blev överlycklig och berättade för sin familj direkt, jag blev också glad, mest chockad men absolut glad. Tänker mer "hur ska detta gå, storebror är fortfarande liten, jag vill börja plugga, har sökt in till skola" men man får väl ta det som det kommer. Alla hormoner gör ju en lite smått galen och känslosam Tyst

Berätta gärna lite om dig själv!Glad

• Svar på tråden BF juli/augusti 2018
  • Mamma till S
    Misszandra skrev 2017-12-02 09:38:43 följande:

Får du kub i din kommun? Jag fick bara ta ett blodprov i min förra graviditet och vi har valt att göra ett privat och betala för det denna gången, vet inte varför man blir mer nervös när man redan varit gravid en gång och allt gick bra!

Nej tror vi får betala runt 400kr men det är det värt.

Väntar på en tid nu bara o hoppas få en innan jul ??
  • IceJava

Jag hoppar in här, är dock inte säker än om jag är gravid :S 
    Är för tidigt för att ta ett test än, men ska göra ett nästa vecka hade jag tänkt :)

Men jag är nästan säker på att det är en liten där inne, har haft molvärk vid livmodern sedan söndag (3/12) och jag hade tydligen ägglossning under helgen enligt min natural cycles app (har dock tappat bort termometern och lägger bara in när jag har min mens just nu så kollar inte appen superofta)

Annars så är jag inte besvärad av mensvärk eller dylikt, om jag råkar ha mensvärk så brukar det oftast yttra sig någon dag innan mensen ska komma och mer mot ryggområdet än där jag känner av det nu och även väldigt vagt.

Men jag kan ju ha fel också, men om det visar sig att jag har rätt så är jag beräknad till i slutet av augusti (mellan 23-26 aug) om nu alla sidor på nätet stämmer :D

• Katten18

Hoppar in här :)

Slutade med p-piller den 4/12-16, med bara en äggstock så har försöken stressat mig jättemycket. Tänk om jag inte kan ha egna barn?

Utredning för ofrivillig barnlöshet startades i september i år (fick börja tidigt då jag var orolig) och två veckor senare fick vi reda på att min man hade för få spermier. Rörliga, men för få. Jobbig tanke att behöva vänta i minst 7 månader för att bli kallad till IVF, men vi vande oss snabbt och jag slutade med alla appar och ÄL-stickor.

Har en 45-48 dagars cykel, så försöken har blivit färre än normalt, och varje mens har gjort mig besviken.

I mitten/slutet på november började vä bröst göra ont, tänkte direkt på cancer då vi har mycket cancer i släkten... in i december tänkte jag ?äh jag tar ett gravtest bara för att utesluta, annars får jag söka vård?.

5/12-17 tog jag mitt första gravtest på morgonen, pluset dök upp direkt. Förstod ingenting.

Åkte till jobbet, köpte ett gravtest av annat märke - pluset dök upp snabbare än snabbast.

Köpte sen ett Clearblue veckoindikator.. ?Gravid 3+?..

Förstår fortfarande ingenting, är överlycklig över det lilla som växer inom mig. Men illamåendet kom som ett brev på posten, får knappt i mig mat. De senaste två dagarna har jag kräkts när jag borstat tänderna. Någon mer som är så illamående, så tidigt? Är bara i vecka 5...

Håller tummarna att illamåendet försvinner ju längre in man kommer..

Grattis till oss alla :)

Enligt FL appen så har jag BF 13 augusti 2018.

• IceJava
    Katten18 skrev 2017-12-09 18:00:53 följande:

Slutade med p-piller den 4/12-16, med bara en äggstock så har försöken stressat mig jättemycket. Tänk om jag inte kan ha egna barn?

Utredning för ofrivillig barnlöshet startades i september i år (fick börja tidigt då jag var orolig) och två veckor senare fick vi reda på att min man hade för få spermier. Rörliga, men för få. Jobbig tanke att behöva vänta i minst 7 månader för att bli kallad till IVF, men vi vande oss snabbt och jag slutade med alla appar och ÄL-stickor.

Har en 45-48 dagars cykel, så försöken har blivit färre än normalt, och varje mens har gjort mig besviken.

I mitten/slutet på november började vä bröst göra ont, tänkte direkt på cancer då vi har mycket cancer i släkten... in i december tänkte jag ?äh jag tar ett gravtest bara för att utesluta, annars får jag söka vård?.

5/12-17 tog jag mitt första gravtest på morgonen, pluset dök upp direkt. Förstod ingenting.

Åkte till jobbet, köpte ett gravtest av annat märke - pluset dök upp snabbare än snabbast.

Förstår fortfarande ingenting, är överlycklig över det lilla som växer inom mig. Men illamåendet kom som ett brev på posten, får knappt i mig mat. De senaste två dagarna har jag kräkts när jag borstat tänderna. Någon mer som är så illamående, så tidigt? Är bara i vecka 5...

Men Gud så roligt!! :D Grattis till er!

Själv sitter man bara och väntar på att dagarn ska gå så man kan ta ett test, jag hoppas på positivt och min magkänsla säger också det, men man vet ju aldrig, magkänslan är inte alltid rätt ?:)
  • 3hjärtan

Stort grattis!
  • Moorii

Jag hoppade in och läste i tråden då jag har bf 25/6, men är rätt säker på att jag går över denna gången med, så hakar på om det är ok?

Tyckte jag kände igen ditt namn Misszandra! Min son är också född 1 augusti och jag har för mig att vi var med i samma grupp sist :)

• Misszandra

Åh, supergrattis till er. Vad roligt! :) 

Ang illamåendet, jag fick mitt för några dagar sen när jag satt i bilen på väg hem från jobb en morgon (jobbar natt) och öste på med värme och trodde jag skulle spy helt plöstligt, sen har det hållet i sig. Hoppas också det snart går över. Det enda som håller det under kontroll för mig är att små äta, typ hela tiden. Så man inte blir så där vrålhungrig. Eller ens att magen hinner kurra för då blir det riktigt illa. Förra graviditeten försvann mitt illamående runt vecka 15, hoppas inte det ska hålla på så länge denna gången :/
  • Misszandra
    Moorii skrev 2017-12-09 19:25:52 följande:

Jag hoppade in och läste i tråden då jag har bf 25/6, men är rätt säker på att jag går över denna gången med, så hakar på om det är ok?

Tyckte jag kände igen ditt namn Misszandra! Min son är också född 1 augusti och jag har för mig att vi var med i samma grupp sist :)

Nej, men guuuud vad roligt :D Känner också igen ditt namn, haha. Grattis till dig igen. Du får jättegärna hänga på här, bara roligt med fler :) 

Gick du över länge förra gången? 

Jag födde 2 dagar innan bf, och enligt äl är denna beräknad på exakt samma datum som min son var xD
  • Misszandra
    IceJava skrev 2017-12-08 12:48:27 följande:

Jag hoppar in här, är dock inte säker än om jag är gravid :S 
    Är för tidigt för att ta ett test än, men ska göra ett nästa vecka hade jag tänkt :)

Men jag är nästan säker på att det är en liten där inne, har haft molvärk vid livmodern sedan söndag (3/12) och jag hade tydligen ägglossning under helgen enligt min natural cycles app (har dock tappat bort termometern och lägger bara in när jag har min mens just nu så kollar inte appen superofta)

Annars så är jag inte besvärad av mensvärk eller dylikt, om jag råkar ha mensvärk så brukar det oftast yttra sig någon dag innan mensen ska komma och mer mot ryggområdet än där jag känner av det nu och även väldigt vagt.

Men jag kan ju ha fel också, men om det visar sig att jag har rätt så är jag beräknad till i slutet av augusti (mellan 23-26 aug) om nu alla sidor på nätet stämmer :D

Håller tummarna för er :) 
  • Moorii
    Misszandra skrev 2017-12-10 00:41:42 följande:

Nej, men guuuud vad roligt :D Känner också igen ditt namn, haha. Grattis till dig igen. Du får jättegärna hänga på här, bara roligt med fler :) 

Jag födde 2 dagar innan bf, och enligt äl är denna beräknad på exakt samma datum som min son var xD

Eller hur! :D Grattis till dig med! Tack
    Misszandra skrev 2017-12-10 00:41:42 följande:

Eller hur! :D Grattis till dig med! Vad roligt :)

Jag blev igångsatt när jag var 13 dagar över och inte ens då var jag mogen, fick först äta cytotec i närmare ett dygn, sen värkstimulerande i 15 timmar innan han kom ut, så lite långdraget :P

Jaså, vad roligt! :) jag försökte undvika sommarbarn den här gången, men jag får svettas en del den här gången med ;) sen behöver jag ju inte köpa så mycket nya mammakläder iallafall ^^
Svar på tråden BF juli/augusti 2018