• Misszandra

BF juli/augusti 2018

Hejsan allihopa!

Jag plussade för några dagar sen och är beräknad till slutet av juli men kan ju lika gärna bli augusti. Häng gärna på om du vill!

Lite om mig, har en son på snart 16 månader. Han föddes 1 augusti 2016 så det blir väldigt tätt med deras födelsedagar. Denna graviditet var inte planerad men vi har väl tänkt "skulle det hända så är det välkommet" min sambo tog det mycket bättre än mig, han blev överlycklig och berättade för sin familj direkt, jag blev också glad, mest chockad men absolut glad. Tänker mer "hur ska detta gå, storebror är fortfarande liten, jag vill börja plugga, har sökt in till skola" men man får väl ta det som det kommer. Alla hormoner gör ju en lite smått galen och känslosam Tyst

Berätta gärna lite om dig själv!Glad

• Svar på tråden BF juli/augusti 2018
  • Misszandra

Jag brukar nästan aldrig få finnar, och får jag det så är det nån enstaka nu har jag fått typ 8 st där 5 är på hakan. Ser för jävlig ut. Nån mer? Eller kan det rent av vara vädret? Känns bara som ett sammanträffande att jag får det precis när jag blir gravid

• Mamma till S
    Misszandra skrev 2017-11-28 13:20:22 följande:

Åh spännande! Man är så nyfiken, hade också velat ha ett ultraljud. När är du beräknad till?

Ja, jag hoppas allt ser bra ut på kub nu bara :) Nervösg.

Är beräknad till 5 juli.
  • Misszandra
    Mamma till S skrev 2017-11-28 16:13:21 följande:

Ja, jag hoppas allt ser bra ut på kub nu bara :) Nervösg.

Är beräknad till 5 juli.

Får du kub i din kommun? Jag fick bara ta ett blodprov i min förra graviditet och vi har valt att göra ett privat och betala för det denna gången, vet inte varför man blir mer nervös när man redan varit gravid en gång och allt gick bra!
  • Jossbelle

Jag väntar mitt tredje barn ????

Har bf 17 juli 2018 ?

Mår så dåligt just nu av alla dofter... tål ingenting med doft. Allt som parfymerat luktar för mycket och gör mig illamående ???? schampo, tvål, hudkrämer, handtvål som jag egentligen älskar när det luktar gott gör mig äcklad ???? svårt att hitta alternativ då jag även tycker det parfymfri luktar mycket.

Nån fler som känner igen sig?

• Lis88

Hur mycket nojjar ni andra över missfall? Jag kan typ inte tänka på annat. Tycker symptomen har avtagit, känner mig varken illamående eller har "växtvärk" som jag hade innan. Läste att konisering ökar risken för missfall och jag har gjort det två gånger. Är i vecka 6. Antar att det inte kommer kännas bättre förens ultraljudet. Ringde mvc förra veckan och barnmorskan trodde knappt att jag var gravid eftersom "det var så tidigt" men herregud det finns ju test som testar 5 dagar innan förväntat mens... vet inte hur hon tänkte men hon gjorde att jag kände mig osäker över hela situationen. Har ju få positivt på två olika sorters graviditetstest. Ville bara skriva av mig lite :)

• 3hjärtan
    Lis88 skrev 2017-12-03 18:23:46 följande:

Hur mycket nojjar ni andra över missfall? Jag kan typ inte tänka på annat. Tycker symptomen har avtagit, känner mig varken illamående eller har "växtvärk" som jag hade innan. Läste att konisering ökar risken för missfall och jag har gjort det två gånger. Är i vecka 6. Antar att det inte kommer kännas bättre förens ultraljudet. Ringde mvc förra veckan och barnmorskan trodde knappt att jag var gravid eftersom "det var så tidigt" men herregud det finns ju test som testar 5 dagar innan förväntat mens... vet inte hur hon tänkte men hon gjorde att jag kände mig osäker över hela situationen. Har ju få positivt på två olika sorters graviditetstest. Ville bara skriva av mig lite :)

Tanken finns ju där rätt ofta då jag fått 2 mf nu i sommar/höst. Men försöker tänka att jag får ta den smällen då isåfall. Ingen mening att ödsla energi iförväg.

När har du bf?
  • Lis88
    3hjärtan skrev 2017-12-04 07:38:22 följande:
    Tanken finns ju där rätt ofta då jag fått 2 mf nu i sommar/höst. Men försöker tänka att jag får ta den smällen då isåfall. Ingen mening att ödsla energi iförväg.

När har du bf?

Ja det är sant. Det finns inget man kan göra mer än att vänta och se... Hur har du känt vid missfall? Har det varit solklart att det hände eller kan man gå runt och tro att man är gravid men ett missfall redan skett?

Jag beräknar mig själv till ungefär 1-4 augusti, men har lite svårt att beräkna exakt eftersom jag är väldigt "oregelbunden". Får se hur barnmorskan löser det.

• eileme1990

Jag är 27 år och väntar mitt första barn.

Plussade förra veckan så borde ha BF runt 8/8 om jag räknat rätt.

Blev otroligt glad men chockad. Mest för att jag slutade med mini piller för ca 2 månader sedan. Trodde det skulle ta lite tid för kroppen att ställa om sig. Sen hade jag en föreställning om att jag skulle ha svårt att bli gravid.

Jag och min sambo längtar båda två otroligt mycketven om det gått fort allt. Vi träffades i februari, flyttade ihop i somras och nu väntar vi barn. Men varför vänta när det känns rätt. Kunde inte varit lyckligare än vad jag är nu.

Ska bli kul att följas åt här.

• 3hjärtan
    Lis88 skrev 2017-12-04 14:09:26 följande:

Ja det är sant. Det finns inget man kan göra mer än att vänta och se... Hur har du känt vid missfall? Har det varit solklart att det hände eller kan man gå runt och tro att man är gravid men ett missfall redan skett?

Jag beräknar mig själv till ungefär 1-4 augusti, men har lite svårt att beräkna exakt eftersom jag är väldigt "oregelbunden". Får se hur barnmorskan löser det.

Med första mf började det med färgade flytningar av och till i V5. Uppehåll 3 dagar sen fortsatte. Vul v6 med tickande hjärta. Blödningarna fortsatte ökade lite för att minska igen. Symtomen minskade också. Nytt vul då hjärtat slutade. Så fick då hjälp att få ut allt.

Andra mf började likadant var av och till för att sen öka men då började jag blöda ut det själv. Gjorde aldrig vul då utan tog nytt gravtest efter ett par veckor som var negativa då.
Svar på tråden BF juli/augusti 2018