• Misszandra

BF juli/augusti 2018

Hejsan allihopa!

Jag plussade för några dagar sen och är beräknad till slutet av juli men kan ju lika gärna bli augusti. Häng gärna på om du vill!

Lite om mig, har en son på snart 16 månader. Han föddes 1 augusti 2016 så det blir väldigt tätt med deras födelsedagar. Denna graviditet var inte planerad men vi har väl tänkt "skulle det hända så är det välkommet" min sambo tog det mycket bättre än mig, han blev överlycklig och berättade för sin familj direkt, jag blev också glad, mest chockad men absolut glad. Tänker mer "hur ska detta gå, storebror är fortfarande liten, jag vill börja plugga, har sökt in till skola" men man får väl ta det som det kommer. Alla hormoner gör ju en lite smått galen och känslosam Tyst

Berätta gärna lite om dig själv!Glad

• Svar på tråden BF juli/augusti 2018
  • Gáhttuo
    3hjärtan skrev 2017-11-26 21:11:22 följande:

Läste man ej skulle vaccinera sig före v16 så jag ska inte göra det. Så kolla upp det riktigt först!

Jag har förstått det som att det inte är nödvändigt att vaccinera sig innan vecka 16 men att det inte är farligt att göra det. Men självklart så frågar jag ju på vårdcentralen när jag är där :)
  • Misszandra
    Gáhttuo skrev 2017-11-26 21:00:11 följande:
    Ja verkligen en helskum känsla! Det känns nästan för bra för att vara sant. Folk har sagt till mig innan att räkna att det kan ta ganska lång tid innan det går vägen, men nu fick vi ju ett plus på första försöket?! Då blir man lite nervös!

Jag hoppas också att illamåendet inte eskalerar, det blir så jobbigt att dölja på jobbet då.

Nu i veckan ska jag och en kollega gå och vaccinera oss mot flunsan och vet inte hur jag ska göra. Man ska fylla i ett papper innan där man kryssar i om man är gravid eller inte, vet inte hur jag ska lyckas dölja för henne för man går in samtidigt :P
    Jaa, det är som att vinna på lotto har jag hört. Och vi vann utan att "spela" xD
    Visst är det, jag var jätteillamående i min förra graviditet och det var riktigt jobbigt att inte visa det alls, man sprang på toa hela tiden för jag var rädd att spy.

Åh, har tyvärr inga tips och trix där. Vet inte mycket om vaccination, då jag faktiskt inte gör det själv. 
  • Misszandra
    Gáhttuo skrev 2017-11-26 21:04:30 följande:
    Jag har i princip legat i soffan hela dagen så jag förstår precis! Brukar gå ut och promenera men inte ens det orkade jag även om friskluften antagligen hade varit bra för mig.

Jag är jättehungrig på morgonen, sen är jag inte alls hungrig till lunch - får tvinga i mig mat så jag inte blir illamående. Kände mig inte jättehungrig till middagen men åt ändå och sen kanske 30 min EFTER det blev jag vrålhungrig. Helknasigt!
    Hahah aaa, kroppen är inte som den brukade vara. Jag känner mig helskum denna gången. Har också så, brukar annars vara tvärtom, då jag är hungrig på kvällen och väntar gärna med att äta frukost, nu får jag äta något direkt jag vaknar så jag inte dör av hunger. Sen typ varannan timme fram till 12, sen blir det bättre. 

Jag orkar inte heller något, brukar också vara duktig på att gå ut och gå, får släpa mig själv till gymmet och har faktiskt haft mycket energi idag till skillnad från helgen då jag bara låg och inte gjorde något alls, antagligen pga gymmet. 
  • Misszandra
    3hjärtan skrev 2017-11-26 21:12:35 följande:

Jag vill också ha massa symtom! Så rädd för mf igen

Vilken vecka är du i? Det tar ju lite tid för vissa, medan vissa får symptom direkt när ägget fäster. 

För mig har det varit väldigt starkt sen ägglossningen
  • 3hjärtan
    Misszandra skrev 2017-11-27 18:32:47 följande:

Vilken vecka är du i? Det tar ju lite tid för vissa, medan vissa får symptom direkt när ägget fäster. 

För mig har det varit väldigt starkt sen ägglossningen

Bara V4+5
  • Mamma till S

Hoppar in här :)

Veckorna går i en väldans fart, är i V 8 idag, väntar vårt 3e barn o mår som en påse krossade tomater.. Kissnödig heeela tiden, väldigt trött o illamående från, hua, man blir så låst, mått väldigt illa i alla graviditeter... Var inne på ett tidigt vul i vecka 6, då jag hade ett x tidigare i år, det konstaterades att allt satt rätt o såg bra ut men även att det skulle varit två! Fick komma tillbaka 1 V senare o då fick vi se ett starkt o fint litet hjärta ticka på där inne o förmodligen väntade vi tvllingar från början men den ena säcken tillbakabildades o kroppen har tagit hand om den.. Väntar på inskrivning 6/12 o sen kub på det!

Är 30 år o är gift o som sagt, två barn på 5 & 6 år!

• Misszandra
    3hjärtan skrev 2017-11-27 20:47:27 följande:

Bara V4+5

Ja men då är det nog anledningen, i min förra graviditet fick jag inte symtom förrän vecka 7-8!
  • Misszandra
    Mamma till S skrev 2017-11-27 21:17:39 följande:

Hoppar in här :)

Veckorna går i en väldans fart, är i V 8 idag, väntar vårt 3e barn o mår som en påse krossade tomater.. Kissnödig heeela tiden, väldigt trött o illamående från, hua, man blir så låst, mått väldigt illa i alla graviditeter... Var inne på ett tidigt vul i vecka 6, då jag hade ett x tidigare i år, det konstaterades att allt satt rätt o såg bra ut men även att det skulle varit två! Fick komma tillbaka 1 V senare o då fick vi se ett starkt o fint litet hjärta ticka på där inne o förmodligen väntade vi tvllingar från början men den ena säcken tillbakabildades o kroppen har tagit hand om den.. Väntar på inskrivning 6/12 o sen kub på det!

Är 30 år o är gift o som sagt, två barn på 5 & 6 år!

Åh spännande! Man är så nyfiken, hade också velat ha ett ultraljud. När är du beräknad till?
Svar på tråden BF juli/augusti 2018