• Misszandra

BF juli/augusti 2018

Hejsan allihopa!

Jag plussade för några dagar sen och är beräknad till slutet av juli men kan ju lika gärna bli augusti. Häng gärna på om du vill!

Lite om mig, har en son på snart 16 månader. Han föddes 1 augusti 2016 så det blir väldigt tätt med deras födelsedagar. Denna graviditet var inte planerad men vi har väl tänkt "skulle det hända så är det välkommet" min sambo tog det mycket bättre än mig, han blev överlycklig och berättade för sin familj direkt, jag blev också glad, mest chockad men absolut glad. Tänker mer "hur ska detta gå, storebror är fortfarande liten, jag vill börja plugga, har sökt in till skola" men man får väl ta det som det kommer. Alla hormoner gör ju en lite smått galen och känslosam Tyst

Berätta gärna lite om dig själv!Glad

• Svar på tråden BF juli/augusti 2018
  • ellen84

Hej! Hoppar gärna in här också :) Har precis plussat med Bf runt 18/8! Är superglad men blir också genast orolig då jag fick MA i augusti i vecka nio.. Vågar inte riktigt hoppas på att det ska gå bra :( Dock har jag mer symptom denna gång, mår illa hela tiden i princip.

Har tre barn sedan tidigare, 10, 8 och 4 år så detta känns som en bekväm åldersskillnad ;) Är 33 år och bor i Jämtland..

• Ia84

Hej!

Grattis till er alla!!
    Har nyss plussat och har BF 16/8 med andra barnet men anar att det blir igångsättning/planerat snitt i månadsskiftet juli/aug då jag haft en väldigt jobbig förlossning med första barnet.

Jag hänger nog kvar här en stund innan jag vill gå ned i Fb-gruppen.

• Misszandra
    Mamma till S skrev 2017-12-10 22:29:22 följande:

Hur kommer man in på gruppen på FB? Är en hemlig? :)

Har inte skapat någon grupp än, men jag tänkte göra den stängd/hemlig isåfall så ingen kan se att den finns utan de som är med får lägga till andra. 
  • Misszandra
    Mamma till S skrev 2017-12-10 22:32:16 följande:

Tips mot illamående?

Har testat allt o ligger mest o gråter o tkr synd om mig själv just nu! Hela livet, vardagen, allt påverkas av detta jefla illamående! Har fått lergigan o lergigan comp men nej, småäter, nej, det kommer upp! Har ett illamående som sitter i halsen liksom.... värst på kvällarna :'( har mått illa i båda graviditeterna innan o i förra vart jag tillslut inlagd , rädd att hamna där igen..... mirakeltips mottages !

Jag är i samma situation. Mår också så himla dåligt. Måste tugga på något konstant för att inte må illa och så fort jag inte tuggar så mår jag dåligt igen. Undra om tuggummi hade hjälpt? hmmmm
  • Misszandra

Om nån vill vara med i facebookgruppen, får ni gärna skicka era emailadresser så fixar jag en grupp och lägger till er. Den kommer vara stängd/hemlig, dvs ingen kommer kunna se att den ens existerar. Ni får gärna skicka emailen i privat meddelande om ni inte vill lägga upp den offentligt här i gruppen.

• Misszandra
    Mamma till S skrev 2017-12-10 22:29:22 följande:

Hur kommer man in på gruppen på FB? Är en hemlig? :)

Skicka email så lägger jag till dig, gruppen är skapad! :) 
  • Misszandra
    3hjärtan skrev 2017-12-13 11:34:01 följande:

Hur gör ni med julbord? Går ni ut och äter det som gravid? Riskabelt?

Jag ska äta julbord på fredag och kommer bara undvika det jag inte får äta som gravid. Hur menar du riskabelt? För det ligger framme eller så?
  • 3hjärtan
    Misszandra skrev 2017-12-13 13:36:11 följande:

Jag ska äta julbord på fredag och kommer bara undvika det jag inte får äta som gravid. Hur menar du riskabelt? För det ligger framme eller så?

Ja precis. Hur nytt är allt osv. Men ska äta i helgen ändå
  • engelmede

Hej!

Jag har inte hunnit läsa igenom alla svar, men jag hoppat in här. Jag är 25 år, bor i Halmstad och har en son på 6 år. Är nu gravid i vecka 7 och bf 8 augusti =)

Svar på tråden BF juli/augusti 2018