• S91

IVF våren 2018

Anonym (Lime) skrev 2018-03-13 20:34:30 följande:

Gjorde spolning nyligen å helvete vad ont det gjorde. Höll på att svimma och låg och skakade. Är livrädd för ett framtida äggplock nu. Ni som hade smärta vid spolning -hur var äggplocket?

Såg dom nåt flödeshinder? Jag hade en misstänkt utspänd äggledare som dom trodde att det inte skulle vara någon passage i, när dom spolade den så höll jag också på att ramla ur stolen. Dock fanns det passage så det de såg på UL var troligen en vätskeansamling som låg och tryckte på äggledaren. Men hur som så gjorde det jätteont.

Äggplocket var lättare att hantera även om det gjorde lite ont. Man kunde ju säga till och få mer smärtlindring. Jag tyckte äggplocket var helt okej. Dock blev jag sen överstimulerad och det gjorde mer ont kan man säga haha. Så oroa dig inte över äggplocket det kommer gå galant!
  • S91
    Hormonkarusellen skrev 2018-03-13 21:20:10 följande:

Spolning imorgon, så ska remissen skickas. Och jag är SÅ stressad för jag har tappat lite av de kilo jag gick upp, nere på samma vikt igen. Tänk om de inte skickar remissen?! Kan inte slappna av, så orolig över detta.... och antagligen är det därför jag tappat..... vad ska jag ta mig till....

Att dom hänger upp sig på ett kilo sådär.. jag tycker det låter sååååå överdrivet. Hur har dom inte behandlat dig egentligen? Alla turer fram och tillbaka. Hoppas verkligen att de skickar remissen ändå!! Jag hade blivit tokig annars!! Stort lycka till! Hoppas ni får komma igång snart :)
  • S91
    Ellencassandra skrev 2018-03-14 10:12:30 följande:

Jag har ju alltså gjort FET nu. Men undrar om det räknas som stimulerat eller ostimulerat? Tog bara ovitrelle. Alltså inget innan utan de kolla med ultraljud å sen fick jag äl sprutan. Tar lutinus 2ggr per dag. Räknas det som stimulerat då? Förlåt för dum fråga

Nä det tror jag inte, stimulerat är väl om man tar hormoner för att stimulera en ägglossning (om man inte har ägglossning i sig själv). Det är så jag fattat det, men jag vet inte om alla tar ovitrelle? Det skulle jag också vilja veta..

Jag kommer få ta letrozole och sen ovitrelle vid mitt FET.
  • S91

Så glad för alla plus här inne! Grattis!!

Har inte skrivit på länge men läser titt som tätt.. undrar vad ni hade gjort? Jag ska göra första frysförsöket på min nästa mens (som skulle kommit 29e) men har uteblivit.. har testat med äl-stickor men inget utslag så jag antar att detta är en utav mina uteblivna månader och isåfall kan det dröja 25 dagar till.. (har pcos). Jag ringde kliniken på förra blödningen för att få provera så att mensen inte skulle utebli men blev i princip dumförklarad av den sköterskan, och att jag skulle ringa istället om mensen inte kommer. Jag drar mig typ för att höra av mig nu men hur hade ni gjort? Jag tycker inte de lyssnar när man ringer, fantastisk läkare har jag men sköterskorna i rådgivningen har många gånger haft dåligt bemötande enligt mig. Börjar bli knäpp på att vänta och vill samtidigt stoppa huvudet i sanden..

• S91
    Asteria skrev 2018-03-27 20:59:38 följande:

Oh! Visste faktiskt inte att den kunde försvinna, kliniken har inte sagt något om det. Well, får avvakta någon vecka till och se vad som händer. Tack för svar!

Har du fått din mens än? Min har inte kommit (cd 35 idag), telefonkön till kliniken var full för dagen så får ringa imorgon.. varför kan det Inte bara funka som det ska? Har vart jättelugn ett tag, inte så ledsen utan verkligen försökt ta det som det kommer och såklart så uteblir mensen och så blir man knäpp och jätteledsen bara för det -_- hoppas du fått din mens iallafall och att vi båda snart kan få tillbaka var sitt embryo <3
  • S91
    Anonym (BaKu) skrev 2018-04-03 17:56:38 följande:

Så tråkigt att inte känna att de lyssnar och att känna att allt blir försenat bara för det. Känns som att vi får vänta nog som det är.

Vi påbörjade andra försöket igår. Vi fick ju inget till frysen förra gången, trots många befruktade ägg. Den här gången känner jag mig mer inställd på att det inte kommer funka. Man orkar väl inte med mer besvikelser...

Ja nu blir det ju uppskjutet flera veckor än nödvändigt och just nu känns det som jättelång tid.

Man blir nog lite luttrad på det viset men jag tror ändå att man måste känna lite hopp också, annars hade man ju inte gjort det igen. Hur känner du med att vara igång igen? Känns det bra?

De pratar ju om att första gången är en test men jag vet inte.. kör du samma protokoll och läkemedel som innan? Kram
  • S91
    Asteria skrev 2018-04-03 18:59:40 följande:

Ingen mens, cd 27. Tror dock inte att den kommer förrän om två veckor eftersom jag hade ägglossningsflytningar igår. Jag fick min blödning sex dagar efter äggplocket istället för en lutealfas på 14 dagar som jag alltid har. Om allt går som jag tror betyder det att IVF:en har förskjutit cykeln med en vecka, det känns överkomligt... Men det är ju det här med att inte veta och vänta som man blir galen av. Jag har precis som du känt mig rätt okej efter äggplocket, men när ägglossningen och mensen lyst med sin frånvaro har jag känt att jag kommer närmare bristningsgränsen. Min stora skräck just nu är att nästa ägglossningen inträffar så att återföringen blir på helgen eftersom Huddinge har stängt och man får vänta en månad. Jag vet redan att det är något jag skulle bryta ihop av efter att redan ha väntat i två månader. Sedan kommer ju sommaren också. Berätta gärna vad kliniken sa när du pratat med dem imorgon!

Grattis också till alla som plussat!!! Så glad för er skull <3 <3

Ja men vad skönt att det känns som du haft ägglossning iallafall :) jag hoppas verkligen de kan styra det där lite med helgen och så.. sätta in någon dag tidigare eller så, eller vad tror du? Ja det är en evig väntan och väldigt jobbigt när man bara står bredvid och inget kan påverka.

Jag fick primolut nor nu så det känns bra, pratade med en annan sköterska än sist och hon var helt med på det.
  • S91
    Anonym (BaKu) skrev 2018-04-05 21:46:07 följande:

Det känns blandat att vara igång. Är skönt att vara igång, men samtidigt nervöst och inte lika hoppfullt som sist. Kör exakt samma som förra gången. Men inte så konstigt. Svarade ju i princip perfekt. Många ägg och många som befruktades. Tyvärr dock inget som klarade sig till frysen.

Hoppas tiden går snabbt för dig nu!

Jag förstår det! Är ju så jobbigt med stimuleringen och äggplocket som det är.. och så ska man behöva oroa sig över resultatet också. Samtidigt som det nästan är ännu värre tiden emellan när man inte gör något alls utan bara väntar på att få sätta igång igen. Hoppas verkligen det går hela vägen för er nu och att det blir något till frysen också! Håller verkligen alla tummarna! Hur långt i behandlingen har ni kommit?
  • S91
    Hormonkarusellen skrev 2018-04-06 06:41:29 följande:

Vad skönt att du fick tabletter! Var går du? Det är precis det där jag är orolig för, eftersom jag inte får egen mens.. typ alls. Rädd att jag ska behöva slå mig fram för att få hjälp med mensen, och bara kunna göra hälften så många försök som man ?borde? kunna.. usch, ska inte oroa mig - har ju inte ens varit på första besöket än! Nästs vecka gäller det

Ja det känns skönt att "göra" nånting och inte bara gå och vänta.. men bad om att få utskrivet redan på förra blödningen men det var tvärstopp. Fick till mig att vänta och sen ringa om mensen INTE kommer vilket var ett tokigt resonemang. Man har ju inte tålamod i den här processen och man tycker att de borde förstå att man åtminstone vill vänta så lite som möjligt! Men men hoppas de lär sig till nästa gång. Jag går i Linköping!

Tycker du ska stå på dig den dagen det blir tal om behandling, ifall du inte får regelbundet så ska de stimulera igång mensen så ni får komma igång sen! :) allt kommer gå bra ska du se! Lycka till på ert besök! Skönt att ni äääntligen får komma intill!
  • S91
    Repet skrev 2018-04-23 08:01:04 följande:

Denna väntan alltså....

Hur räknar ni på ruvardagar? och hur har er testdag satts?

Jag har inte riktigt fattat hur jag ska räkna egentligen, om jag skulle räkna som en vanlig cykel vill säga...

Idag är det 13 dagar efter ÄP för mig, och 15 dagar sedan jag tog ägglossningssprutan.

innan IVF har jag blivit behandlad med letrozol, och då har jag alltid fått blödning 9-10 dagar efter att jag tagit ovitrellsprutan. men inte denna gång, vet att lutinus kan skjuta fram mensen, men hur länge egentligen....?

Har inte testdag förens 1/5, vilket är tre veckor efter ÄP, känns som en evighet.

Det är väl olika beroende på hur många dagar embryot är odlat? Man får väl kortare tid om embryot är odlat fler dagar? Men jag vet faktiskt inte hur de bestämmer testdag, om det är lika för alla embryon (ex typ 13 dagar efter befruktning).. vore spännande att veta.. förstår att det är jobbigt att vänta och ruvartiden ska ju va det värsta.. själv gjorde jag äggplock 14/2 och har fortfarande inte fått sätta in något :( men förhoppningsvis nästa vecka så jag får stå ut!
Svar på tråden IVF våren 2018