Lamwa skrev 2018-01-04 16:36:38 följande:
Hej!
Jag är också ny i tråden :) Vi var på första möte i november men missade första chansen till behandlingsstart pga resa. Ska få komma igång nu i januari!
Under första mötet fick vi träffa en läkare som gick igenom våra hälsodeklarationer och gav allmän information, gjorde ett ul på mig och en snabb undersökning av min sambo, la upp en behandlingsplan och skrev ut alla mediciner. Sedan fick vi träffa en barnmorska som gav mer praktisk information om vad man ska tänka på med sprutorna och så.
Det var en mycket positiv upplevelse med trevliga och förtroendeingivande kontakter! Vi gick därifrån peppade och förväntansfulla :)
Lycka till i morgon!
Tack för lycka till?et!! :) Gick jättebra! Var precis som du beskrev. Upptäckte en stor cysta på min högra äggstock så den måste tydligen bort innan börjar med sprutor. Om den inte försvinner av sig själv måste de ta bort den med en nål :O
Får mens nästa vecka men åker till Thailand ngr dagar senare så får inte greja med sprutor o hormoner på resan såklart! Så det blir att starta cykeln efter, som då blir om typ 6 veckor från nu, o äggplock i mitten av mars.
Kan inte riktigt fatta att nu var vi igång!!!