• Ellifant

IVF våren 2018

Hej!

Jag påbörja min första ivf nu i november men vi var tvungna att avbryta pga för få blåsor!

Nu blir det en vilomånad och förhoppningsvis startar vi i januari 2018. Jag tycker att det är så jobbigt att läsa om alla som är i gång!

Så nu startar jag en ny grupp för oss som ska starta ivf i början av nästa år. Även för er som har gjort fler ivf försök men inte lyckats och hoppas på att 2018 är ert år!

Vi kan ju hjälpas åt att få tiden att gå! :)

• Svar på tråden IVF våren 2018
  • Seb81
    Anonym (BaKu) skrev 2018-09-09 09:37:32 följande:

Stort grattis!

De här testen räknar från befruktning så det låter helt rimligt. De är inte heller helt exakta eftersom alla kan ha variation i hormonnivå. Njut nu så håller vi alla tummarna för att det går vägen!

Tack!!! Kan inte fatta att det är sant!!! Men som du säger så stämmer det ju bra med 1-2 v, läste ju aldrig beskrivningen och där står det ju 1-2 v = v 3-4. Är så överlycklig så jag spricker snart!!!! Går bara runt & ler<3
  • Seb81
    zuces skrev 2018-09-09 15:50:41 följande:

Då räknas din ägglossning från 29 augusti. Det har bara gått 1.5vecka! ( du borde va gravid 3+4) På onsdag senast borde den ha skiftat till 2-3, så det visar rimliga veckor nu :) grattis och lycka till!

Tack!!! Jag vet inte hur man räknar men det kan säkert stämma. Jag har räknat från min senaste mens & då är jag 3+0 idag, men man kanske räknar annorlunda nu när jag fick en 5 dagars odlad? Jag ska ha min mens på torsdag, men jag fick testdag om en vecka av kliniken.

Jag är så sjukt lycklig nu alltså!!! Bara gått & lett & gråtit hela dagen!!
  • Inalina
    Seb81 skrev 2018-09-09 09:35:04 följande:

Hjälp mig!! Fick precis gravid på digitalt 1-2 v.... grinar som en tok!!! Men jag blir så jävla rädd när det bara visar 1-2 v. Stämmer det verkligen? Jag satte in en 5 dagars i måndag... räknar man då inte annorlunda, det jag menar är... borde jag inte vara längre gången? Jag är så jäääääävla rädd att få missfall... därför jag frfågar!!! Alltså jag bara gråter, det sprutar tårar!!!! Vi har försökt i 3 år nu & ett missfall för 2 år sedan. Jag testade med 6 dagar tidigt i går, då blev Det ett pytte svagt streck. Alltså kan det betyda att det är mf på gång? Alltså jag är så sjuuuuukt rädd så ni fattar inte!!!!!

Snälla hjälp mig..... jag är så rädd.

men wow!!! stooort grattis!SoligSkrattandeHjärta vad häftigt med ett så tidigt test! låter ju som att du även har lite symptom som uppenbarligen är gravidtecken! förstår att det känns chockartat och overkligt men det är din tur nu!!! kram!Hjärta
  • Seb81
    Inalina skrev 2018-09-09 17:15:33 följande:

men wow!!! stooort grattis! vad häftigt med ett så tidigt test! låter ju som att du även har lite symptom som uppenbarligen är gravidtecken! förstår att det känns chockartat och overkligt men det är din tur nu!!! kram!

TACK!!!!!! Ja, servar poppat upp många symtom som jag haft ett par dagar tro det eller ej. Jag är yr, illamående, brösten spänner & är varma, har metallsmak i munnen, sedan rd 4 så var det molat mer & mer i magen för varje dag. I går var vi på Ica & jag blev sjuk illamående & ville bara spy... då sa min man, hm.... du är säkert gravid. Men jag har lixom skjutit bort symtomen för att jag inte vågat tro. Men nu är det SANT & jag kan Inter fatta. Men herre, i morse när testet visade positivt så fick jag ren panik. Jag var så jävla rädd!! Men nu jnde dagen har det bara sjunkit in & vi har lett & gråtit hela dagen! Vi är så lyckliga!! Nu är det VÅR tur!

Många som säger att man inte kan känna så snabbt, men det för jag.... super mycket <3

Kraaaaaaam
  • 170909
    Ellencassandra skrev 2018-09-04 20:58:57 följande:
    Ja verkligen. Däremot kommer jag hem senare brukar alltid ta sprutorna kl 21 men nu blir det typ vid 21.45.. tror ni att det är någon fara med 45 min senare? Tänker på orgalutran så man inte släpper äggen för tidigt?
    Har det löst sig för dig? Gick det bra eller går det bra?

Jag ruvar ju sen en vecka tillbaka och kan erkänna en hel del.
    Jag skulle ta synarela tillsammans med ovitrellen men det gjorde jag inte.
    Jag har tränat som jag brukar och stressar lika mycket/lite som vanligt, jag dricker kaffe som jag brukar utan att räkna på ev mängd. 
    Jag har denna gång beslutat att strunta i Lutinus. Tidigare gånger har jag jobbat hemifrån men nu jobbar jag på kontor och vill inte hålla på med sånt på jobbet. Dessutom hatar jag lutinus, kladdigt och slibbigt och ofräscht. 
    Jag försöker att inte inbilla mig saker och dra slutsatser. Det som är är att jag vaknar varje natt och är väldigt väldigt kissnödig oberoende av hur mycket jag druckit under dag/kväll. Jag är öm omkring livmodern och lite svullen, ibland är det svårt att inte dra slutsatser och vilja testa nu nu nu nu.
  • Ellencassandra
    170909 skrev 2018-09-09 20:02:25 följande:

Har det löst sig för dig? Gick det bra eller går det bra?

Jag ruvar ju sen en vecka tillbaka och kan erkänna en hel del.

Jag skulle ta synarela tillsammans med ovitrellen men det gjorde jag inte.

Jag har tränat som jag brukar och stressar lika mycket/lite som vanligt, jag dricker kaffe som jag brukar utan att räkna på ev mängd. 

Jag har denna gång beslutat att strunta i Lutinus. Tidigare gånger har jag jobbat hemifrån men nu jobbar jag på kontor och vill inte hålla på med sånt på jobbet. Dessutom hatar jag lutinus, kladdigt och slibbigt och ofräscht. 

Jag försöker att inte inbilla mig saker och dra slutsatser. Det som är är att jag vaknar varje natt och är väldigt väldigt kissnödig oberoende av hur mycket jag druckit under dag/kväll. Jag är öm omkring livmodern och lite svullen, ibland är det svårt att inte dra slutsatser och vilja testa nu nu nu nu.

Jag tror det har gått bra. Äggplock imorgon! Får hoppas att det blir gott om ägg.

Vad är synarela till för? Ja man ska göra det som känns rätt. Och man ska väl försöka leva som vanligt. Det gör du rätt i. Tidigare ivf har jag inte vågat träna eller typ dricka kaffe men har levt normalt denna gång. Älskar ju å träna. Men kanske inte hoppar å studsar lika mycket!

Vad spännande. Hoppas det är ett grav symptom :) när ska du testa?
  • 170909
    Ellencassandra skrev 2018-09-09 20:18:27 följande:
    Jag tror det har gått bra. Äggplock imorgon! Får hoppas att det blir gott om ägg.

Vad är synarela till för? Ja man ska göra det som känns rätt. Och man ska väl försöka leva som vanligt. Det gör du rätt i. Tidigare ivf har jag inte vågat träna eller typ dricka kaffe men har levt normalt denna gång. Älskar ju å träna. Men kanske inte hoppar å studsar lika mycket!

Spännande med äggplocket det är ju då man får veta om det finns en chans  eller många chanser
    Sen tycker jag det känns bra inga hormoner på ett par dagar tills man ska ta lutinus och bisolvon (vilket jag också skippade denna gång)
    Efter återförandet blir man galen och inbillningssjuk

Jag undrar lite hur mycket lutinus och bisolvonet och synarelan påverkar men jag tänker att jag tagit bisolvon och lutinus massor av gånger som det gått åt skogen så nu ger jag min kropp en mer ärlig chans. 
    Synarela är en nässpray man använder om man kör långa protokollet och ska nedreglera sig. 

Alla tecken kan vara bra eller dåliga eller inte alls så att säga. 
  • 170909

Typ 18 testar jag men skulle vilja testa innan men är osäker på ovitrellen. Sägs att den kan ge falska plus upp till två veckor eller så. 

• 170909

Typ 18 testar jag men skulle vilja testa innan men är osäker på ovitrellen. Sägs att den kan ge falska plus upp till två veckor eller så. 

• Inalina
    Ellencassandra skrev 2018-09-09 20:18:27 följande:

Stort lycka till på ÄP idag! Hoppas det går bra Glad!
Svar på tråden IVF våren 2018