• Ellifant

IVF våren 2018

Hej!

Jag påbörja min första ivf nu i november men vi var tvungna att avbryta pga för få blåsor!

Nu blir det en vilomånad och förhoppningsvis startar vi i januari 2018. Jag tycker att det är så jobbigt att läsa om alla som är i gång!

Så nu startar jag en ny grupp för oss som ska starta ivf i början av nästa år. Även för er som har gjort fler ivf försök men inte lyckats och hoppas på att 2018 är ert år!

Vi kan ju hjälpas åt att få tiden att gå! :)

• Svar på tråden IVF våren 2018
  • Inalina
    Mjbo skrev 2018-09-11 15:03:56 följande:

Oj, de va en hel del! :) Ja de är väl bara att göra som de säger, dom vet ju bäst ;)

Jasså, trodde du bodde i Sverige men gjorde din IVF utomlands bara, men då förstår jag :) 

Jag gjorde tidigt ul i v 7, hjärtat slog, men den va lite mindre än väntat. Dom sa att de inte va någon fara för de va så pass lite, men jag blev såklart orolig ändå, men ändå lugnande av att hjärtat faktiskt slog, fick iallafall en till ul i v 9 för att kolla upp eftersom den va lite mindre än väntat, och såg då att hjärtat inte slog längre. Det va hemskt..... :( 

Åh fy vad hemskt, det förstår jag :( de säger ju att det ska vara lika lugnt/säkert om man sett hjärtslag som första ultraljud v 12 :/ men tror du hade otur :( ja nu får vi hoppas på ditt lilla pyre där inne att den håller sig fast för glatta livet :) är lika spänd på alla andras plus här inne som mitt eget haha! Stor kram!!
  • Mjbo
    Inalina skrev 2018-09-11 17:35:48 följande:

Åh fy vad hemskt, det förstår jag :( de säger ju att det ska vara lika lugnt/säkert om man sett hjärtslag som första ultraljud v 12 :/ men tror du hade otur :( ja nu får vi hoppas på ditt lilla pyre där inne att den håller sig fast för glatta livet :) är lika spänd på alla andras plus här inne som mitt eget haha! Stor kram!!

Ja eller hur, man glädjs, hoppas och blir ledsen för/med alls här inne, känns som att man känner varenda en, man har så mycket gemensamt med er, och ni förstår en på så många plan som inte ens mina ovetande vänner gör. Konstigt ändå, med tanke på att man inte ens vet vem personen är. Men är glad att man har någon att dela allting med. Det är ett ljus i mörkret :)

Ja, jag hoppas verkligen att den lilla håller sig kvar, och din med!! <3
  • Linmar

Hej alla kämpar!

Jag vill bara berätta att jag startat upp en verksamhet som erbjuder samtalsstöd. Anledningen att jag skriver till er är att mitt största fokusområde är just personer som kämpar med ofrivillig barnlöshet/IVF/PGD. På min hemsida www.samtalett.se finns mer information om det jag gör och anledningen bakom.

Så om någon tror att jag skulle kunna vara till hjälp, har frågor eller bara vill veta mer är ni varmt välkomna att höra av er. Antingen via de kontaktuppgifter som finns på hemsidan eller via pm.

Ha en fin kväll!

• Inalina
    Seb81 skrev 2018-09-11 16:56:17 följande:
    Men ååååååååh grattis!!! Åååå, nu jäklar är det vår tur!!!

Jag njuter kan jag lova.... skrattar & gråter vart annat hahah. Sååååååå känslig. Haha.

Hur mår du? <3
    ja det får vi hoppas =) är lite försiktigt positiv men såklart jätteglad över plus -overkligt är det ju!
    är glad att du kan njuta av det!!! jag har ju inte ens haft BIM ännu så efter helgen hoppas jag kunna slappna av lite mer, när officiella testdagen är här.

jag mår bra - känner nog inte av något alls direkt.. svårt att veta vad som är grav-tecken eller vanligt typ ont i magen, trötthet och illamående. Ha inga ihållande tecken ännu så här tidigt... har du ringt din klinik och berättat än ?Skrattande
  • Inalina
    Mjbo skrev 2018-09-11 17:59:13 följande:
    Ja eller hur, man glädjs, hoppas och blir ledsen för/med alls här inne, känns som att man känner varenda en, man har så mycket gemensamt med er, och ni förstår en på så många plan som inte ens mina ovetande vänner gör. Konstigt ändå, med tanke på att man inte ens vet vem personen är. Men är glad att man har någon att dela allting med. Det är ett ljus i mörkret :)

Ja, jag hoppas verkligen att den lilla håller sig kvar, och din med!! <3
    ja ni är ju mina allra närmaste vänner (hehe) just nu - då INGEN annan vet att vi gör detta. Flört

Men då känner jag heller inget behov av att berätta det för någon annan så det är skönt för oss. (det handlar inte om att vi skäms över att vi gör IVF - utan vi är väldigt privata av oss (mest min man dock..) och vill inte diskutera barn, lön, hälsa, etc etc med folk i allmänhet. låter kanske konstigt men vi funkar så ;)

ja det är verkligen ett ljus i mörkret och man går ju och tänker på hur det går för folk här inne och hoppas det bästa för alla. jag tycker det är en fin ton i den här tråden vilket jag förstått att det inte alltid är!! Hjärta
    ska ni utomlands på semester?
  • Ellencassandra

Nu är jag ruvare igen! Fick ut 12 ägg, några var omogna. Men två st har dom fryst ned idag. En fin fick jag tillbaka och resterande ska de odla vidare till dag 5 för å se om de lyckas frysas ned. Är så lättad över att få några till frysen! Nu är det bara å vänta :)

• Inalina
    Ellencassandra skrev 2018-09-11 16:43:04 följande:
    Nä jag får höra först imorgon när jag ska dit.

Ja men verkligen.. känns inge bra alls.. åh det förstår jag :( kan tänka mig att jag kommer tänka så också i november när det var beräknat.. hoppas man e gravid då iallafall.. ja det kommer va värt det :) skulle ju va hur härligt som helst om vi alla fick diskutera i en gravid grupp sen..

Ja verkligen. Vågade inte berätta första två ivf försöken men sen när jag fick missfall så orkade jag inte hålla det hemligt å hon har varit så förstående. Det är skönt! Vad skönt att du har ett fritt jobb så man slipper tänka å oroa sig över att man e borta mycket.

Förstår att tiden känns långsam.. usch rucardagar är det värsta av allt. Tiden går såååå långsamt och man kan inte tänka på annat.. imorgon e jag förhoppningsvis också ruvare. Vad ska man hitta på för att få tiden å gå? :P jag kör iaf mycket meditation för behöver den där avslappningen när man hamnar i alltför negativa tankar!
    Hur har det gått på ET idag??? nyfikenDrömmer
  • Inalina
    Ellencassandra skrev 2018-09-12 13:40:23 följande:

Nu är jag ruvare igen! Fick ut 12 ägg, några var omogna. Men två st har dom fryst ned idag. En fin fick jag tillbaka och resterande ska de odla vidare till dag 5 för å se om de lyckas frysas ned. Är så lättad över att få några till frysen! Nu är det bara å vänta :)

haha vi skrev samtidigtFlört ja men vad skönt att allt gick braSolig är det dag 3 embryon? 
  • Mjbo
    Ellencassandra skrev 2018-09-12 13:40:23 följande:

Åh va roligt! Stort grattis till fint resultat och ruvningen! :) när är testdag? :)

Ruvardag 2 åt mig. Det går sååå sakta! Haha.
  • Ellencassandra
    Inalina skrev 2018-09-12 13:46:30 följande:

haha vi skrev samtidigt ja men vad skönt att allt gick bra är det dag 3 embryon? 

Haha ojdå! :) nä dag 2! Så hoppas dom kan frysa nån på dag 5. Men e iaf jätte nöjd över att ha fått något i frysen :) hur mår du? :)
Svar på tråden IVF våren 2018