• Ellifant

IVF våren 2018

Hej!

Jag påbörja min första ivf nu i november men vi var tvungna att avbryta pga för få blåsor!

Nu blir det en vilomånad och förhoppningsvis startar vi i januari 2018. Jag tycker att det är så jobbigt att läsa om alla som är i gång!

Så nu startar jag en ny grupp för oss som ska starta ivf i början av nästa år. Även för er som har gjort fler ivf försök men inte lyckats och hoppas på att 2018 är ert år!

Vi kan ju hjälpas åt att få tiden att gå! :)

• Svar på tråden IVF våren 2018
  • MammaMu1984

Hej.

Påbörjade min första Ivf behandling för 6 dagar sedan. Var inne i fredags och gjorde mitt första ultraljud och då hittade läkaren 11 blåsor som växer. Gör den korta behandlingen så jag har tagit gonal f i 6 dagar (blir 7:e idag) och började även ta fyremadel igår för första gången. Har dock börjat få lite värk i äggstockarna. Är det fler som upplever det? Min läkare så på ultraljudet i fredags att dom i början var oroliga att mina äggstockar skulle explodera men att allt såg bra ut.

I vårt fall har dom inte hittat någon orsak till våra fertilitetsproblem. Min sambo har 28 milj/ml så han har lägre antal spermier men inte överdrivet lågt. Mig hittade dom inget fel på och jag har en dotter sedan tidigare men det tog tog väldigt lång tid innan jag blev gravid så jag tror att det är flera komponenter hos oss som gör att vi inte lyckas då vi har försökt i över 7 år utan att lyckas.

Bara skönt att skriva av sig, jag känner mig ganska ensam om hela ivf grejer så det känns skönt att veta att man inte är ensam ???????????????????????????

• Anonym (9onde)
    herbs skrev 2018-01-19 22:36:23 följande:

Hej på er! För mig är det dags att ta Ovitrelle, det såkallade finalsprutan, imorgon lördag! Har använt Menopur och Orgalutran. På måndag blir det ägguttag i Umeå. Om allt går som vi önskar sätts embryo tillbaka på ons eller tors. Detta är vårt andra uttag. Någon fler som använt denna kombination av sprutor?

Hej!

Jag har använt precis samma denna gång. Har oftast haft Menopur faktiskt. Den funkar okej. Glart Gonal-f är lättare att hantera men det funkar.

Igår tog jag ovitrellen och imorgon är det dags för äggplock. Mitt 9onde. Helt sjukt då jag tänker på det.

Denna gång har jag haft omänskligt ont i brösten. Haha.

Känner mig svullen och tung i buken också.

Men värst är det innuti huvudet. Varje gång. Yrare människa får man leta länge efter. Gör tok hela tiden eller tappar/välter saker. Helt hopplös. Så blir jag varje gång.

Lycka till i Umeå!!!
  • Anonym (9onde)
    herbs skrev 2018-01-19 22:36:23 följande:

Hej på er! För mig är det dags att ta Ovitrelle, det såkallade finalsprutan, imorgon lördag! Har använt Menopur och Orgalutran. På måndag blir det ägguttag i Umeå. Om allt går som vi önskar sätts embryo tillbaka på ons eller tors. Detta är vårt andra uttag. Någon fler som använt denna kombination av sprutor?

Hej!

Jag har använt precis samma denna gång. Har oftast haft Menopur faktiskt. Den funkar okej. Glart Gonal-f är lättare att hantera men det funkar.

Igår tog jag ovitrellen och imorgon är det dags för äggplock. Mitt 9onde. Helt sjukt då jag tänker på det.

Denna gång har jag haft omänskligt ont i brösten. Haha.

Känner mig svullen och tung i buken också.

Men värst är det innuti huvudet. Varje gång. Yrare människa får man leta länge efter. Gör tok hela tiden eller tappar/välter saker. Helt hopplös. Så blir jag varje gång.

Lycka till i Umeå!!!
  • Hilda82

Hej!

Ny här på familjeliv? Jag började med synarel den 8 januari och igår startade blödningen. Haft ont i den högra äggstocken idag med monstermens. Har ni andra också blött mycket? Ska börja med puregon den 24 januari? vi har infertilitetsorsak manlig.

• MammaMu1984
    Hilda82 skrev 2018-01-21 19:06:14 följande:

Hej!

Ny här på familjeliv? Jag började med synarel den 8 januari och igår startade blödningen. Haft ont i den högra äggstocken idag med monstermens. Har ni andra också blött mycket? Ska börja med puregon den 24 januari? vi har infertilitetsorsak manlig.

Är oxå ny. Vart går du någonstans? Även vi har infertilitet orsak manlig.
  • Bloggsombearbetning
    linsen79 skrev 2018-01-20 17:35:53 följande:
    Ok! Intressant att höra ur de tänker kring det där. :) Hoppas det går vägen denna gång!

Tror inte de kommer vilja sätta in två ägg på mig men vi får väl se. Har lyckats bli gravid en gång, men vi tvingades avbryta, och jag hoppas verkligen att det inte var vår enda chans.
    Ja vi hoppas på det!:) Hoppas att det går vägen för dig med!
  • mileythebunny
    Hilda82 skrev 2018-01-21 19:06:14 följande:

Hej!

Välkommen!
    Ja, jag blödde jättemycket (i början kom stora klumpar) och min blödning höll på i tio dagar. Jag var inte alls beredd på det, väntade mig en liten blödning, så jag ringde t.o.m. kliniken efter typ 6e dagen och frågade, de svarade att det var helt normalt. Säkert väldigt individuellt, men vet andra här som också haft rejäla blödningar.

Lycka till med din behandling!
  • Guppi1234

Jag gör också min första IVF nu. Har fryst mina ägg två gånger tidigare, så jag har gjort allt med sprutor och så. 

Nu provar vi om min ägg fortfarande är ok och sparar mina ägg sen tidigare. 

Gör korta protokollet med Gonal f 350 varje kväll. Började med Oraglutran igår för att stoppa ägglossning. Det är dags för ultraljud på onsdag, hoppas att äggblåsorna växt till sig. Sist jag gjorde UL så var det iallafall 8 blåsor på ena äggstocken, på den ansra kunde man inte se så tydligt. 

Lycka till alla som är i samma situation! 

• EndoS

Behöver få lite input från er.... Obestämd

Idag har vi varit på första ultraljudet. Har behandlats med Synarela och Menopur. Började på 225, men fick höja till 300 i fredags efter att mitt värde var alldeles för lågt, låg på 250 med målvärde 1000 (!). Läkaren kunde se 4-5 blåsor i lagom storlek, samt några som är på tillväxt. Vänster äggstock kunde hon dock inte riktigt räkna på eftersom den sitter fastväxt på baksidan av livmodern.

Har ni erfarenheter av lågt värde/få blåsor vid första ul? Hur har det utvecklats för er? Har ni fått fler blåsor vid nästa ut/äggplock?

Svar på tråden IVF våren 2018