• Ellifant

IVF våren 2018

Hej!

Jag påbörja min första ivf nu i november men vi var tvungna att avbryta pga för få blåsor!

Nu blir det en vilomånad och förhoppningsvis startar vi i januari 2018. Jag tycker att det är så jobbigt att läsa om alla som är i gång!

Så nu startar jag en ny grupp för oss som ska starta ivf i början av nästa år. Även för er som har gjort fler ivf försök men inte lyckats och hoppas på att 2018 är ert år!

Vi kan ju hjälpas åt att få tiden att gå! :)

• Svar på tråden IVF våren 2018
  • Skräckblandad förtjusning

Av mina 7 ägg fick vi sex ägg befruktade :) det är också gränsen för att de vill odla vidare till 5 dagar, så nu vill hoppas vi att några embryo klarar till onsdag. Första gången vi fick så många befruktade :) annars brukar vi få Max tre befruktade. Har provat kosttillskott donaferty som kom i år som kan förbättra äggkvaliteteten, och i vårt fall undrar om det faktiskt hjälpte :)

• herbs
    Kokonattsu skrev 2017-11-28 09:51:22 följande:

Hej,

Jag hoppar in här. Vi har försökt få barn i tre år med ett tidigt MF i bakgrunden. Haft en utredning, visade dock att allt var normalt. Står i kön till IVF inom tre månader men jag räknar på att det blir nästa år vi får försöka. Trodde vi fått tur denna månad när min mens var sen i tre dagar (brukar vara punktlig), men fick min mens på fjärde dagen. Kroppen är bra dum ibland.

Kokonattsu, hur går det för er? Såg att ni också skulle starta i början av detta år. Är du nöjd med Umeå?
  • Akira Öken
    Skräckblandad förtjusning skrev 2018-01-20 13:04:23 följande:

Av mina 7 ägg fick vi sex ägg befruktade :) det är också gränsen för att de vill odla vidare till 5 dagar, så nu vill hoppas vi att några embryo klarar till onsdag. Första gången vi fick så många befruktade :) annars brukar vi få Max tre befruktade. Har provat kosttillskott donaferty som kom i år som kan förbättra äggkvaliteteten, och i vårt fall undrar om det faktiskt hjälpte :)

Härligt! Så på onsdag får ni veta hur det går gått?
  • vinterbebis12
    Skräckblandad förtjusning skrev 2018-01-20 13:04:23 följande:

Jag hoppar in i tråden om ok?!

Ska göra ett FET på måndag. Vi hade också bra befruktningsgrad vid senaste äggplocket och har tre blastocyster i frysen. Bättre än min första IVF som var 2010. Jag har tagit melatonin som också sägs förbättra äggkvaliteten. Var hittar man donaferty?
  • linsen79
    Bloggsombearbetning skrev 2018-01-18 20:52:25 följande:
    Vad tråkigt att höra att det inte gått vägen än:/ 

Jag vet inte vad landstinget har för "kriterier" för att sätta in 2 utan bara på ett ungefär vad det var som gjorde att det blev så för oss. I vårt fall så har läkaren bedömt chansen till graviditet som ganska liten. Jag har väldigt lågt AMH och kräver höga doser läkemedel för att få fram ägg, äggen vi fått ut verkar också ha svårt att bli befruktade och dela sig som de ska, flera stycken kollapsade vid senaste befruktningen och det verkar enligt läkaren som att det i och med det också kan finnas någon "äggkvalitetsfaktor".

Utifrån den sammanlagda bilden tyckte hon därför att det vore rimligt att sätta tillbaka 2 för att optimera chanserna så gott det går eftersom vi inte vet hur mitt svar på behandling kommer att se ut framöver.

Lycka till!
    Ok! Intressant att höra ur de tänker kring det där. :) Hoppas det går vägen denna gång!

Tror inte de kommer vilja sätta in två ägg på mig men vi får väl se. Har lyckats bli gravid en gång, men vi tvingades avbryta, och jag hoppas verkligen att det inte var vår enda chans.
  • linsen79
    vinterbebis12 skrev 2018-01-20 16:41:06 följande:

Ska göra ett FET på måndag. Vi hade också bra befruktningsgrad vid senaste äggplocket och har tre blastocyster i frysen. Bättre än min första IVF som var 2010. Jag har tagit melatonin som också sägs förbättra äggkvaliteten. Var hittar man donaferty?
    Hej! Vad intressant om detta med melatonin. Inte hört något om det. Har du fått något utskrivet eller hur funkar det? 
    Bloggsombearbetning skrev 2018-01-18 20:52:25 följande:
    Vad tråkigt att höra att det inte gått vägen än:/ 

Jag vet inte vad landstinget har för "kriterier" för att sätta in 2 utan bara på ett ungefär vad det var som gjorde att det blev så för oss. I vårt fall så har läkaren bedömt chansen till graviditet som ganska liten. Jag har väldigt lågt AMH och kräver höga doser läkemedel för att få fram ägg, äggen vi fått ut verkar också ha svårt att bli befruktade och dela sig som de ska, flera stycken kollapsade vid senaste befruktningen och det verkar enligt läkaren som att det i och med det också kan finnas någon "äggkvalitetsfaktor".

Utifrån den sammanlagda bilden tyckte hon därför att det vore rimligt att sätta tillbaka 2 för att optimera chanserna så gott det går eftersom vi inte vet hur mitt svar på behandling kommer att se ut framöver.

Lycka till!
    Ok! Intressant att höra ur de tänker kring det där. :) Hoppas det går vägen denna gång!

Tror inte de kommer vilja sätta in två ägg på mig men vi får väl se. Har lyckats bli gravid en gång, men vi tvingades avbryta, och jag hoppas verkligen att det inte var vår enda chans.
  • Akira Öken

Välkommen!

Tycker jag känner igen ditt användarnamn, kan vi ha möts i någon IVF-tråd tidigare?
  • zuces

Tror inte jag har skrivit i denna grupp sen vår behandling startat! Tänkte uppdatera lite, vi fick börja spruta 112,5 ie förra fredagen och idag är det ju lördag och sprutdag 9.

Var på första ultraljudet i torsdags och hade då 7 blåsor på 11-15 mm men hade även massa mindre som de inte räknade. För att de skulle få en chans att växa till sig så ökade de dosen till 125 ie, varför de är så försiktiga är för att jag har bra AMH värde och är i riskzonen för ÖS.

Imorgon ska vi på nytt ultraljud och jag hoppas på att några av de små växt till sig så man kan få plocka dom också nästa vecka! Alla har väl en viss förväntan av sina IVFer beroende på ens egna förutsättningar och jag hoppas få ut mellan 10-15 ägg och att minst 6 av de vefruktas så att jag får sätta in en blastocyst istället för en 2-3 dagars.

• vinterbebis12
    linsen79 skrev 2018-01-20 17:38:00 följande:
    Hej! Vad intressant om detta med melatonin. Inte hört något om det. Har du fått något utskrivet eller hur funkar det? 
    Bloggsombearbetning skrev 2018-01-18 20:52:25 följande:Vad tråkigt att höra att det inte gått vägen än:/ 

Lycka till!

Jag har köpt dem på ett vanligt apotek i USA. De hjälper en att somna så jag började ta dem av den anledningen och kom sedan över en studie som tydde på bättre bekfruktningsgrad. Dock endast en studie så inte bevisat. Tror att de går att få utskrivet i Sverige. Vi ökade befruktningsgrad från 50 till 80 %.
  • Skräckblandad förtjusning

Mamma hörde om det av en gynekolog på Malou på fyran. Framförallt ska det hjälpa kvinnor med pco, innehåller Myo-inositol, D-chiro-inositol, finns på apotek och fler apotekskedjor tror jag. Det jag märkte innan ivf var att när jag tog tillskottet kände jag av mina ägglossningar som jag inte brukar känna av annars. Har inte pco
Svar på tråden IVF våren 2018