• Jooosen

Vi som är på försök 9 med första barnet

Hello,

Äl 8 december bim 21 december. Blir 9e försöket här. Detta börjar bli sjukt tradigt. Börjar mentalt ställa in mig på hjälp så småningom. Men lever på hoppet nu :)

Hoppa gärna in här om det finns flera!

Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som är på försök 9 med första barnet
  • Jooosen
    Hedblomster skrev 2018-01-09 19:42:30 följande:

Har också mycket vitt vid ägglossning, har funderat på om det är för tjock liksom haha - men samtidigt, känns konstigt att så små saker skulle spela roll. Folk blir ju gravida hela tiden.... ibland kan jag få paniiik och typ vilja börja äta bisolvon som man har läst om här på familjeliv men sen tänker jag att det är fånigt.

Haha då e vi två! Nej du har rätt - borde ju fan inte påverka. O ja tänker samma, köpte en flaska för några månader sen som står här hemma, men har inte provat. Har hört om de som får svamp av det... vågar man riskera det...
  • Hedblomster
    Jooosen skrev 2018-01-09 20:02:41 följande:

Haha då e vi två! Nej du har rätt - borde ju fan inte påverka. O ja tänker samma, köpte en flaska för några månader sen som står här hemma, men har inte provat. Har hört om de som får svamp av det... vågar man riskera det...

Jag blir lite rädd att prova huskurer för jag vill inte förstöra nåt liksom! Har funderat på att köpa progesteronkräm tex men tror inte jag behöver egentligen och vill inte fucka upp min cykel som känts väldigt stabil senaste tre månaderna...

På tal om stabil cykel så beter sig ägglossningstesten lite märkligt nu. Brukar ha svaga streck jämt och sedan en tydlig rakt uppåtgående stegring i kanske 2-3 dagar tills positivt (minns det så iaf haha) men nu fick jag stegring igår och sen svagt idag igen... känns dock i kroppen som om äl är på väg. Men men vi ligger väl på ändå så sker äl när det sker. Jag hade velat få till det varje dag under älveckan men sambon är rätt bestämd med varannan dag!
    Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • Hedblomster
    LillaAw skrev 2018-01-09 17:20:54 följande:

Ja jag vet inte hon spolade in koksalt och kändes inte helt hundra när hon gjorde det. Hon kändes nervös typ och vet inte om allt satt precis rätt. Hon fick avbryta undersökningen så hon kunde inte konstatera något stopp sa hon heller. Hon pratade inte så bra svenska heller så on kunde inte förklara vad hon gjorde så bra :/ vi kommer nog inte betala för provat ivf utan vänta på den landstingsfinansierade och försöka själva tills dess men bra att den Finns! Kram

Har hört att äggledarna kan börja krampa vid en spolning också så att det blir tillfälligt stopp av den anledningen. Men vad tråkigt att hon verkade nervös.... hon jag var hos var väldigt säker på handen och kändes erfaren och hade dessutom hjälp av en jättebra sköterska.
    Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • 33villbligravid

Jag får också tjocka vita flytningar, men tror de kommer efter ÄL. Ser nästan ut som torkad vit målfärg i trosorna!!

• Jooosen
    33villbligravid skrev 2018-01-09 22:49:49 följande:

Jag får också tjocka vita flytningar, men tror de kommer efter ÄL. Ser nästan ut som torkad vit målfärg i trosorna!!

Haha verkligen!! Ja kan ibland få det vid sex även när jag har äl tror jag. Även om äggviteflytningar oxå är påtagliga. Hoppas de vita inte förstör bara :/
  • inez898

Jag är på cd26 och har inte haft ÄL ännu :( inget pos ÄL-test och ingen tempstegring. Vad händer, så jäkla less på allt.

• Hedblomster
    inez898 skrev 2018-01-10 22:10:29 följande:

Jag är på cd26 och har inte haft ÄL ännu :( inget pos ÄL-test och ingen tempstegring. Vad händer, så jäkla less på allt.

Men vad irriterande och tråkigt!!! Har det hänt något sen i förrgår? Blandar jag ihop dig med någon eller har du såna PCO-äggstockar? Vill minnas att någon i tråden pratade om det. Kan det i så fall ha med det att göra?

Själv fick jag äl på dag 21 för några månader sedan och fick ett riktigt sammanbrott på kroppen så förstår att du måste vara riktigt trött på det på dag 26! 
  • Hedblomster

Suck, cd15 och ingen ägglossning än. Ibland får jag på cd 17-18 så inget konstigt, men blir stressad för sambo ska åka bort nästa vecka och vara borta 6 dagar. Var helt säker på att jag skulle ha ägglossning IDAG så hade inte ens beställt fler ältest och nu tog de slut så jag fick köpa i butik - 7 st för 220 kr... Brukar köpa 7 för 59 kr annars! 

• Jooosen
    Hedblomster skrev 2018-01-12 15:39:35 följande:

Suck, cd15 och ingen ägglossning än. Ibland får jag på cd 17-18 så inget konstigt, men blir stressad för sambo ska åka bort nästa vecka och vara borta 6 dagar. Var helt säker på att jag skulle ha ägglossning IDAG så hade inte ens beställt fler ältest och nu tog de slut så jag fick köpa i butik - 7 st för 220 kr... Brukar köpa 7 för 59 kr annars! 

Nej fan va typiskt!! När åker han, måndag? Sånt där gör en galet stressad... blir oxå as stressad när sambon typ sover borta nån natt så vet man att man ev har ägglossning då .. urs ;(
  • inez898
    Hedblomster skrev 2018-01-12 15:37:57 följande:

Men vad irriterande och tråkigt!!! Har det hänt något sen i förrgår? Blandar jag ihop dig med någon eller har du såna PCO-äggstockar? Vill minnas att någon i tråden pratade om det. Kan det i så fall ha med det att göra?

Själv fick jag äl på dag 21 för några månader sedan och fick ett riktigt sammanbrott på kroppen så förstår att du måste vara riktigt trött på det på dag 26! 

Haha ja det stämmer att jag har pco-äggstockar så det är säkert därför! Hade så höga förhoppningar på denna ÄL pga den skulle ha kommit perfekt när vi var på semester (= glada, avslappnade, mer sex...) och så kommer den inte öht!! Inga tecken ännu. Är ändå bara 1 månad kvar tills vi försökt 1 år så kanske lika bra att ringa kliniken om inget händer snart...
Svar på tråden Vi som är på försök 9 med första barnet