• Jooosen

Vi som är på försök 9 med första barnet

Hello,

Äl 8 december bim 21 december. Blir 9e försöket här. Detta börjar bli sjukt tradigt. Börjar mentalt ställa in mig på hjälp så småningom. Men lever på hoppet nu :)

Hoppa gärna in här om det finns flera!

Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som är på försök 9 med första barnet
  • Hedblomster

Nu har jag varit på spolning och jag har passage i äggledaren!!! Sååå skönt :) gynekologen tyckte att vi skulle försöka tre månader till på egen hand nu. Så nu kör vi!

Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • Isathe
    Hedblomster skrev 2018-01-05 16:22:00 följande:

Nu har jag varit på spolning och jag har passage i äggledaren!!! Sååå skönt :) gynekologen tyckte att vi skulle försöka tre månader till på egen hand nu. Så nu kör vi!

Åå skönt att de var passage på båda sidorna!! Jag plussade direkt efter min spolning så håller alla tummar jag kan för er nu.
  • Jooosen

Härligt med lite positivt för dig! Slipper du oroa dig för det iaf! När är din nästa ägglossning?
  • 33villbligravid
    Jooosen skrev 2018-01-05 15:43:21 följande:

Blir nog inget sex för oss heller idag. Kanske imorn.. men så kanske det är för sent :/

Äsch! Men vet du det ska räcka med varannan/ var tredje dag!! Vet inte känns så, men det måste duga. Hoppas på imorgon i varje fall.
  • Jooosen
    33villbligravid skrev 2018-01-05 22:57:24 följande:

Äsch! Men vet du det ska räcka med varannan/ var tredje dag!! Vet inte känns så, men det måste duga. Hoppas på imorgon i varje fall.

Ja man har inga förhoppningar längre haha gnäll gnäll. Ja ska försöka få till det imornbitti :p däremot så jäkla öm i tappen pga äl just nu ...
  • LillaAw

Åh, gick spolningen bra? Jag ska göra i övermorgon och är så nervös att det ska göra ont. Vad skönt att du hade fri passage! Så skönt att veta att allt är som det ska.. vi s
  • Jooosen

Äl cd 15, sex: cd 11,14,16. Pos äl test dag 14. Nu börjar den hemska väntan igen !!

• Hedblomster
    Isathe skrev 2018-01-05 18:19:26 följande:
    Åå skönt att de var passage på båda sidorna!! Jag plussade direkt efter min spolning så håller alla tummar jag kan för er nu.
    Jag har bara en äggledare så det är väldigt skönt att det är passage där :) Annars hade det ju varit kört, haha. Hoppas verkligen att det går så bra för mig också! Vill inte ha för höga förhoppningar bara! Grattis igen till ditt plus :)
    Jooosen skrev 2018-01-05 18:24:00 följande:
    Härligt med lite positivt för dig! Slipper du oroa dig för det iaf! När är din nästa ägglossning?
    Ja verkligen skönt! Ungefär om en vecka skulle jag tro att det blir så ska försöka ligga typ varannan dag nästa vecka :) Håller tummarna för dig nu när nedräkningen har börjat!
    LillaAw skrev 2018-01-06 00:08:02 följande:
    Åh, gick spolningen bra? Jag ska göra i övermorgon och är så nervös att det ska göra ont. Vad skönt att du hade fri passage! Så skönt att veta att allt är som det ska.. vi s
    Det gick jättebra! Jag var också jättenervös över att det skulle göra ont. Främst för att det typ skulle hugga eller sticka till eller vara någon slags främmande smärta. Men det kändes först ungefär som ett cellprov, att dom petar på tappen liksom. Sved lite men verkligen inte ont. Sedan fick jag som ganska mild mensvärk och det är ju en smärta man känner igen och kan hantera :) Tog smärtstillande 40 min innan jag kom dit i förebyggande syfte. Sedan var det över väldigt snabbt, var där högst 20 minuter typ :) Vet att det kan göra ont för vissa men tror det är vanligast att det bara är obehagligt för mig. Så var inte för nervös, det kommer säkert gå bra! Håller tummarna för att du får samma resultat!

Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • siiaa

Hej på er!

Tänkte om jag kan få hoppa in här? :)

Fick mens idag och försök nr 8 misslyckades.. usch, blev helt förstörd och har gått med gråten i halsen hela dagen. Tror det blev extra jobbigt denna gång för att vi verkligen prickade in äl och hade mycket sex. Har inte ens orkat säga till min sambo att mensen kom idag för vill inte se honom besviken :(

Känns som man bara vill ge upp det här nu för att slippa all oro.

Förlåt för deppigt inlägg, men kände att jag var tvungen att skriva av mig.. om några dagar känns det säkert bättre igen, och det ger trots allt lite hopp att jag ser att nån i den här tråden har plussat ! :) grattis!

Kram

• 33villbligravid

Nåja! Sex idag igen. Så har prickat in cd 10, cd 12, cd 14. Tror Äl redan varit eller är senast imorgon. Har en känsla av att det verkligen inte kan ta sig ändå!

Svar på tråden Vi som är på försök 9 med första barnet