• Jooosen

Vi som är på försök 9 med första barnet

Hello,

Äl 8 december bim 21 december. Blir 9e försöket här. Detta börjar bli sjukt tradigt. Börjar mentalt ställa in mig på hjälp så småningom. Men lever på hoppet nu :)

Hoppa gärna in här om det finns flera!

Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som är på försök 9 med första barnet
  • inez898
    Hedblomster skrev 2018-01-12 15:39:35 följande:

Suck, cd15 och ingen ägglossning än. Ibland får jag på cd 17-18 så inget konstigt, men blir stressad för sambo ska åka bort nästa vecka och vara borta 6 dagar. Var helt säker på att jag skulle ha ägglossning IDAG så hade inte ens beställt fler ältest och nu tog de slut så jag fick köpa i butik - 7 st för 220 kr... Brukar köpa 7 för 59 kr annars! 

Läste detta nu efter att jag svarat... då är du också i en tråkig sits förstår jag! Vi hade samma i november, den skulle kommit innan han åkte men kom 2 dagar efter. Men spermier kan ju leva i upp till 5 dagar (bla bla bla det vet du såklart redan) så det kan ju funka ändå! Hoppas den kommer i helgen annars :)
  • Hedblomster
    Jooosen skrev 2018-01-12 17:07:56 följande:

Nej fan va typiskt!! När åker han, måndag? Sånt där gör en galet stressad... blir oxå as stressad när sambon typ sover borta nån natt så vet man att man ev har ägglossning då .. urs ;(

Nej han åker på onsdag så jag stressar kanske i onödan men du vet ju hur man blir haha.... men nu börjar nåt hända på ältesten! Har bytt märke dock så vet inte om stegringen går att jämföra riktigt men ändå! Gårdagens test till vänster och dagens till höger:)

inez898 skrev 2018-01-12 19:21:24 följande:

Haha ja det stämmer att jag har pco-äggstockar så det är säkert därför! Hade så höga förhoppningar på denna ÄL pga den skulle ha kommit perfekt när vi var på semester (= glada, avslappnade, mer sex...) och så kommer den inte öht!! Inga tecken ännu. Är ändå bara 1 månad kvar tills vi försökt 1 år så kanske lika bra att ringa kliniken om inget händer snart...

Oj tänk att det gått ett år snart ändå. Tycker absolut ni kan fundera på att ringa redan nu om ni inte väldigt gärna vill vänta på äl och göra ett sista försök då. Kommer ni kontakta landstinget eller gå privat? Vore ju skönt att slippa betala dyrt men får hoppas kötiden inte är så lång annars!
    Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • Jooosen
    Hedblomster skrev 2018-01-13 14:04:24 följande:

Nej han åker på onsdag så jag stressar kanske i onödan men du vet ju hur man blir haha.... men nu börjar nåt hända på ältesten! Har bytt märke dock så vet inte om stegringen går att jämföra riktigt men ändå! Gårdagens test till vänster och dagens till höger:)

Oj tänk att det gått ett år snart ändå. Tycker absolut ni kan fundera på att ringa redan nu om ni inte väldigt gärna vill vänta på äl och göra ett sista försök då. Kommer ni kontakta landstinget eller gå privat? Vore ju skönt att slippa betala dyrt men får hoppas kötiden inte är så lång annars!

Härligt, ser ut som äl infinner sig imorn eller måndag! Tror du kan andas ut :)
  • inez898
    Hedblomster skrev 2018-01-13 14:04:24 följande:

Känner inget behov av att göra nåt sista försök egentligen, har väldigt litet hopp kvar. Och det lär ju vara väntetid osv så vi kommer väl få några försök till oavsett tänker jag. Om läkaren tycker att det är dags för ivf så kommer vi köra privat om det är lång kö inom landstinget, jag orkar inte vänta längre. Känns som att det är värt alla pengar i världen att slippa denna situation. Däremot kommer det innebära att vi måste vänta längre med att köpa större bostad/hus eftersom rätt mkt pengar kommer gå till ivf isf, men vi tänker att vi prioriterar att få familj.
  • Hedblomster
    inez898 skrev 2018-01-13 17:41:38 följande:

Känner inget behov av att göra nåt sista försök egentligen, har väldigt litet hopp kvar. Och det lär ju vara väntetid osv så vi kommer väl få några försök till oavsett tänker jag. Om läkaren tycker att det är dags för ivf så kommer vi köra privat om det är lång kö inom landstinget, jag orkar inte vänta längre. Känns som att det är värt alla pengar i världen att slippa denna situation. Däremot kommer det innebära att vi måste vänta längre med att köpa större bostad/hus eftersom rätt mkt pengar kommer gå till ivf isf, men vi tänker att vi prioriterar att få familj.

Förstår det! Låter som att det är en bra plan. Tycker också det är värt alla pengar i världen. Vi har inte råd just nu för vi köpte världens finaste sommarhus och jag jobbar deltid men å andra sidan säger min mamma att pengarna löser vi om det blir aktuellt... Håller iaf tummarna för att ni får komma igång snart!
    Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • Jooosen
    Hedblomster skrev 2018-01-14 13:29:27 följande:

Det här är et positivt ägglossningstest hörrni! Ganska mycket starkare än gårdagens ;)

Bra! Då hinner ni innan han åker ju :D själv är ja på bim-5. Känner starkt att vi misslyckats än en gång... ömma bröstvårtor bara o de har ja haft förr innan mensen kommer :(
  • 33villbligravid
    Jooosen skrev 2018-01-14 13:42:13 följande:
    Bra! Då hinner ni innan han åker ju :D själv är ja på bim-5. Känner starkt att vi misslyckats än en gång... ömma bröstvårtor bara o de har ja haft förr innan mensen kommer :(
    Grattis Hedblomster till positivt ÄL-test. Jag är på BIM -6/-7, vet inte vad ska tro eller känna, känner mig uppblåst och pms:ig redan, vilket är tidigare än vanligt, men känner att min kropp beter sig så konstigt nuförtiden att kan vara vad som helst. Misstänker mens nästa veckoslut!

Nåja - kämpa på alla brudar!
  • Jooosen

Nu på eftermiddagen har ja känt en molvärk jag inte känt tidigare. Känns nästan som ägglossningsvärk i magen fast mest på den sidan jag hade ägglossning... så skumt! Vågar inte hoppas på något såklart men detta är iaf helt nytt hehe..

• 33villbligravid
    Jooosen skrev 2018-01-14 17:43:40 följande:

Nu på eftermiddagen har ja känt en molvärk jag inte känt tidigare. Känns nästan som ägglossningsvärk i magen fast mest på den sidan jag hade ägglossning... så skumt! Vågar inte hoppas på något såklart men detta är iaf helt nytt hehe..

Låter lovande!
Svar på tråden Vi som är på försök 9 med första barnet