• Jooosen

Vi som är på försök 9 med första barnet

Hello,

Äl 8 december bim 21 december. Blir 9e försöket här. Detta börjar bli sjukt tradigt. Börjar mentalt ställa in mig på hjälp så småningom. Men lever på hoppet nu :)

Hoppa gärna in här om det finns flera!

Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som är på försök 9 med första barnet
  • inez898
    Jooosen skrev 2018-01-15 21:33:19 följande:

Haha ja tänk folk som planerar när bf ska bli!! Blir överlycklig om ja skulle föda på nyår eller vad som liksom !! Var på födelsedagskalas igår. Vimlade med stora magar plus massa barn...

Usch jag blir såå knäckt av sånna situationer med mkt magar och barn... men alltså man ändrar ju tankesätt lite. Innan vi började försöka så tänkte jag "hoppas bebisen inte kommer på julafton iaf" men nu skulle jag GLADELIGEN föda barn på julafton eller exakt när som helst.
  • 33villbligravid
    Annastina33 skrev 2018-01-16 09:27:27 följande:

Jag och min sambo har försökt bli gravida i 2 år, vi ska börja IVF nu i vår. nervöst men hoppfullt! Vissa saker som olika förkortningar och så gör mig förvirrad. Vad är skillnaden på FET och ET? Hur vet man vilket man ska göra?  Jag har hittat en podd via familjeliv som handlar om IVF som heter Ruvarpodden. Den är jättebra tycker jag för de pratar om allting och alla känslor man har. Även om vi inte har börjat med IVF än så lyssnar jag för att liksom förbereda mig. Har ni lyssnat på den? Kan rekommendera annars!

Hej! Jag tror skillnaden mellan FET och ET är att FET är frozen embryo transfer medan ET innebär att det är ett färskt embryo som planteras in i livmodern.

Om ni får ut flera ägg som befruktas och utvecklas som de ska kan ni frysa ner de som inte genast sätts in genast. Om ni senare vill använda dem kallas de för FET. 
  • 33villbligravid
    Jooosen skrev 2018-01-15 21:33:19 följande:
    Haha ja tänk folk som planerar när bf ska bli!! Blir överlycklig om ja skulle föda på nyår eller vad som liksom !! Var på födelsedagskalas igår. Vimlade med stora magar plus massa barn...
    Hej! Hur går det för dig? Har du känningar åt ngt håll? Jag har blivit dunderförkyld och fått ryggskott så svårt att känna ngt annat, förut superömma bröst, men det brukar jag ha före mens också ...

.. pratade precis med en kompis att borde skrivit upp noggrannare hur det kändes att vara gravid. Sist plussade jag typ 4 dagar före BIM och minns inte alls hur det kändes. Åtminstone kändes det inte på samma sätt som n, så misstänker därför detta försök inte lyckas..
  • Jooosen
    33villbligravid skrev 2018-01-16 21:20:14 följande:

Hej! Hur går det för dig? Har du känningar åt ngt håll? Jag har blivit dunderförkyld och fått ryggskott så svårt att känna ngt annat, förut superömma bröst, men det brukar jag ha före mens också ...

.. pratade precis med en kompis att borde skrivit upp noggrannare hur det kändes att vara gravid. Sist plussade jag typ 4 dagar före BIM och minns inte alls hur det kändes. Åtminstone kändes det inte på samma sätt som n, så misstänker därför detta försök inte lyckas..

Aj då!! Ja svårt o känna av nån eventuell gravidvärk då... här känner ja mig som vAnligt, lite ömma bröstvårtor men brukar ha så innan mens. Bådar inte gott alltså. Känner mig så jäkla nere. Riktigt sur o trälig flickvän! Minns du något om hur dina bröst kändes innan plus? Lätt att glömma allt sådant förstås. Bim på fredag hur som helst!
  • 33villbligravid
    Jooosen skrev 2018-01-16 21:38:14 följande:
    Aj då!! Ja svårt o känna av nån eventuell gravidvärk då... här känner ja mig som vAnligt, lite ömma bröstvårtor men brukar ha så innan mens. Bådar inte gott alltså. Känner mig så jäkla nere. Riktigt sur o trälig flickvän! Minns du något om hur dina bröst kändes innan plus? Lätt att glömma allt sådant förstås. Bim på fredag hur som helst!
    Nä, har inget minne av hur brösten kändes. Det enda jag minns är att hade molvärk från och till och så hade jag urinvägsinfektion vilket också påverkade hur allt kändes :D Om jag någonsin blir gravid igen ska jag föra bok!!

Lycka till - bara några dagar kvar av helvetesväntan. Jag har BIM senast på söndag!
  • Hedblomster

Hade positivt ältest på cd 17 och 18 och hade sex på cd 11, 13, 16 och 17... och nu ångrar jag att vi inte hade på cd 18 också!!! Men det är ju för sent att tänka på nu på dag 19... Man kan verkligen få panik för småsaker

Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • 33villbligravid
    Hedblomster skrev 2018-01-16 22:42:54 följande:

Hade positivt ältest på cd 17 och 18 och hade sex på cd 11, 13, 16 och 17... och nu ångrar jag att vi inte hade på cd 18 också!!! Men det är ju för sent att tänka på nu på dag 19... Man kan verkligen få panik för småsaker

Jo fattar! Men om ni hade på dag 17 då testet visade positivt ska det nog räcka! Håller tummarna :)
  • Isathe
    Hedblomster skrev 2018-01-16 22:42:54 följande:

Fast ägget släpper ju mellan 12-48h efter positivt utslag på ägglossningstesten och är befruktningsdugligt 24h. Så de hade varit möjligt, men sen borde de ju ändå räcka de ni fått till. Håller tummarna för er nu!!
  • Jooosen
    33villbligravid skrev 2018-01-16 22:20:27 följande:

Nä, har inget minne av hur brösten kändes. Det enda jag minns är att hade molvärk från och till och så hade jag urinvägsinfektion vilket också påverkade hur allt kändes :D Om jag någonsin blir gravid igen ska jag föra bok!!

Lycka till - bara några dagar kvar av helvetesväntan. Jag har BIM senast på söndag!

Aa ska fan också skriva upp alllt den dagen! Tack!! Vill bara få skiten överstökad nu....
  • Långväntanefterdig

Då var tid bokat på klinik för utredning. I mars har vi försökt 1 år.

Känns både både som en lättnad men också väldigt jobbigt att gå igenom.

Någon mer än vi i denna situation?

Svar på tråden Vi som är på försök 9 med första barnet