• Jooosen

Vi som är på försök 9 med första barnet

Hello,

Äl 8 december bim 21 december. Blir 9e försöket här. Detta börjar bli sjukt tradigt. Börjar mentalt ställa in mig på hjälp så småningom. Men lever på hoppet nu :)

Hoppa gärna in här om det finns flera!

Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som är på försök 9 med första barnet
  • Jooosen
    33villbligravid skrev 2018-01-14 20:05:09 följande:

Låter lovande!

Ja vi får se! När ska du ha mens? Vi hade ju äl samtidigt!
  • 33villbligravid
    Jooosen skrev 2018-01-14 20:31:43 följande:

Ja vi får se! När ska du ha mens? Vi hade ju äl samtidigt!

Vet inte exat, men gissar ngt tag under veckoslutet. Brösten ömmar redan lite, det brukar betyda mens i sikte :/
  • inez898

Skönt med ÄL hedblomster och spännande med molvärken jooosen! Har du ont idag med?

Själv satte nc plötsligt ut att min ÄL ska ha varit den 9 januari (?!). Så skumt. Om det stämmer så är det första gången under detta år som jag inte känt min äl. Vi hade sex minst varannan dag under hela slutet av dec och början av jan fram till 3 dagar innan den dagen som äl nu satte ut ÄL... då gav vi upp och tog en veckas paus med liggandet. Sååå störigt, sämsta träffen hittills om det stämmer. Men jag vet varken ut eller in.

• Jooosen
    inez898 skrev 2018-01-15 18:23:26 följande:

Skönt med ÄL hedblomster och spännande med molvärken jooosen! Har du ont idag med?

Själv satte nc plötsligt ut att min ÄL ska ha varit den 9 januari (?!). Så skumt. Om det stämmer så är det första gången under detta år som jag inte känt min äl. Vi hade sex minst varannan dag under hela slutet av dec och början av jan fram till 3 dagar innan den dagen som äl nu satte ut ÄL... då gav vi upp och tog en veckas paus med liggandet. Sååå störigt, sämsta träffen hittills om det stämmer. Men jag vet varken ut eller in.

Ja idag är det helt borta :( bådar inte gott tyvärr... men nej vad tråkigt!! Känns som någon typ jävlas med oss alla.. vilken cykeldag är du på nu? Brukar NC ha rätt med äl? Har ingen erfarenhet av temp...
  • inez898
    Jooosen skrev 2018-01-15 18:39:51 följande:

Ja idag är det helt borta :( bådar inte gott tyvärr... men nej vad tråkigt!! Känns som någon typ jävlas med oss alla.. vilken cykeldag är du på nu? Brukar NC ha rätt med äl? Har ingen erfarenhet av temp...

Hm ok! Är på cd31 nu, om nc har rätt med ÄL så var den på cd25. Men jag vet inte, nc har haft fel förut för mig så det verkar inte funka så bra :( men jaa det känns verkligen som att nån jävlas!! Fick gravidbesked idag, hon ska ha till sommaren vilket hon sa var precis som dom planerat. Man ba mm kul för er att ni kan planera, smart tänkt av er :)))
  • Hedblomster
    inez898 skrev 2018-01-15 20:15:04 följande:

Fick gravidbesked idag, hon ska ha till sommaren vilket hon sa var precis som dom planerat. Man ba mm kul för er att ni kan planera, smart tänkt av er :)))

Så tröttsamt!!!!! Hela min kväll blev förstörd pga ett gravidbesked och det är så fånigt för jag vill inte bli så påverkad eller vara sån men man blir ju bara så himla ledsen.
    Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • Långväntanefterdig

Bim 25e.. försök 10 för oss.

Gjort första kontalten inför utredning. Känns som vi aldrig kommer lyckas ..... så ledsen varje månad mensen kommer medan alla andra verkar bli med barn på löpande band.... känner mig verkligen hopplös. Men det är väl bara att fortsätta försöka......

• Jooosen
    Långväntanefterdig skrev 2018-01-15 20:43:24 följande:

Bim 25e.. försök 10 för oss.

Gjort första kontalten inför utredning. Känns som vi aldrig kommer lyckas ..... så ledsen varje månad mensen kommer medan alla andra verkar bli med barn på löpande band.... känner mig verkligen hopplös. Men det är väl bara att fortsätta försöka......

Ja vet! Så otroligt frustrerande. Det som ska vara en rolig grej är ett rent helvete :(
  • Jooosen
    inez898 skrev 2018-01-15 20:15:04 följande:

Hm ok! Är på cd31 nu, om nc har rätt med ÄL så var den på cd25. Men jag vet inte, nc har haft fel förut för mig så det verkar inte funka så bra :( men jaa det känns verkligen som att nån jävlas!! Fick gravidbesked idag, hon ska ha till sommaren vilket hon sa var precis som dom planerat. Man ba mm kul för er att ni kan planera, smart tänkt av er :)))

Haha ja tänk folk som planerar när bf ska bli!! Blir överlycklig om ja skulle föda på nyår eller vad som liksom !! Var på födelsedagskalas igår. Vimlade med stora magar plus massa barn...
  • inez898
    Hedblomster skrev 2018-01-15 20:29:38 följande:

Så tröttsamt!!!!! Hela min kväll blev förstörd pga ett gravidbesked och det är så fånigt för jag vill inte bli så påverkad eller vara sån men man blir ju bara så himla ledsen.

Usch!! Jag känner precis likadant. Man vill absolut inte vara sån men blir ändå ledsen eftersom man själv har kämpat så länge. Skönt att man inte är ensam om att känna så iaf <3
Svar på tråden Vi som är på försök 9 med första barnet