• Jooosen

Vi som är på försök 9 med första barnet

Hello,

Äl 8 december bim 21 december. Blir 9e försöket här. Detta börjar bli sjukt tradigt. Börjar mentalt ställa in mig på hjälp så småningom. Men lever på hoppet nu :)

Hoppa gärna in här om det finns flera!

Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som är på försök 9 med första barnet
  • Lewaize
    LillaAw skrev 2018-01-05 14:54:56 följande:

Är också på försök 11 nu. Ska göra en äggledarspolning på måndag. Hoppas att det kan rensa upp i äggledarna och göra vägen för simmarna lite enklare eller något haha. Man hoppas på allt just nu! :)

Lycka till :D
    Försöker med första barnet sedan maj 17
  • Jooosen
    33villbligravid skrev 2018-01-06 18:26:08 följande:

Nåja! Sex idag igen. Så har prickat in cd 10, cd 12, cd 14. Tror Äl redan varit eller är senast imorgon. Har en känsla av att det verkligen inte kan ta sig ändå!

Då har vi prickat exakt lika denna cykel! Hoppas nuuuu
  • 33villbligravid
    Jooosen skrev 2018-01-07 11:42:05 följande:
    Då har vi prickat exakt lika denna cykel! Hoppas nuuuu
    Ja! Cd 10, 12, 14 och 15 blev det nu sammanlagt. Huh! Har redan börjat få den där krypande dumma känslan av att det är så dumt att gå omkring och ens tänka sig ngt kan vara på gång när spermierna antagligen redan för länge sedan simmat förbi ägget utan befruktning ...

På lö CD 14 har jag dessutom fått för mig att killen inte kom tillräckligt djupt in i mig. Kan detta på riktigt påverka? Eller är det bara jag som blivit tokig? Dvs. vi hade sex stående och tycker han a inte kom så djupt in som i vissa andra ställningar och att allt dessutom rann ut snabbare än vanligt ... men kanske det inte funkar så?

Ursäkta TMI! :D 
  • 33villbligravid
    siiaa skrev 2018-01-06 18:22:10 följande:

Hej på er!

Tänkte om jag kan få hoppa in här? :)

Fick mens idag och försök nr 8 misslyckades.. usch, blev helt förstörd och har gått med gråten i halsen hela dagen. Tror det blev extra jobbigt denna gång för att vi verkligen prickade in äl och hade mycket sex. Har inte ens orkat säga till min sambo att mensen kom idag för vill inte se honom besviken :(

Känns som man bara vill ge upp det här nu för att slippa all oro.

Förlåt för deppigt inlägg, men kände att jag var tvungen att skriva av mig.. om några dagar känns det säkert bättre igen, och det ger trots allt lite hopp att jag ser att nån i den här tråden har plussat ! :) grattis!

Kram

Välkommen! Jag är inne på försök 2 eller 3 efter ett missfall (belv då gravid på 5:e försöket). 

Hoppas det känns bättre redan. Jag har liksom slutat tro på att det kan bli ngt barn, men vi får nu se!
  • Jooosen
    33villbligravid skrev 2018-01-08 12:45:48 följande:

Ja! Cd 10, 12, 14 och 15 blev det nu sammanlagt. Huh! Har redan börjat få den där krypande dumma känslan av att det är så dumt att gå omkring och ens tänka sig ngt kan vara på gång när spermierna antagligen redan för länge sedan simmat förbi ägget utan befruktning ...

På lö CD 14 har jag dessutom fått för mig att killen inte kom tillräckligt djupt in i mig. Kan detta på riktigt påverka? Eller är det bara jag som blivit tokig? Dvs. vi hade sex stående och tycker han a inte kom så djupt in som i vissa andra ställningar och att allt dessutom rann ut snabbare än vanligt ... men kanske det inte funkar så?

Ursäkta TMI! :D 

Vet inte om d spelar roll! Men har hört att spermierna vet vart dom ska oavsett. Men brukar oxå fundera på hur djupt han kommer haha (man börjar bli galen alltså)... tycker oxå dessutom att allt åker ur direkt men det ska tydligen inte alls spela nån roll sägs det !
  • barnlangtanivf

Hej! Jag och en vän har startat en podd - Ruvarpodden - om barnlöshet, barnlängtan och IVF där vi pratar fritt om våra känslor kring IVF och barnlöshet och vår resa mot barn - podden finns på Itunes, soundcloud, och Acast, och överallt där poddar finns. Vi tycker att det är så viktigt att det börjas prata om barnlöshet, som är så vanligt - även bland unga par! Vi skulle bli hemskt glada om ni ville lyssna och rekommendera till andra. Nytt avsnitt kommer varje torsdag! kram

• LillaAw

Gjorde äggledarspolning idag och det gick inte bra :( gjorde sjukt ont och hon kunde inte spola in mer än 5 ml. Vet inte hur mycket det ska in men hon trodde det kunde eventuellt vara stop i äggledarna. Spände och gjorde så ont i livmodern och ingen vätska gick till äggledaren. Vet inte om det gjordes rätt. Svimmade direkt efteråt och fick ligga på en brits innan jag kunde åka hem. Blödde även efteråt då de knep tag i livmoderhalsen med något instrument. Usch säger jag bara! Kommer aldrig göra om det igen.

Är så ledsen och trött nu efteråt och undrar om det är värt allt slit. Vill inte skrämma någon, det brukade inte vara såhär sa min gynekolog men om det är stopp kan det tydligen bli så. Nu är nästa steg ivf-remiss för utredningen är klar. Och runt 9 mån kö till ivf så lika bra att hoppa på tåget fast man inte är helt redo just nu..

• Hedblomster
    LillaAw skrev 2018-01-08 21:50:04 följande:

Gjorde äggledarspolning idag och det gick inte bra :( gjorde sjukt ont och hon kunde inte spola in mer än 5 ml. Vet inte hur mycket det ska in men hon trodde det kunde eventuellt vara stop i äggledarna. Spände och gjorde så ont i livmodern och ingen vätska gick till äggledaren. Vet inte om det gjordes rätt. Svimmade direkt efteråt och fick ligga på en brits innan jag kunde åka hem. Blödde även efteråt då de knep tag i livmoderhalsen med något instrument. Usch säger jag bara! Kommer aldrig göra om det igen.

Är så ledsen och trött nu efteråt och undrar om det är värt allt slit. Vill inte skrämma någon, det brukade inte vara såhär sa min gynekolog men om det är stopp kan det tydligen bli så. Nu är nästa steg ivf-remiss för utredningen är klar. Och runt 9 mån kö till ivf så lika bra att hoppa på tåget fast man inte är helt redo just nu..

Nej vad tråkigt att det blev så :( låter ju som att det kan vara stopp isf. Vet inte hur mycket vätska de sprutade in i mig men den rann ju vidare genom äggledaren efter en halv minut kanske. Beklagar verkligen att det inte kändes bra:( och vad jobbigt att kön är så lång! Men om äggledarna har varit ert problem kommer det säkert gå jättebra med ivf! Det är inte aktuellt att göra något försök på en privat klinik? Har hört att vissa testat privat medan de står i kön. Kostar ju en del dock.
    Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • Hedblomster

Känner att jag har alldeles för höga förhoppningar på att bli gravid efter min spolning... vill inte bli besviken. Vet att det inte finns vetenskapliga bevis för att en spolning ökar chanserna men lite hopp om att det ändå är så finns ju, eftersom man hör att det händer för vissa... Fick iaf tydlig stegring på ältest idag så äl kommer nog ske under under veckan.

Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • 33villbligravid
    LillaAw skrev 2018-01-08 21:50:04 följande:

Oj nej vad trist!! Men skönt att ni ändå nu har det bakom er och kan ta nästa steg vidare (fast det kan kännas tungt nu) ..
Svar på tråden Vi som är på försök 9 med första barnet