• maria1992

BIM JANUARI 2018

Hej tjejer, 

Jag tyckte BIM december 2017 var så bra så vad säger ni om att köra en likadan för oss som misslyckades denna månad? Glad 

Nu peppar vi varandra!! 

• Svar på tråden BIM JANUARI 2018
  • Elsaida

Hej hej alla!

Tror jag kan ha råkat bli gravid här hemma så nu sitter vi här och väntar in ev bim, som jag inte ens vet när de är exakt då mensen ej är tillbaka sedan dottern föddes i sep.

Fick positivt på äl test så har kört med kondom men den sprack :-/

Så odsen är låga men man vet aldrig.

• Elsaida
    josgos skrev 2018-01-01 20:49:44 följande:

Jag verkar inte få några positiva ÄL-test... har testat sedan cd 9 (julafton) och till idag. Uppfattade en höjning fre den 29 dec, men aldrig att strecket blev starkare än kontrollstrecket. Andra månaden i rad jag upplever att det är så, och har så pass vaga symptom (molvärk, lite ömma bröst och olika flytningar varannan dag hit och dit) att jag faktiskt inte vet när ÄL var, om jag nu fick någon. Eller har den inte varit? Kan det vara att stickor inte funkar på mig?

Bild visar ons, tors, fre, lör, mån (söndag var identisk med lördag, glömde fota). Vad tror ni, var ÄL i fredags?

Jag har aldrig fått starkare än test än så, tror absolut på en stegring och att äl kan ha skett där.

Vilka tider är testen tagna på?
  • joannaq
    minipeach86 skrev 2018-01-01 21:35:38 följande:

joannaq  och Emselie  jag tror också jag har BIM 5/1! =)

Men min app säger lite annorlunda (!)

Jag tror jag hade ÄL 23/12. Några dagar efter det markerade appen ut att ÄL skett den 24/12. Men ytterligare några dagar senare flyttade appen fram det till att ÄL skett den 26/12. Märkligt... men jag tror ändå fortfarande på att det skedde 23/12 och räknar därför BIM till 5:e!

Hur är det nu med BIM egentligen, får uppfattningen av att alla tänker lite olika.. tänker ni dagen EFTER att man borde ha fått sin mens, eller på själva dagen då mensen skulle ha kommit (men förhoppningsvis inte kommer)?

Okey så spännande! Jag tror att bim är den dagen mensen kommer men kan ha fel. Min app har oxå flyttat på äl ibland beroende på hur länge min mens varit och en gång fick jag utslag på sticka en dag innan äl i app och en gång en dag efter. Så antar att det kan pendla lite :)
  • josgos
    Elsaida skrev 2018-01-01 23:08:09 följande:

Jag har aldrig fått starkare än test än så, tror absolut på en stegring och att äl kan ha skett där.

Vilka tider är testen tagna på?

Okej, intressant, då var det nog i fredags. Borde jag lägga in det som positivt test i appen då kanske, så den räknar rätt?

De är tagna på eftermiddagen, nån gång mellan 13 och 17.
  • Elsaida
    josgos skrev 2018-01-02 01:24:05 följande:

Okej, intressant, då var det nog i fredags. Borde jag lägga in det som positivt test i appen då kanske, så den räknar rätt?

De är tagna på eftermiddagen, nån gång mellan 13 och 17.

Då kan jag tänka mig att du har kört nu stegring och att din topp säkert var på kväll/natt mellan fredag och lördag :)

Om de fortsätter sjunka så är de säkert så :)

Ja gör de och testa några dagar till för säkerhets skull.

Hade du symtom på äl då oxå?
  • maria1992
    josgos skrev 2018-01-01 20:49:44 följande:

Jag verkar inte få några positiva ÄL-test... har testat sedan cd 9 (julafton) och till idag. Uppfattade en höjning fre den 29 dec, men aldrig att strecket blev starkare än kontrollstrecket. Andra månaden i rad jag upplever att det är så, och har så pass vaga symptom (molvärk, lite ömma bröst och olika flytningar varannan dag hit och dit) att jag faktiskt inte vet när ÄL var, om jag nu fick någon. Eller har den inte varit? Kan det vara att stickor inte funkar på mig?

Bild visar ons, tors, fre, lör, mån (söndag var identisk med lördag, glömde fota). Vad tror ni, var ÄL i fredags?

Hmm.. Spännande att du lägger upp identiska test som jag har denna månaden. Hade även detsamma förrförra månaden. Fattar inte heller detta. Som du skriver, har man haft ägglossning eller inte? 

Kolla mina test. Är söndag, måndag, tisdag... 

• josgos
    Elsaida skrev 2018-01-02 04:53:11 följande:

Då kan jag tänka mig att du har kört nu stegring och att din topp säkert var på kväll/natt mellan fredag och lördag :)

Om de fortsätter sjunka så är de säkert så :)

Ja gör de och testa några dagar till för säkerhets skull.

Hade du symtom på äl då oxå?

Jag testar lite till, tack!! Är rätt ny på detta, typ andra månaden vi försöker med första barnet.

Det var just det, jag har lite molvärk till och från men inget superstarkt symptom som jag haft tidigare, tex extremt ömma bröst eller mycket flytningar. Skulle vara att jag varit ännu kåtare haha! Och det är ju ett rimligt symptom om man ska ha bebisverkstad.
  • josgos
    Elsaida skrev 2018-01-01 23:06:04 följande:

Hej hej alla!

Tror jag kan ha råkat bli gravid här hemma så nu sitter vi här och väntar in ev bim, som jag inte ens vet när de är exakt då mensen ej är tillbaka sedan dottern föddes i sep.

Fick positivt på äl test så har kört med kondom men den sprack :-/

Så odsen är låga men man vet aldrig.

Spännande, och så tidigt inpå. När är BIM tror du?
  • hallonnpaj

Hej igen. Skrivit tidigare i denna tråd. 

Bim imorgon tror jag.Testade mig natten till den 31a med cb digital och fick "inte gravid" (Bim-3). Hoppas att det berodde på att jag testade för tidigt och att det inte var morgonurin och att det kan ge positivt snart ändå. Känns inte som mensen är påväg... tänk vilken bra start på 2018 det skulle vara.. :)

Svar på tråden BIM JANUARI 2018