• maria1992

BIM JANUARI 2018

Hej tjejer, 

Jag tyckte BIM december 2017 var så bra så vad säger ni om att köra en likadan för oss som misslyckades denna månad? Glad 

Nu peppar vi varandra!! 

• Svar på tråden BIM JANUARI 2018
  • babbi
    Elina22 skrev 2018-01-02 11:14:13 följande:

Tog precis ett test!! Är bim-2!! Hur tillförlitligt är detta??

Garanterat ett solklart plus!! Stort grattis SkrattandeHjärta
  • kiwibear

Helt och hållet tillförlitligt! Hurra! 
  • Elina22

Åh okej nu blev jag lättad! Tack snälla tjejer och önskar er alla stort lycka till <3 fortsätter följa er ändå för o se hur de går :)

• joannaq

Va kul!! Grattis!!
  • josgos
    Elina22 skrev 2018-01-02 11:21:46 följande:

Åh okej nu blev jag lättad! Tack snälla tjejer och önskar er alla stort lycka till <3 fortsätter följa er ändå för o se hur de går :)

Stort grattis!!
  • josgos
    Lottch3n skrev 2018-01-02 10:59:37 följande:

Välkommen hit :)

Har också bim 12/1 enligt app, hade äl 28/12 :) Känns som en evighet, haha.

Samma BIM som er!
  • minipeach86
    Emselie skrev 2018-01-01 22:19:38 följande:
    Spännande. Du hade inga känningar på när äl kan ha skett? Jag känner av min äl supertydligt och appen sätter alltid ut den rätt för mig. Jag har alltid tänkt och trott att det är på själva dagen då mensen skulle ha kommit. Mina cykler har alltid varit liite oregelbundna med några dagar hit och dit. Så BIM för mig kan vara allt ifrån 4/1-6/1 så vet inte exakt egentligen. Men går på den 5e har jag bestämt. Är kanske inte så jäättenoga kanske med en dag hit och dit.. När har du tänkt att testa då? Hålla dig till BIM eller tidigare? :D
    Nej tyvärr jag känner inte av när ägget släpper! =( Men jag har tolkat det utifrån min tempkurva med NC, jämfört med hur det var förra gången jag fick ÄL. Då fick jag ÄL cd16 och morgonen efter hade tempen stigit ca 0,5 grader. Sedan kom mensen 13 dagar senare. Denna gång så steg tempen 0,5 grader cd17 igen, så därför utgår jag från att ÄL var på cd16 igen =) (och cd16 var den 23 dec) 

Jag infogar en bild på mitt diagram, hur skulle du tolka? (Eller tempar du också förresten?) =) 

Tror att eftersom min temp dagarna innan den förmodade ägglossningen var lite lägre än den brukar så väntade NC med att markera ut ÄL tills den kommit upp i en tempnivå som var tillräckligt hög. Medan jag själv tolkar det som att det skedde efter att tempen faktiskt tog ett rejält skutt..! Att jag hade extra låg temp dagarna innan tror jag var för att jag utsöndrade extra mycket östrogen (som sänker tempen) för jag hade två stora äggblåsor samtidigt och en några mm mindre. 

Låter bra att du valt 5/1 som BIM =) Så spännande!!! Hur länge har ni försökt? Jag ska försöka hålla mig till BIM, men så tänkte jag förra månaden också tills jag en morgon bara drogs som en magnet till badrumsskåpet och rev upp ett test hahaha. Så vi får se!! När har du tänkt? 
    Har PCOS och försökt sedan jan-17. Hittills fått 1 bekräftad ÄL med hjälp av dubbeldos Letrozol + Ovitrelle
  • minipeach86
    joannaq skrev 2018-01-02 00:08:00 följande:
    Okey så spännande! Jag tror att bim är den dagen mensen kommer men kan ha fel. Min app har oxå flyttat på äl ibland beroende på hur länge min mens varit och en gång fick jag utslag på sticka en dag innan äl i app och en gång en dag efter. Så antar att det kan pendla lite :)
    Bra då tänker vi likadant, haha jag vill att BIM ska vara dagen då mensen kommer/inte kommer men har läst på en del ställen att det egentligen är dagen EFTER. Men det skulle ju innebära en hel dags extra väntan ;) 
    När kommer du testa? =) Hur länge har ni försökt? 
    Har PCOS och försökt sedan jan-17. Hittills fått 1 bekräftad ÄL med hjälp av dubbeldos Letrozol + Ovitrelle
  • joannaq
    minipeach86 skrev 2018-01-02 12:56:58 följande:

Bra då tänker vi likadant, haha jag vill att BIM ska vara dagen då mensen kommer/inte kommer men har läst på en del ställen att det egentligen är dagen EFTER. Men det skulle ju innebära en hel dags extra väntan ;) 

När kommer du testa? =) Hur länge har ni försökt? 

Jaha där ser man :) Jag har alltså googlat för lite hehe, men min beräknade mens är i alla fall 5/1 :D
  • minipeach86

Underbart, stort grattis! Klart det är tillförlitligt! =) Jippi vilken start på året!!!! =) 
Svar på tråden BIM JANUARI 2018