• maria1992

BIM JANUARI 2018

Hej tjejer, 

Jag tyckte BIM december 2017 var så bra så vad säger ni om att köra en likadan för oss som misslyckades denna månad? Glad 

Nu peppar vi varandra!! 

• Svar på tråden BIM JANUARI 2018
  • SofiaS95

Mensen kom idag...riktigt jobbigt denna gång eftersom jag trodde det hade lyckats. Gyn sa att allt såg perfekt ut för mig och att det gäller bara att pricka in ägglossning, vilket vi gjort nu 4 gånger. Händer det ofta att mannen har problem med sina simmare? Vet att vi inte kämpat länge än men känns redan hopplöst

• josgos
    SofiaS95 skrev 2018-01-03 12:56:51 följande:

Mensen kom idag...riktigt jobbigt denna gång eftersom jag trodde det hade lyckats. Gyn sa att allt såg perfekt ut för mig och att det gäller bara att pricka in ägglossning, vilket vi gjort nu 4 gånger. Händer det ofta att mannen har problem med sina simmare? Vet att vi inte kämpat länge än men känns redan hopplöst

Åhnej, vad trist! :(

Jag har ingen koll på hur vanligt det är med problemsimmare. Men är du född 95? Isåfall har du ju verkligen åldern på din sida.
  • josgos
    Sosarora skrev 2018-01-03 12:49:01 följande:

Hej hej!

Här kommer jag. Hade ägglossning för en vecka sen efter missfall i vecka 6-7 i början av december. Var även gravid i april o fick missfall i maj 2017. Har PCOS, vi har försökt i ca 4 år och är i kö för ivf vilket borde bli kallade till i mars. Men skulle vara skönt att slippa IVF. Detta året har jag blivit gravid med hjälp av Letrozol fast denna ägglossningen som jag nu väntar BiM på kom av sig själv, helt naturligt ?? Inga barn sen tidigare.

BiM 12 januari

Välkommen!

Beklagar missfallen. Hoppas ni slipper ivf och att du får ett bra besked den 12 jan. Vi är fler här inne som har just det datumet så nu peppar vi varann!
  • josgos
    hallonnpaj skrev 2018-01-03 11:43:29 följande:

tog ett test idag på BIM som visade negativt.. mensen lär väl komma snart då..

Hoppas den inte gör det! Testa igen om typ 2 dagar :)
  • maria1992
    Lottch3n skrev 2018-01-03 12:26:36 följande:
    Jo det är sant. Jag hade samma värk/smärta denna månaden som förra. Så vi får bara hoppas helt enkelt.

Åh ja då förstår jag att du tänker och känner som du gör <3 är andra barnet för mig, har en dotter på 18 månader :)<3

Plus på äl-test menar du? Denna månaden kunde jag inte testa korrekt eller vad man ska säga då jag jobbat så himla oregelbundet, och då också druckit en del eller inte hållt mig.. :/ så börjar änna tveka på om jag verkligen haft äl?? :(

Kram<3
    Ja, jag hoppas verkligen det med.. Och du hade ju äl förra månaden så förmodligen har du det denna också <3 

Åh vad mysigt... Då vet du ju att de går i alla fall Gick de fort med henne eller tog de ett tag? 

Ja, precis! 
    Läste av en fertilitetsläkare som nedan. 

"Samtidigt har det kommit vissa forskningsresultat som visat att endast 30% av alla kvinnor uppnådde graviditet under tidpunkten man förutsatte att det var ägglossning och hela 70 % på andra dagar under menscykeln. Fokusera därför inte på att uppnå graviditet under en förmodad tidpunkt för ägglossning, utan ha samliv 2 ggr i veckan istället." 

Det kanske stämmer? :D 
    Vad tror du?

Jag har inte tempat något.. ska köpa en temp till nästa månad!<3

KRAM 
  • ampjot

Jag som aldrig testat ÄL-test blev nyfiken då jag läst här i gruppen. Har enligt en app ÄL den 4:e. Testade idag ett digitalt från Clearblue som visade gubben. Så då är det väll dags, detta test ska dock visa 2 dagar. Svårt att veta om jag missade en gubbe igår eller om den andra dagen är imorgon. Lycka till allesammans :)

• ampjot
    Tildurrr skrev 2018-01-03 12:33:05 följande:

Ni här inne som verkar ha koll, om man tror att man prickat in äl hyfsat exakt, hur är chanserna om man då bara legat 1 gång? :/ är nojjig att chanserna minskar så sjukt mycket om vi inte kan ligga varannan/vartredje dag...

Har du prickat in exakt så är såklart chansen stor. Sen blir det ju en större chans om man ex. ligger 3 dagar innan ÄL själva ÄL-dagen och dagen efter vad jag har hört. Jag har en kompis som blev gravid då det legat 1 gång. Men andra som ännu försöker och vet att det prickat in så det är så olika. Men självklart finns det chans för dig att bli gravid :)
  • Hallongris

Hej tjejer! Bim idag, har inte vågat testa än. Tror mensen kommer när som... vaknade med världens huvudvärk som håller i sig suck.. :/

"om det är så älskling, så är det helt fantastiskt."
  • Lyckorus
    Hallongris skrev 2018-01-03 13:47:23 följande:

Hej tjejer! Bim idag, har inte vågat testa än. Tror mensen kommer när som... vaknade med världens huvudvärk som håller i sig suck.. :/

Samma här. Är redan inställd på fjärde försöket. Men har ingenting som tyder på att mensen är på väg heller. Testade igår och det var negativt så känns lönlöst att göra ett nytt test idag. Testar kanske fredag eller lördag om den inte kommit då. Har du något som tyder på att mensen inte dyker upp? Jag har sjukt ömma bröstvårtor men tror inte det är något särskilt. Snarare önsketänkande. Molvärk i magen har jag också haft, men inte just nu utan senast igårkväll.
  • Hallongris
    Lyckorus skrev 2018-01-03 13:53:48 följande:

Samma här. Är redan inställd på fjärde försöket. Men har ingenting som tyder på att mensen är på väg heller. Testade igår och det var negativt så känns lönlöst att göra ett nytt test idag. Testar kanske fredag eller lördag om den inte kommit då. Har du något som tyder på att mensen inte dyker upp? Jag har sjukt ömma bröstvårtor men tror inte det är något särskilt. Snarare önsketänkande. Molvärk i magen har jag också haft, men inte just nu utan senast igårkväll.

Vet hur du känner! Vi är inne på femte försöket och har testat innan bim varje månad..

Egentligen ingenting, ömma bröst fick jag också imorse, brukar få det en dag innan mens. Försöker att inte överannalysera men det är så svårt!
    "om det är så älskling, så är det helt fantastiskt."
Svar på tråden BIM JANUARI 2018