• hallonnpaj

BIM Februari

Alla dessa månadstrådar är så bra då man får följa de som har bim i närheten av en själv! 

Slutade med ppiller i december och hade "pillermensen" då, och nu har jag nyligen avslutat min vanliga mens. Väldigt tacksam över att jag kom igång med mensen direkt då jag läst om att det kan ta länge.. Nu går jag in för mitt andra försök med, om appen stämmer,  ägglossning 21/1 och bim 4/2. 

Hoppa gärna in! :) 

• Svar på tråden BIM Februari
  • Deni81

Börjar deppa nu. Fick ett svagt vad jag tycker är plus igår morse. Men nu börjar brösten minska i sitt ömmande. Och jag fick ett utbrott på killen, ett riktigt pms-utbrott som liknar såna jag brukar få. Inga finnar än eller nackinflammation. Köpte ett testa tidigt idag igen som jag hade tänkt ta imorgon, men nu fick jag ångest. Att jag kommer bli besviken ändå. Har inte plussat nånsin på ca 2 år så jag var så glad för det lilla svaga strecket. Som förmodligen bara var ett spök. Blir så deppig, men rycker upp mig någon dag efter mensen. Är livrädd för blankt test imorgon också men kanske ska ta det så jag vet. Vad hade ni gjort?

• bastamamman1
    Deni81 skrev 2018-02-10 21:54:20 följande:

Börjar deppa nu. Fick ett svagt vad jag tycker är plus igår morse. Men nu börjar brösten minska i sitt ömmande. Och jag fick ett utbrott på killen, ett riktigt pms-utbrott som liknar såna jag brukar få. Inga finnar än eller nackinflammation. Köpte ett testa tidigt idag igen som jag hade tänkt ta imorgon, men nu fick jag ångest. Att jag kommer bli besviken ändå. Har inte plussat nånsin på ca 2 år så jag var så glad för det lilla svaga strecket. Som förmodligen bara var ett spök. Blir så deppig, men rycker upp mig någon dag efter mensen. Är livrädd för blankt test imorgon också men kanske ska ta det så jag vet. Vad hade ni gjort?

jag fick rådet att vänta 1-2 v efter BIM, just för att de kan va missvisande åt båda hållen tidigare.
  • Deni81
    bastamamman1 skrev 2018-02-10 22:04:02 följande:

jag fick rådet att vänta 1-2 v efter BIM, just för att de kan va missvisande åt båda hållen tidigare.

Ja det låter ju logiskt. Men om mensen är sen så är jag nog gravid. Har aldrig varit mer än en dag sen. Så jag kanske borde vänta till BIM på tisdag. Men är så nyfiken på det där plusset också. För får jag mens så vet jag att det är ett missfall. Vilket åtminstone menar att jag kan bli befruktad...
  • Anna29
    Deni81 skrev 2018-02-10 21:54:20 följande:

Jag hade väntat längre. Jag tycker du ska invänta mensen och om den inte kommer så testar du. Förstår att det är svårt att vänta, men man vill ju att ta ett graviditetstest skall vara en härlig upplevelse och då tror jag att man ska vänta tills dess att mensen verkligen är sen. Då slipper man se dom där negativa testen i ?onödan? eller vad man ska säga. Så har jag tänkt va gäller gravtest iaf. Sedan kan det ju vara så att man har ojämn cykel och så, ja då blir det ju svårare att invänta mens liksom.

Styrkekramar till dig!
  • Deni81
    Anna29 skrev 2018-02-10 22:15:53 följande:

Jag hade väntat längre. Jag tycker du ska invänta mensen och om den inte kommer så testar du. Förstår att det är svårt att vänta, men man vill ju att ta ett graviditetstest skall vara en härlig upplevelse och då tror jag att man ska vänta tills dess att mensen verkligen är sen. Då slipper man se dom där negativa testen i ?onödan? eller vad man ska säga. Så har jag tänkt va gäller gravtest iaf. Sedan kan det ju vara så att man har ojämn cykel och så, ja då blir det ju svårare att invänta mens liksom.

Styrkekramar till dig!

Tack och kram!

Är svårt att vara stark. Jag är ju så nyfiken också. Ifall det var något på det andra testet. Du verkar stark! Jag har varit det innan men bara för det där svaga strecket så fick jag ett litet hopp.
  • Anna29
    Deni81 skrev 2018-02-10 22:28:19 följande:

Tack och kram!

Är svårt att vara stark. Jag är ju så nyfiken också. Ifall det var något på det andra testet. Du verkar stark! Jag har varit det innan men bara för det där svaga strecket så fick jag ett litet hopp.

Försöker vara stark iaf, men det är inte lätt. Beställde grav test Idag som jag ska ha hemma, detta utan att testa i förtid vilket är en kamp. Första gången jag blev gravid (vilket slutade i missfall) var jag mer avslappnad, då väntade jag en hel vecka efter BIM innan jag testade. Men sedan blev det missfall och en massa annat som gjort att vi inte kunnat fortsätta försöka förens nu (1,5 år senare). Nu är det inte riktigt lika lätt att bara släppa det och vänta då tiden bara rinner iväg och allt man vill är att få barn.
  • saijda
    bastamamman1 skrev 2018-02-10 17:15:58 följande:

låter ju onekligen som att du kan va gravid. Jag e inte förstoppad och är inte tröttare än vanligt tror jag.

Vågar inte tro på det bara, är så nervös :(

Svårt att veta symtomen om de inte gör en jätte stor förändring på en. Tänker vänta några dagar till innan jag tar ett test.. tror jag :0
  • lyckligast80
    LifeOfBullshit skrev 2018-02-10 17:59:01 följande:

Jag känner mig lite frustrerad :( min man och jag har försökt bli gravida sedan mars förra året så blir vi inte det denna månad så får vi väl försöka få en utredning. Känns så jobbigt bara, vi är båda unga och friska men blir så fruktansvärt nervös och ledsen när det inte händer något. Började med natural cycles för några veckor sen och tänkte komplettera med äl-stickor för att få optimala uträkningar, men det känns hopplöst. Någon som försökt i över ett år och sen lyckats bli gravida utan att det varit något fel? :( Känns antingen som att något är fel eller EXTREM otur just nu... Behöver lite hopp...

Förstår verkligen din oro... vi har försökt sen i juni förra året, nu går vi på utredning (jag är dock 38 snart) och vad vi kommit fram till än sålänge är att allt är som det ska hos mig, (spolades och lämnade prover) så nu ska dem kolla min sambo... MEN, det behöver inte vara något fel på någon av oss, ibland tar det bara ?lite? tid sa min läkare. Jag har vänner som försökt över ett år med sina partners, inget ?fel på nån av dem, det ville bara inte ta sig helt enkelt. Men idag har dem barn allihop. Kroppen är fantastisk och märklig på samma gång, det blir som en spärr när man längtar och kämpar, man ska tänka på annat säger dem, men hur lätt är det?!

Men ge inte upp! och ni borde väl få komma på utredning snart om ni vill när ni försökt så länge? Även om det är skrämmande så kan det vara skönt att få svar... <3
  • lillmysan

Vaknade upp o kände ?nä, inte ett dugg gravid?. Samtidigt som jag vet att när jag plusssde med lillebror anade jag inget förutom att mensen inte kom. Tempen har aldrig varit så jämn som efter ÄL, de enda två markanta höjningarna hade jag mardrömmar på natten..

• FruBjörk

Jag trodde att jag skulle ha ägglossning igår. Både egna och appens uträkningar. Men kände inte ett dugg. Däremot hade jag känningar för det tidigare i veckan så jag antar den kom 2-3 dagar tidigt. Jag som köpt tester för den här månaden som kom i fredags missade nog det. Men vi sexade på under veckan så borde prickat in det förhoppningsvis. Nu vet jag inte alls när BIM är.

Aja..Annars har jag tester till nästa månad åtminstone.

Grattis till er som plussat!!

Svar på tråden BIM Februari