LifeOfBullshit skrev 2018-02-10 17:59:01 följande:
Jag känner mig lite frustrerad :( min man och jag har försökt bli gravida sedan mars förra året så blir vi inte det denna månad så får vi väl försöka få en utredning. Känns så jobbigt bara, vi är båda unga och friska men blir så fruktansvärt nervös och ledsen när det inte händer något. Började med natural cycles för några veckor sen och tänkte komplettera med äl-stickor för att få optimala uträkningar, men det känns hopplöst. Någon som försökt i över ett år och sen lyckats bli gravida utan att det varit något fel? :( Känns antingen som att något är fel eller EXTREM otur just nu... Behöver lite hopp...
Förstår verkligen din oro... vi har försökt sen i juni förra året, nu går vi på utredning (jag är dock 38 snart) och vad vi kommit fram till än sålänge är att allt är som det ska hos mig, (spolades och lämnade prover) så nu ska dem kolla min sambo... MEN, det behöver inte vara något fel på någon av oss, ibland tar det bara ?lite? tid sa min läkare. Jag har vänner som försökt över ett år med sina partners, inget ?fel på nån av dem, det ville bara inte ta sig helt enkelt. Men idag har dem barn allihop. Kroppen är fantastisk och märklig på samma gång, det blir som en spärr när man längtar och kämpar, man ska tänka på annat säger dem, men hur lätt är det?!
Men ge inte upp! och ni borde väl få komma på utredning snart om ni vill när ni försökt så länge? Även om det är skrämmande så kan det vara skönt att få svar... <3