• hallonnpaj

BIM Februari

Alla dessa månadstrådar är så bra då man får följa de som har bim i närheten av en själv! 

Slutade med ppiller i december och hade "pillermensen" då, och nu har jag nyligen avslutat min vanliga mens. Väldigt tacksam över att jag kom igång med mensen direkt då jag läst om att det kan ta länge.. Nu går jag in för mitt andra försök med, om appen stämmer,  ägglossning 21/1 och bim 4/2. 

Hoppa gärna in! :) 

• Svar på tråden BIM Februari
  • FruBjörk
    Anonym (DG) skrev 2018-02-18 20:19:17 följande:

Vill passa på och säga till alla som tolkar sina symptom varje månad och sedan ändå får sin mens, fortsätt nästa månad igen!

Jag blev så less på negativa svar att jag slutade räkna, slutade bry mig och bara släppte alla tankar som hade med barn att göra... av en händelse så noterade jag faktiskt datumet för min förra mens, samma symtom som jag känt så många gånger förr började en vecka innan bim som var den 29/1

* extrem trötthet/ utmattning

* ilningar i ryggen

* mensvärk

* ömmande bröst

* influensa känsla

* mitt lilla åderbråck på höger ben började pulsera

* extremt hård samt ibland lös i magen.

* dålig sömn, mardrömmar.

* svullen mage

Allt detta har jag känt så många gånger förut för att sedan göra typ 3 negativa tester och till slut har även mensen kommit:/

Det var det som gjorde att jag inte testade mig förrän idag, på BIM+ 18 så gjorde jag testet med största tveksamhet och idag har jag alltså testat positivt för första gången i mitt liv efter 1,5 år utan preventivmedel och med sjukdomen PCOS.

Så idag är jag gravid i vecka 6+4 med beräknad bf den 9/10

Fortsätt analysera er själva och våga testa!

Kram!

Stort grattis och tack för all uppmuntran! Kram
  • Längtande95
    Litenoliv92 skrev 2018-02-18 20:13:03 följande:

Vad spännande! Har typ exakt samma symtom, speciellt ömmande bröst och huggande känsla i livmodern. Man hoppas att det inte är inbillning bara utan att det är riktiga symtom! Håller alla tummar och tår som finns att vi får ett plus snart!

Åh va roligt! :)

Ja vi får hoppas att de är våran tur nu! Har ni försökt länge?
  • Längtande95

Vill passa på och säga till alla som tolkar sina symptom varje månad och sedan ändå får sin mens, fortsätt nästa månad igen!

Jag blev så less på negativa svar att jag slutade räkna, slutade bry mig och bara släppte alla tankar som hade med barn att göra... av en händelse så noterade jag faktiskt datumet för min förra mens, samma symtom som jag känt så många gånger förr började en vecka innan bim som var den 29/1

* ilningar i ryggen

* mensvärk

* ömmande bröst

* influensa känsla

* svullen mage

Allt detta har jag känt så många gånger förut för att sedan göra typ 3 negativa tester och till slut har även mensen kommit:/

Det var det som gjorde att jag inte testade mig förrän idag, på BIM+ 18 så gjorde jag testet med största tveksamhet och idag har jag alltså testat positivt för första gången i mitt liv efter 1,5 år utan preventivmedel och med sjukdomen PCOS.

Kram!

Åh va roligt! Grattis :D
  • Hjärterus

Idag har jag känt mg febrig och frusen .. kanske är dags för influensan här :( annars inget mer än dem symtom jag haft sedan innan .. vill vänta till onsdag med test men vet inte om jag klarar de :O

• cassandra92

* ilningar i ryggen

* mensvärk

* ömmande bröst

* influensa känsla

* svullen mage

Kram!

STORT grattis!!!
  • Nardil

[quote=78471915][quote-nick]Anonym (Frau) skrev 2018-02-15 15:33:07 följande:[/quote-nick]

Skulle du kunna förklara det här med känslighet? Jag har missuppfattat och trott att det har varit tvärt om nämligen. Vad BETYDER och vad är SKILLNADEN på 10 och 25 ml/hcg? 25 ml/hcg är mer känslig än 10 alltså? 25 ml vadå? :/

[/,

Ursäkta sent svar, jag var bortrest ????Såg att du fått svar ändå!

• Nardil

Hej på er! Ni har jag också haft den otroliga turen att få ett plus! Det där supersvaga på stickan i onsdagsvar alltså inget spökstreck ????

• Längtande95
    Nardil skrev 2018-02-18 21:21:24 följande:

Hej på er! Ni har jag också haft den otroliga turen att få ett plus! Det där supersvaga på stickan i onsdagsvar alltså inget spökstreck ????

Åh stort grattis! Va roligt :D
  • Nardil
    Längtande95 skrev 2018-02-18 21:28:10 följande:

Åh stort grattis! Va roligt :D

Tack så mycket!! :D
  • Nardil

Här är förresten bilder på mitt supersvaga testa tidigtt och ännu svagare vanliga RFSU-test på äl+10 respektive 11, om det kan vara till hjälp för någon :)

Min symptom kom egentligen inte alls förrän runt äl+8 och då var det superömma bröst, svullen mage, molvärk då och då och ett vagt illamående som har ökat lite varje dag.