• hallonnpaj

BIM Februari

Alla dessa månadstrådar är så bra då man får följa de som har bim i närheten av en själv! 

Slutade med ppiller i december och hade "pillermensen" då, och nu har jag nyligen avslutat min vanliga mens. Väldigt tacksam över att jag kom igång med mensen direkt då jag läst om att det kan ta länge.. Nu går jag in för mitt andra försök med, om appen stämmer,  ägglossning 21/1 och bim 4/2. 

Hoppa gärna in! :) 

• Svar på tråden BIM Februari
  • Lisan101
    Lisan101 skrev 2018-02-17 13:33:47 följande:

Hej! Vi verkar vara på samma dag ÄL +5.

Jag läser men skriver sällan. Vårt andra försök och första var jag skengravid deluxe. Hade alla symptom utan att vara gravid. Hade kraftig mensvärk från ÄL den månaden. Nu har jag svag molväk, knappt det. Inga andra symptom än. Vi kan väl följas de närmsta dagarna?

Jag har BIM först den 27/2. Lååång cykel. ????????
  • Airmos
    Jahajaa skrev 2018-02-17 12:45:04 följande:

Hur går det för er alla? 

Kände att jag behöver skriva av mig..

ÄL+8 idag och känner mig extremt ogravid :(

Vet att det är tidigt för att känna något men är extremt känslig

för hormoner, (PMS, p-piller etc) så inbillar mig att jag verkligen borde känna det när jag blir gravid... Hopplöst, känns som att mensen lika gärna kan komma på en gång. Sorry för min negativa sinnesstämning och grattis till alla som plussat hittills 

Jag förstår dig verkligen. Är i samma sits. ÄL +8 idag. Känner mig inte gravid alls och är annars väldigt känslig för hormonändringar. Förra månaden kände jag mig väldigt gravid redan från ÄL+2 typ, men då visade det sig att jag inte var gravid så jag inser att hjärnan kan spela in en hel del. Denna månad vågar jag inte känna efter så mycket, så hoppas det beror på det. Men, jag känner mig verkligen inte gravid, och det känns så tråkigt. Kanske är det en försvarsmekanism? Kanske så för dig med? Jag håller tummarna för oss ändå, man vet ju aldrig. Har aldrig varit gravid så svårt att veta hur det ska kännas, har du varit gravid förr? Ge inte upp!!:)
  • Airmos

Jag läser men skriver sällan. Vårt andra försök och första var jag skengravid deluxe. Hade alla symptom utan att vara gravid. Hade kraftig mensvärk från ÄL den månaden. Nu har jag svag molväk, knappt det. Inga andra symptom än. Vi kan väl följas de närmsta dagarna?

Precis samma för mig. Andra försök, förra månaden hade jag alla symptom utan att vara gravid. Nu ÄL +8 och inte många symptom alls. Möjligtvis om jag känner efter men vågar inte, vill inte bli lurad igen. Håller tummarna ändå för oss!!
  • FruBjörk
    Airmos skrev 2018-02-17 14:24:21 följande:

Precis samma för mig. Andra försök, förra månaden hade jag alla symptom utan att vara gravid. Nu ÄL +8 och inte många symptom alls. Möjligtvis om jag känner efter men vågar inte, vill inte bli lurad igen. Håller tummarna ändå för oss!!

Även samma här. 3e försöket och de två tidigare försöken tyckte jag att jag hade alla möjliga symptom men så var det inget. Nu vågar jag inte känna efter och det jag känner försöker jag intala mig själv att det bara är pms.
  • FruBjörk

Ett tips inför er graviditet! När jag var gravid förra gången med mina tvillingtjejer så skrev jag dagbok över hur jag mådde och berättade för tjejerna vad som hände osv. Så kul att ha! Visar bild på framsidan där jag sparat alla VUL/UL bilder. Även första sidan (det jag skrev där skrev jag innan jag visste det var 2 i magen)

• Airmos
    FruBjörk skrev 2018-02-17 15:00:52 följande:

Ett tips inför er graviditet! När jag var gravid förra gången med mina tvillingtjejer så skrev jag dagbok över hur jag mådde och berättade för tjejerna vad som hände osv. Så kul att ha! Visar bild på framsidan där jag sparat alla VUL/UL bilder. Även första sidan (det jag skrev där skrev jag innan jag visste det var 2 i magen)

Åh vad fint!! Verkligen kul att ha och kunna gå tillbaka till senare i livet!:)
  • Jahajaa
    Airmos skrev 2018-02-17 14:20:28 följande:

Jag förstår dig verkligen. Är i samma sits. ÄL +8 idag. Känner mig inte gravid alls och är annars väldigt känslig för hormonändringar. Förra månaden kände jag mig väldigt gravid redan från ÄL+2 typ, men då visade det sig att jag inte var gravid så jag inser att hjärnan kan spela in en hel del. Denna månad vågar jag inte känna efter så mycket, så hoppas det beror på det. Men, jag känner mig verkligen inte gravid, och det känns så tråkigt. Kanske är det en försvarsmekanism? Kanske så för dig med? Jag håller tummarna för oss ändå, man vet ju aldrig. Har aldrig varit gravid så svårt att veta hur det ska kännas, har du varit gravid förr? Ge inte upp!!:)

Låter precis som mig! Förra månaden kände jag mig jättegravid! Ömma bröst (vilket jag alltid har som ett pms besvär, även nu) kissnödig jätteofta och molvärk hela tiden,. Det visade sig vara en inflammation i urinröret tyvärr och ingen bebis :( så nu när det har gått över så känner jag absolut ingenting! Men hoppas som dig att det är en försvarsmekanism eller att det beror på att det känns så extremt mycket bättre nu så att man kanske inte märker dom små symtomen :) har aldrig heller varit gravid. Håller tummarna för dig med denna månaden :)
  • Charlizee

Vad roligt!! Jag vet inte vad som for i mig men tog ett test för en stund sen som såklart var blankare än blankast, såklart blev jag deppig nu efter. Är ju tidigt så får hoppas det är nåt ändå. Tempar du? Jag tempar så hoppas min kurva vill hålla sig hög nu!!
  • valere

Hela veckan har jag funderat över hur jag ska distrahera mig själv från att känna efter i väntan på BIM, och vet ni vad? En brand i lägenheten brevid med evakuering för mig och 3-åriga sonen från balkongen gjorde susen... :( Hade egentligen tänkt testa mig imorgon bitti på BIM -2 eller 3, men eftersom vi blev tvungna att tränga ihop oss i min killes lägenhet (bor inte tillsammans än) med våra två respektive barn i natt kändes det inte som läge att packa ner graviditetstest också. Så får vänta en dag till...