• Jooosen

Vi som försökt med första barnet ca 1 år

Hej,

Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!

Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • Jooosen
    XAHHA92 skrev 2018-06-30 17:17:52 följande:

Har haft äl smärtor hela dagen idag, men är bara på CD9... Vafan? Är bortrest och har därför inte kunnat ta test men jag känner igen mina äl smärtor. En äggblåsa kan ju knappast ha hunnit mogna till sig så här tidigt? Eller så har kroppen blivit i obalans efter sprutorna jag tog i förra cykeln.

Å vad jobbigt! Hur länge är du borta? Förra ggn kände ja smärta på cd 12. Aldrig haft så tidigt! Spolade äggledarna dagen innan så vet inte heller om d kan ställt till allt :/ ... min slemhinna va ändå jättetunn så hoppas inte ett skit denna månad..
    Just påbörjat utredning för ofrivillig barnlöshet
  • XAHHA92
    Jooosen skrev 2018-07-01 02:59:30 följande:

Å vad jobbigt! Hur länge är du borta? Förra ggn kände ja smärta på cd 12. Aldrig haft så tidigt! Spolade äggledarna dagen innan så vet inte heller om d kan ställt till allt :/ ... min slemhinna va ändå jättetunn så hoppas inte ett skit denna månad..

Till idag. Tog ett test nu imorse och det var svagare än var det jag tog i förrgår! Så stegringen måste ju ha skett igår. Nää tänker det också, kroppen är ju säkert inte redo för det när den aldrig varit med om det tidigare. Iofs jag hade inte höga förväntningar nu ändå, med tanke på att vi inte ens blir gravida av insemination så varför skulle vi lyckas själva :(
    Försöker bli gravid med första sedan maj 2016
  • Jooosen
    XAHHA92 skrev 2018-07-01 06:08:18 följande:

Till idag. Tog ett test nu imorse och det var svagare än var det jag tog i förrgår! Så stegringen måste ju ha skett igår. Nää tänker det också, kroppen är ju säkert inte redo för det när den aldrig varit med om det tidigare. Iofs jag hade inte höga förväntningar nu ändå, med tanke på att vi inte ens blir gravida av insemination så varför skulle vi lyckas själva :(

Okej! Vilken dag brukar du ha äl? Ja man tänker ju så mer o mer :(.o du som helst ville ha längre cykel ju!! Så inseminationen kunde äga rum tidigare. Nästa ägglossnig har jag köpt hem ältester, ätit E-vitamin (ska va bra för tunn slemhinna, säkert bara hittpå) samt spolade ju äggledarna nyligen så aka satsa som tusan på nästa äl. Sen orkar jag nog inte hålla på mer innan vi får hjälp. Är så trött på planeringssex o misslyckanden.
  • Långväntanefterdig

Ni är sånna jäkla kämpar allihopa här!!!! Bara så ni vet!!!! Känner mig så försiktigt förhoppningsfull när jag idag går in i v 5 (4+0) , och jag önskar er alla det störta plus som går att få!!!!

• Jooosen
    Långväntanefterdig skrev 2018-07-01 10:42:26 följande:

Ni är sånna jäkla kämpar allihopa här!!!! Bara så ni vet!!!! Känner mig så försiktigt förhoppningsfull när jag idag går in i v 5 (4+0) , och jag önskar er alla det störta plus som går att få!!!!

Tack!! O vad underbart. Jag kommer aldrig ge upp!! Så är d bara. Hur mår du?
  • Långväntanefterdig
    Jooosen skrev 2018-07-01 10:51:35 följande:

Tack!! O vad underbart. Jag kommer aldrig ge upp!! Så är d bara. Hur mår du?

Ja , vad ska jag säga, sinnessjukt trött. Äter som aldrig förr.. vägde 50 innan ivf å hade tränad kropp där man såg konturerna på musklerna över magen. Nu är jag uppsvälld som en ballong typ och kan inte ha mina vanliga jeans knappt hahha.... ätit frukost lunch å middag nu å klockan är inte 12 än.

Men det är såklart kära problem i sitt sammanhang. Kroppen får jag ta tag i efter graviditeten. Ska fortsätta träna men lugnare tempo är iaf planen. Har hundar också så är ute en hel del i skog å mark, känner redan av att kondisen sviker dock.
  • Lizzzie

Hej på er!

Har hållit låg profil här. Men vill också säga kämpa kämpa kämpa, håll ut, det kommer hända! Efter 18 månaders försök utan en enda graviditet så plussade jag igår. Testade Letrozol denna månad trots att jag haft påvisad ägglossning genom blodprovskoll. Och det funkade här iaf. Kan såklart vara en slump men! Kan också tilllägga att jag aldrig varit så stressad som nu! Man kan alltså bli gravid trots extrem stress och press. Hoppas att jag kan ingjuta lite hopp hos någon. Vet hur jobbigt det är att försöka varje månad, gång på gång, och sedan kommer mensen. Kram på er

• Jooosen
    Lizzzie skrev 2018-07-01 22:43:08 följande:

Hej på er!

Har hållit låg profil här. Men vill också säga kämpa kämpa kämpa, håll ut, det kommer hända! Efter 18 månaders försök utan en enda graviditet så plussade jag igår. Testade Letrozol denna månad trots att jag haft påvisad ägglossning genom blodprovskoll. Och det funkade här iaf. Kan såklart vara en slump men! Kan också tilllägga att jag aldrig varit så stressad som nu! Man kan alltså bli gravid trots extrem stress och press. Hoppas att jag kan ingjuta lite hopp hos någon. Vet hur jobbigt det är att försöka varje månad, gång på gång, och sedan kommer mensen. Kram på er

Åå va underbart! Hur får man d utskrivet? Måste man få d av en läkare? Påbörjade du utredning?
  • Lizzzie
    Jooosen skrev 2018-07-01 23:01:09 följande:

Åå va underbart! Hur får man d utskrivet? Måste man få d av en läkare? Påbörjade du utredning?

Hej! Vi gjorde en fertilitetsutredning, vilket man har rätt att göra oavsett om man har barn sedan tidigare eller ej. Alla proverna var bra men jag sade att jag ändå ville testa Letrozol eftersom jag kände på mej att min ägglossning ibland uteblir. Har inte alltid fått utslag på stickan. Läkaren gick med på det utan några invändningar och skrev alltså ut Letrozol (receptbelagt) som jag tog 5 dagar med start dag 3 efter mens. Sen kollade vi med ultraljud hur äggen växte. Fick sedan en spruta att ta själv i magen så att ägget skulle släppa och det skulle bli lätt att tajma sexandet.
  • XAHHA92
    Jooosen skrev 2018-07-01 10:29:21 följande:

Okej! Vilken dag brukar du ha äl? Ja man tänker ju så mer o mer :(.o du som helst ville ha längre cykel ju!! Så inseminationen kunde äga rum tidigare. Nästa ägglossnig har jag köpt hem ältester, ätit E-vitamin (ska va bra för tunn slemhinna, säkert bara hittpå) samt spolade ju äggledarna nyligen så aka satsa som tusan på nästa äl. Sen orkar jag nog inte hålla på mer innan vi får hjälp. Är så trött på planeringssex o misslyckanden.

Ja alla de här schemalagda gångerna man haft sex tär verkligen på sexlivet!! :( Det sägs ju att spolning ska ge bättre chans till en graviditet så jag håller timmarna för sig på nästa äl! Det hjälpte tyvärr inte mig :( Jag brukar få äl på dag 14 & den här månaden på dag 9. Så vääääldigt tidigt!
    Försöker bli gravid med första sedan maj 2016
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år