• Jooosen

Vi som försökt med första barnet ca 1 år

Hej,

Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!

Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • Lillatjejen1992
    Lizzzie skrev 2018-07-01 22:43:08 följande:

Hej på er!

Har hållit låg profil här. Men vill också säga kämpa kämpa kämpa, håll ut, det kommer hända! Efter 18 månaders försök utan en enda graviditet så plussade jag igår. Testade Letrozol denna månad trots att jag haft påvisad ägglossning genom blodprovskoll. Och det funkade här iaf. Kan såklart vara en slump men! Kan också tilllägga att jag aldrig varit så stressad som nu! Man kan alltså bli gravid trots extrem stress och press. Hoppas att jag kan ingjuta lite hopp hos någon. Vet hur jobbigt det är att försöka varje månad, gång på gång, och sedan kommer mensen. Kram på er

Åh grattis!

Jag gick på 5 letrozole kurer men fick aldrig göra något blodprov för att kolla att äggen verkligen släppte (ännu mer brister i våran utredning och behandling). Vi har passerat 2år utan plus nu och jag har väl mer eller mindre börjat acceptera att det inte blir några barn.
    Försökt plussa sedan juli-16. Ofrivilligt barnlösa, kvinnlig faktor (pco) och manlig faktor (få spermier)
  • Långväntanefterdig

Officiella testdagen och det är starka fina plus att glädjas åt.

Tänk att det blev ett plus till slut.

Det trodde jag nästan inte, kunde inte se det framför mig när vi började med utredning å allt. Det kändes bara så jåkla hopplöst och som om man var ensammanst i världen....

Men vi är INTE ensamma! Vi är många därute som kämpar! Och förhoppningsvis kommer vi fram till slutdestinationen på ett eller annat vis, bebis.

Jag kommer fortsätta följa er alla härliga kämpar här inne och hålla tummarna för var och en av er.

Uppdatera när jag vet mer om allt <3

Må gott så länge finisar!
  • LLW
    Långväntanefterdig skrev 2018-07-03 10:03:08 följande:

Det trodde jag nästan inte, kunde inte se det framför mig när vi började med utredning å allt. Det kändes bara så jåkla hopplöst och som om man var ensammanst i världen....

Men vi är INTE ensamma! Vi är många därute som kämpar! Och förhoppningsvis kommer vi fram till slutdestinationen på ett eller annat vis, bebis.

Jag kommer fortsätta följa er alla härliga kämpar här inne och hålla tummarna för var och en av er.

Så underbart det måste kännas! Det där andra strecket som man knappt kan föreställa sig hur det skulle kännas att se - det har ni nu flera stycken av! Så välförtjänt efter allt ni fått gå igenom!
  • Corneliass
    Långväntanefterdig skrev 2018-07-03 10:03:08 följande:

Grattis <3 
  • Långväntanefterdig
    LLW skrev 2018-07-03 10:14:59 följande:

Så underbart det måste kännas! Det där andra strecket som man knappt kan föreställa sig hur det skulle kännas att se - det har ni nu flera stycken av! Så välförtjänt efter allt ni fått gå igenom!

Tack fina du <3 fortsätt kämpa!
  • XAHHA92

Vafan händer med min kropp.... Har fortsatt att ta ägglossningstester eftersom jag inte var hemma sist när jag fick äl smärta. Jag kunde dock se en stegring på mina test sen dagen innan och dagen efter. MEN idag har jag fått ännu en stegring på mina test & känner jag min kropp så lär det bli positivt ikväll/inatt. Kan man ha två ägglossningar på en månad? 4 dagar mellan? Hade ju trots allt två äggblåsor vid inseminationen. Jag förstår ingenting!! Ni kan se dagens stegring på bilden..

Försöker bli gravid med första sedan maj 2016
  • Jooosen
    XAHHA92 skrev 2018-07-04 14:05:36 följande:

Vafan händer med min kropp.... Har fortsatt att ta ägglossningstester eftersom jag inte var hemma sist när jag fick äl smärta. Jag kunde dock se en stegring på mina test sen dagen innan och dagen efter. MEN idag har jag fått ännu en stegring på mina test & känner jag min kropp så lär det bli positivt ikväll/inatt. Kan man ha två ägglossningar på en månad? 4 dagar mellan? Hade ju trots allt två äggblåsor vid inseminationen. Jag förstår ingenting!! Ni kan se dagens stegring på bilden..

Hmm skumt!! Ägget kanske aldrig riktigt lossnade för några dagar sen? Är du hemma nu? Min mens borde kommit idag. Men känner inget alls...
    Just påbörjat utredning för ofrivillig barnlöshet
  • Lillatjejen1992

Jag hade samma problem med sånadär stickor. Fick till svar från både gyn och företaget som säljer dessa att man ska sluta testa efter man fått stegring/positivt första gången. Detta pga att testen reagerar på både LH och andra hormoner. Fick aldrig dubbelstegring med cbs glad gubbe test men med stickor liknande på bilden så kan jag ha positiva tester flera dagar vid olika tillfällen samma månad. Kanske släppte inte ägget första gången och nu gör kroppen nytt försök?
    Försökt plussa sedan juli-16. Ofrivilligt barnlösa, kvinnlig faktor (pco) och manlig faktor (få spermier)
  • Aamon

Jag hade så. Visade sig att ägget aldrig släppt första stegringen men gjorde det den andra stegringen. Hade sex kring båda stegringarna och blev gravid (efter 2 1/2 års försök utan hjälp!). Fostret är daterat så jag blev gravid när den andra stegringen var :)
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år