• Jooosen

Vi som försökt med första barnet ca 1 år

Hej,

Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!

Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • Roran1
    Jooosen skrev 2018-07-04 14:34:24 följande:

Hmm skumt!! Ägget kanske aldrig riktigt lossnade för några dagar sen? Är du hemma nu? Min mens borde kommit idag. Men känner inget alls...

Håller alla tummar och tår för er att mensen inte kommer!! ??
  • LLW

Orkar inte vänta mer nu.. BIM - 3 imorgon. Tänker ta ett test. Vet ju att det är negativt men vill döda sista droppen av hopp man håller kvar i. Bara jobbigt.. usch vad trött jag är på den här jävla sitsen vi är i. FAN känner jag just nu.

• Corneliass
    LLW skrev 2018-07-04 21:57:39 följande:

Orkar inte vänta mer nu.. BIM - 3 imorgon. Tänker ta ett test. Vet ju att det är negativt men vill döda sista droppen av hopp man håller kvar i. Bara jobbigt.. usch vad trött jag är på den här jävla sitsen vi är i. FAN känner jag just nu.

All kärlek till dig <3
  • Hoppasnu123

Så va mensen över för denna gången..tomhet, idel tomhet...

hur värr är det att satsa pengar på stickor och natural cycle? Känns ju inte som de spelar nån roll alls... visade sig också att kliniken vi hade planerat att ta kpmtakt med efter semestern läggs ner i höst..

Inte mycket som är för oss känns det som... kanske inte menat vi ska bli föräldrar:(

• Roran1
    Hoppasnu123 skrev 2018-07-04 23:33:23 följande:

Så va mensen över för denna gången..tomhet, idel tomhet...

hur värr är det att satsa pengar på stickor och natural cycle? Känns ju inte som de spelar nån roll alls... visade sig också att kliniken vi hade planerat att ta kpmtakt med efter semestern läggs ner i höst..

Inte mycket som är för oss känns det som... kanske inte menat vi ska bli föräldrar:(

<3!!

Personligen lägger inte vi pengar på de längre. Vi har försökt i 15 månader och har nu bestämt oss för att ta ett år med roligt vanligt sex utan massa ägglossningstester osv. Tänk jag blev gravid så fort vi bestämde detta, jag tror det var för att kroppen slutade stressa. Tyvärr blev det missfall men.

Klart det är menat att ni ska bli föräldrar. Detta suger jag vet. Men kämpa håll ut det kommer tillslut <3
  • XaHHa

Vad irriterad jag är!! Skrev i en annan tråd igår där jag blev oerhört provocerad av en annan. Så är det hen som anmäler mina inlägg och hänger ut mig att jag trakasserat via pm. Kan ju inte kalla det trakassera när man skickar ett pm & förklarar varför man känner sig provocerad. Så hen gjorde att jag inte kunde skriva i någon tråd alls... Tack för den liksom.

Jag tror iallafall att jag fick fullt utslag på mitt äl test inatt då det igårkväll nästan var positivt! Så det var nog som ni sa att kroppen försökte i helgen men drog sig tillbaka & försöker nu igen!

• Jooosen
    XaHHa skrev 2018-07-05 08:16:29 följande:

Vad irriterad jag är!! Skrev i en annan tråd igår där jag blev oerhört provocerad av en annan. Så är det hen som anmäler mina inlägg och hänger ut mig att jag trakasserat via pm. Kan ju inte kalla det trakassera när man skickar ett pm & förklarar varför man känner sig provocerad. Så hen gjorde att jag inte kunde skriva i någon tråd alls... Tack för den liksom.

Jag tror iallafall att jag fick fullt utslag på mitt äl test inatt då det igårkväll nästan var positivt! Så det var nog som ni sa att kroppen försökte i helgen men drog sig tillbaka & försöker nu igen!

Men vad dåligt!! Men okej så då kan ni få till d denna äl ju! Är på bim +1. Mensvärk nyss som försvann. Men är helt säker på mens om nån timme :( fan
    Just påbörjat utredning för ofrivillig barnlöshet
  • LLW
    Corneliass skrev 2018-07-04 22:38:14 följande:

All kärlek till dig <3

Tack <3 det var negativt, såklart. Så bara att förbereda sig på att mensen kommer på söndag och lägga fokuset på ivf i augusti. Men kan inte låtsas som att det gjorde jävligt ont att få det resultatet ännu en gång..
  • XaHHa
    Jooosen skrev 2018-07-05 08:46:13 följande:

Men vad dåligt!! Men okej så då kan ni få till d denna äl ju! Är på bim +1. Mensvärk nyss som försvann. Men är helt säker på mens om nån timme :( fan

Ja man slutar aldrig förvånas över vilka människor som finns här på familjeliv.. Jag hoppas att kroppen kan släppa det här ägget iallafall! Känns som att mina hormoner har blivit rubbade efter hormonsprutorna jag tog i juni, för såhär har min kropp aldrig gjort.

Har du något test hemma? Ta ett isåfall! Jag håller tummarna! <3
    Oförklarligt barnlös sedan maj 2016
  • Jooosen
    XaHHa skrev 2018-07-05 09:12:40 följande:

Ja man slutar aldrig förvånas över vilka människor som finns här på familjeliv.. Jag hoppas att kroppen kan släppa det här ägget iallafall! Känns som att mina hormoner har blivit rubbade efter hormonsprutorna jag tog i juni, för såhär har min kropp aldrig gjort.

Har du något test hemma? Ta ett isåfall! Jag håller tummarna! <3

Va blev hen sur över om man får fråga? Ja jag könner lite samma efter spolningen alltså. Vet faktiskt inte om ja ens hade äl den här månaden. Har inget test o är på vift hehe så får vänta lite. Men är 100 på mens :(. Vilken cd är du på idag? 14?
    Just påbörjat utredning för ofrivillig barnlöshet
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år