• Jooosen

Vi som försökt med första barnet ca 1 år

Hej,

Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!

Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • XaHHa
    Jooosen skrev 2018-07-05 09:53:16 följande:

Va blev hen sur över om man får fråga? Ja jag könner lite samma efter spolningen alltså. Vet faktiskt inte om ja ens hade äl den här månaden. Har inget test o är på vift hehe så får vänta lite. Men är 100 på mens :(. Vilken cd är du på idag? 14?

Han/hon/den/det började provocera genom att flertal gånger skriva att vi var dumma som inte försökt själva utan gått direkt till ivf. Jag försökte då förklara att vi visst försökt själva i två år och vi har inte ens påbörjat någon ivf. Trådskaparen var en homosexuell tjej som ställde frågan om insemination eller ivf. Den här ?hen? kallade även trådskaparen och hennes sambo för flator (vilket jag tycker är ett opassande namn för någon som är homosexuell). Sedan började hen skriva att jag kallat hen för idiot m.m & började anmäla mina inlägg haha. När det i själva verket var hen som skrev provocerande. Hen lyckades sen få mig blockad från att skriva på familjeliv och fortsatte själv att hänga ut mig. Men efter ett långt meddelande till familjeliv så fick hen tillbaka så hen teg!

Brukar din cykel vara regelbunden? Yes, idag är jag på cd 14 så känns mer ?normalt? för mig att ha ägglossning nu.
    Oförklarligt barnlös sedan maj 2016
  • Corneliass
    LLW skrev 2018-07-05 08:54:19 följande:
    Tack <3 det var negativt, såklart. Så bara att förbereda sig på att mensen kommer på söndag och lägga fokuset på ivf i augusti. Men kan inte låtsas som att det gjorde jävligt ont att få det resultatet ännu en gång..
    Nej det är såklart. Vilken kämpe du är! <3
    Gravid med första barnet
  • AnnikaK

Vet inte om någon av er testat munkpeppartabletter? Jag slutade med p-piller i mars förra året och fick inte regelbunden mens förrän mars i år. Detta med hjälp av bidrottninggele(började i december) som gjorde min cykel kortare(från 45dagar till ca 28 dagar) samt att mitt humör blev oerhört jämt och gav mig ingen pms alls. Men däremot så fick jag inga ÄL symptom heller, inget ÄL-sekret men däremot utslag på stickor. För 2mån sen bytte jag istället över till munkpeppar, en halv tablett morgon och kväll mellan mens och ÄL. Fick såna jäkla humörsvängningar och PMS men samtidigt väldigt tydlig ÄL med massa ÄL-sekret och ont i äggstock. I måndags plussade jag samma dag som bim men ropar inte Hej förrän jag kommit över bäcken (tänker efter 12v). Hoppas att det kan vara nått tips i alla försök. Har sen starten för ett år sen råkat ut för 2 blödande uvi, 2 antibiotikakurer och förra veckan den värsta svampinfektionen jag haft (har haft väldigt många men ett uppehåll på 3år sen senaste)

• Jooosen

Bim +2. Ingen mens. Mina bröst slutade ömma för flera dar sen. Så mensen borde kommit nu. Tror på utebliven äl. Vågar inte testa... men kanske gör d när ja kommer hem. Är bombsäker på icke plus dock

Just påbörjat utredning för ofrivillig barnlöshet
  • Corneliass
    Jooosen skrev 2018-07-06 08:28:07 följande:

Bim +2. Ingen mens. Mina bröst slutade ömma för flera dar sen. Så mensen borde kommit nu. Tror på utebliven äl. Vågar inte testa... men kanske gör d när ja kommer hem. Är bombsäker på icke plus dock

Ge inte upp hoppet! <3
    Gravid med första barnet
  • Jooosen
    Corneliass skrev 2018-07-06 08:42:38 följande:

Ge inte upp hoppet! <3

Tack!! Nu kommer mina klassiska mens symptom dock! Brukar ni får ont i underlivet vid mens? Får d varenda gång.
  • Corneliass
    Jooosen skrev 2018-07-06 09:01:20 följande:
    Tack!! Nu kommer mina klassiska mens symptom dock! Brukar ni får ont i underlivet vid mens? Får d varenda gång.
    Men du får aldrig glömma att det kommer en ny chans varje månad. Hoppet är det sista som lämnar en. 

Jag har aldrig fått ont i underlivet vid mens, jag brukade bara få mensvärk i ryggen. 
    Gravid med första barnet
  • Jooosen

Mens. Urs. Nästa äl är sista jag verkligen kommer orka satsa. Då har ja spolade äggledare tagit e vitamin o köpt äl test. Sen lägger ja ner den här skiten innan ivf tror jag.

• LLW
    Jooosen skrev 2018-07-06 09:01:20 följande:

Jag får det! Känns som någon slagit mig där nere med en hammare om och om igen, får så in i helvete ont.

Hur går det för er med utredningen? Vad är nästa steg?
  • Jooosen
    LLW skrev 2018-07-06 11:29:26 följande:

Jag får det! Känns som någon slagit mig där nere med en hammare om och om igen, får så in i helvete ont.

Hur går det för er med utredningen? Vad är nästa steg?

Ja typ!! Samma här! Allt är klart. Vi väntar på ivf nu. Remissen är skickad så ska få den godkänd bara. Det enda som de har hittat (som d inte verkade bry sig om) var att min slemhinna var väldigt tunn för att va nära äl. Annars har de inte hittat något fel. Vist väntar ni oxå på ivf nu i aug? Kram
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år