• Jooosen

Vi som försökt med första barnet ca 1 år

Hej,

Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!

Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • Corneliass
    XaHHa skrev 2018-07-17 12:49:26 följande:
    Vilken dag var du på då? :) Har läst att det kunde tyda på mens också :( Så får väl se.. Dock har jag testat med äl test innan vid bim & har aldrig fått så här starkt!
    Oj, nu minns jag inte riktigt. Tror att det var strax innan mensen, ett par dagar innan. För att jag minns att 6 dagar innan BIM så tog jag ett "testa tidigt" och fick +. Sen så några dagar senare tog jag clearblue och lite andra test för att vara säker och i samma veva så tog jag ett äl test för skojs skull. Minns inte exakt men det måste nog ha varit ett par dagar innan mensen. 
    Gravid med första barnet
  • LillaAw
    XaHHa skrev 2018-07-17 11:35:39 följande:

OBS, ägglossningstest!

Är på bim-2 eller -3, tog ett äl test för hade inga graviditetstest kvar hemma! Detta är taget mitt på dagen, alltså inte morgonurin. Fick ju svaga streck i förra veckan på gravtest & sedan negativt igen.

Är det någon som vet varför äl-testet nästan ger fullt utslag? Har ju hört det här att positivt äl-test kan vara tecken på en graviditet. Har aldrig varit med om så här starkt strax innan bim..

Är det tecken på mens eller en graviditet? Fy fan för detta..

Jag har fått sådär starkt några dagar innan min mens kom tyvärr. De mäter tydligen även andra hormoner i kroppen har jag för mig.. :/
    Påbörjat IVF 2018 nouw.com/nar2blir3
  • XaHHa
    LillaAw skrev 2018-07-17 16:38:30 följande:

Jag har fått sådär starkt några dagar innan min mens kom tyvärr. De mäter tydligen även andra hormoner i kroppen har jag för mig.. :/

ah fan också :( Får hoppas mina spottings fortsätter att hålla sig borta & även mensen!
    Oförklarligt barnlös sedan maj 2016
  • Lillatjejen1992
    XaHHa skrev 2018-07-17 11:35:39 följande:

OBS, ägglossningstest!

Är på bim-2 eller -3, tog ett äl test för hade inga graviditetstest kvar hemma! Detta är taget mitt på dagen, alltså inte morgonurin. Fick ju svaga streck i förra veckan på gravtest & sedan negativt igen.

Är det någon som vet varför äl-testet nästan ger fullt utslag? Har ju hört det här att positivt äl-test kan vara tecken på en graviditet. Har aldrig varit med om så här starkt strax innan bim..

Är det tecken på mens eller en graviditet? Fy fan för detta..

Dessa test reagerar tyvärr på andra hormoner oxå :( fick alltid utslag innan mens. När man får stegring runt ägglossning ska man sluta testa med test likt dessa just för att dom reagerar på fler hormoner :/

Håller ändå mina tummar för dig!
    Försökt plussa sedan juli-16. Ofrivilligt barnlösa, kvinnlig faktor (pco) och manlig faktor (få spermier)
  • XaHHa
    Lillatjejen1992 skrev 2018-07-17 21:31:03 följande:

Dessa test reagerar tyvärr på andra hormoner oxå :( fick alltid utslag innan mens. När man får stegring runt ägglossning ska man sluta testa med test likt dessa just för att dom reagerar på fler hormoner :/

Håller ändå mina tummar för dig!

Har testat med äl test innan vid bim och har aldrig fått ett sånt resultat, så därför jag blev förvånad! Men har som du säger läst om att de kan visas så även innan mens.. :/ Är på cd 26 & får alltid spottings dag 26-27, så jag hoppas verkligen att det inte börjar imorgon!
  • Jooosen
    XaHHa skrev 2018-07-17 23:11:37 följande:

Har testat med äl test innan vid bim och har aldrig fått ett sånt resultat, så därför jag blev förvånad! Men har som du säger läst om att de kan visas så även innan mens.. :/ Är på cd 26 & får alltid spottings dag 26-27, så jag hoppas verkligen att det inte börjar imorgon!

Hoppas!!
    Ofrivilligt barnlös. Väntar på kallelse för första ivf-försöket
  • XaHHa

Vad säger ni om detta....? Jag tror jag precis plussat! Ska ta ett test till imorgon och även ett digitalt. Men visst fan är jag gravid!?

• Långväntanefterdig
    XaHHa skrev 2018-07-18 18:41:23 följande:

Vad säger ni om detta....? Jag tror jag precis plussat! Ska ta ett test till imorgon och även ett digitalt. Men visst fan är jag gravid!?

Men ja det ser ut som ett plus!!! Va kul
  • Långväntanefterdig

Men ja det ser ut som ett plus!!! Va kul
  • Roran1

Jag ser ett plus! :D
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år