• Baraentilligen

BIM MARS 2018

Hej!

Hittade ingen bim tråd för mars så startar en nu. Har bim tidigast 1.3. Fjärde barnet, fjärde försöket. Hoppas på många plus i tråden! :)

• Svar på tråden BIM MARS 2018
  • YaseminL

Jahapp då fick man spottings idag så hoppar in här istället och hoppas på att mars är min månad och herregud vad många som plussade i februaritråden, brukar det vara så i varje månadstråd? Måste erkänna att det stressade en lite trots att det var första försöket för mig förra månaden
    BIM den 18/3 och ÄL den 7/3 enligt NC.

BIM mars:

1/3 småsyskon2018, baraentilligen, snöoväder

2/3 Meej, carnations, Lindsey77, SweetDelight, Dimfrost, Joannaq, Neptun, Liten 2018

3/3 Joozzaan, Lebbmusen, SofiaS95, Entriss, Jeex

4/3 Sofiaaaaaa

5/3 Bambi91, Eal92, madly, regnkappa

6/3 PowerL, Emhy89, hoefilter, XAHHA92

7/3 TouchOfRed, Blåstjärna

8/3 LillaMy08

10/3 Långväntanefterdig

12/3 Lillefiddelin

13/3- maria1992

18/3 Elsaida, YaseminL,

------------------------------------------

Vi som fått +

• Jeex
    YaseminL skrev 2018-02-17 09:27:49 följande:

Jahapp då fick man spottings idag så hoppar in här istället och hoppas på att mars är min månad och herregud vad många som plussade i februaritråden, brukar det vara så i varje månadstråd? Måste erkänna att det stressade en lite trots att det var första försöket för mig förra månaden

BIM den 18/3 och ÄL den 7/3 enligt NC.

BIM mars:

2/3 Meej, carnations, Lindsey77, SweetDelight, Dimfrost, Joannaq, Neptun, Liten 2018

4/3 Sofiaaaaaa

8/3 LillaMy08

10/3 Långväntanefterdig

12/3 Lillefiddelin

13/3- maria1992

18/3 Elsaida, YaseminL,

Vi som fått +

Välkommen hit även fasthet är tråkigt att det inte blev något.
  • Jeex
    Meej skrev 2018-02-16 17:57:54 följande:

Vill tipsa om ett fotoprojekt av en kvinna som kartlagt sin cykel både vad gäller temperatur, sekret, livmodertapp, känsla och utseende. Så häftigt och lärorikt! In och kolla!

beautifulcervix.com/cervix-photo-galleries/photos-of-cervix/

Vad spännande. Vad man inser hur mycket man inte vet om sin kropp egentligen.

Hur går det för dig ? Blir det någon äl ?
  • joannaq
    Theresu skrev 2018-02-17 08:54:41 följande:

Jag hakar på, BIM 4/3?? Håller på med dessa CB nu och är inne på 4 dagen med blinkande gubbe (hög fertilitet), hoppas hoppas på fast gubbe imorgon (maximal fertilitet)!!

Jag gick fast gubbe på 4 dagen men iofs så testade jag inte den dagen innan jag fick min första blinkande gubbe. Men min kompis fick en fast gubbe på 5e dagen :)
    sofiaaaaaa skrev 2018-02-17 08:26:42 följande:

Jag trodde jag skulle ha ÄL imorn, men tog ÄL test precis och ingen gubbe. Borde det inte komma upp dagen innan iaf? Hade molvärk och känning igårkväll så trodde den va på G så tog test igårkväll också (alltså 2 test igår, känns som jag slösar dom nu, hehe så dyra). Men till min fråga kan man ha ÄL utan att det visar på testen?

Är du säker på att du har ett sådant digitalt som visar blinkande gubbe? Det finns ju två varianter :) det andra ger enbart en fast gubbe vi äl och inga blinkande innan.
  • Theresu

BIM mars:

4/3 Sofiaaaaaa, Theresu

8/3 LillaMy08

10/3 Långväntanefterdig

12/3 Lillefiddelin

13/3- maria1992

18/3 Elsaida, YaseminL,

Vi som fått +

• Theresu
    joannaq skrev 2018-02-17 10:20:58 följande:

Jag gick fast gubbe på 4 dagen men iofs så testade jag inte den dagen innan jag fick min första blinkande gubbe. Men min kompis fick en fast gubbe på 5e dagen :)

Spännande, återstår att se. Man blir ju nästan knäpp av att planera en graviditet. Önskar nästan att det bara "råkade" hända. Trodde det var lätt att bli gravid haha.
  • carnations

Är ny på att tempa, kan någon hjälpa mig? NC har inte placerat ut min ägglossning men fick positivt ÄL-test dag 15 och har nu haft temperaturstegring. Har jag haft ägglossning eller inte?
  • joannaq
    Theresu skrev 2018-02-17 10:47:32 följande:

Spännande, återstår att se. Man blir ju nästan knäpp av att planera en graviditet. Önskar nästan att det bara "råkade" hända. Trodde det var lätt att bli gravid haha.

Ja med mitt första barn han jag knappt sluta med p piller, och det andra kom efter 9 mån efter att jag hoppade över en p spruta. Men olika pappor då, jag tror att spermierna spelar störst roll. För min förstas pappa behöver bara titta på en tjej så blir hon gravid.. Nu är det 11 årsen jag blev gravid sist och jag är 35.. Men denna gången är vi inne på försök 7 efter hormonspiral :( Trodde det skulle ha tagit sig för längesen!
  • sofiaaaaaa
    Lindsey77 skrev 2018-02-17 08:53:16 följande:

De digitala ÄL testen ska man endast ta en gång varje morgon. Sen jämför testet varje dag, för att hitta en stegring.

ÄL test är inte helt tillförlitliga. Man kan ha ÄL trots negativt test samt ingen ÄL trots positivt.

Å okej, men hur menar du jämföra det är antingen en rund ring el gubbe. Så ngn stegring kan jag inte se :/. Jag får köra en gång om dagen och se vad dom sker.
  • jennyek93

Hej allihopa! Har följt flera BIM-trådar men aldrig skrivit något förrän nu :) Jag(25 år) och min sambo(31 år) är inne på vårt tredje försök med ägglossningstester. Dessförinnan har vi varit utan preventivmedel i ca 2 år och tänkt ?händer det så händer det?. Men har då inte haft någon koll på ägglossning eller så utan bara kört med sex ca 2-3 gånger/vecka... Borde vi kanske söka hjälp redan nu?

Annars är det BIM 2/3. Har en regelbunden cykel på ca 28 dagar så borde ha ägglossning nu till helgen, men har inte fått något positivt resultat på clearblue ägglossningstest ännu.... Alla runt omkring oss har fått barn dem senaste åren och frågar när det är dags för oss... Håller tummar och tår för att det är vår tur nu!

Svar på tråden BIM MARS 2018