• Baraentilligen

BIM MARS 2018

Hej!

Hittade ingen bim tråd för mars så startar en nu. Har bim tidigast 1.3. Fjärde barnet, fjärde försöket. Hoppas på många plus i tråden! :)

• Svar på tråden BIM MARS 2018
  • Meej
    Jeex skrev 2018-02-17 09:38:15 följande:

Vad spännande. Vad man inser hur mycket man inte vet om sin kropp egentligen.

Hur går det för dig ? Blir det någon äl ?

Jag vet ärligt talat inte. Kroppen beter sig konstigt. Vet inte om jag kan ha haft ett väldigt tidigt MF förra månaden (mensen var sen och lite klumpig och konstig också) och att det är därför allt är annorlunda den här månaden. Nu har tempen börjat hoppa upp och ned på kurvan, men går generellt uppåt. Dock bara negativa LH än så länge. Vi har kört på varannan dag så oavsett om och när så bör vi träffa ifall ÄL inte uteblivit helt.

Hur mår du?

Eller hur? Fascinerande ändå tycker jag att läsa om hur hon mådde och vad hon kände varje dag i cykeln.. :)
  • Anonymeg

Bim 28/2 efter letrozol-ovitrelle-lutinus

• Meej
    carnations skrev 2018-02-17 11:04:59 följande:

Är ny på att tempa, kan någon hjälpa mig? NC har inte placerat ut min ägglossning men fick positivt ÄL-test dag 15 och har nu haft temperaturstegring. Har jag haft ägglossning eller inte?

Det tror jag ju utifrån din kurva. Cd 15 eller 16 kanske? NC kommer säkert sätta ut den, men det tar längre tid när en är ny med att tempa. Ser bra ut! :)
  • Meej
    Lindsey77 skrev 2018-02-17 14:08:57 följande:

Verkligen! Kan inte alla göra en snabbpresentation så vi vet vilka som är här inne? :)

Själv är jag 40 år, har fyra barn. Försökt med femman sen aug -17. Fick missfall i december.

Jag är 33 år i år, har två barn på 8 och 6 år sedan innan. Tog ut min hormonspiral i somras men har bara tempat och testat med äl-stickor i två månader.
  • Jeex
    Meej skrev 2018-02-17 18:43:08 följande:

Jag vet ärligt talat inte. Kroppen beter sig konstigt. Vet inte om jag kan ha haft ett väldigt tidigt MF förra månaden (mensen var sen och lite klumpig och konstig också) och att det är därför allt är annorlunda den här månaden. Nu har tempen börjat hoppa upp och ned på kurvan, men går generellt uppåt. Dock bara negativa LH än så länge. Vi har kört på varannan dag så oavsett om och när så bör vi träffa ifall ÄL inte uteblivit helt.

Hur mår du?

Eller hur? Fascinerande ändå tycker jag att läsa om hur hon mådde och vad hon kände varje dag i cykeln.. :)

Så tråkigt om det var ett MF :( Men i så fall är det ju en väldigt bra förklaring till varför din kropp beter sig lite annorlunda. Tycker det låter bra att ni kör på varannan dag :)

Jo men jag mår ganska bra. Lite trött och lite illamående, vilket jag brukar känna av vid äl och tempen steg ganska ordentligt idag. Så känner mig ganska positiv till att äl kommer ske denna månaden. Dock lite stressad över att vi bara fick till det två gånger då vi är mitt uppe i en flytt.

Ja, väldigt fascinerande och intressant :) Så sorgligt att man faktiskt inte får lära sig mer om kvinnans kropp i skolan.
  • Liiiinda90

Hej!

Hoppar in i denna tråden då vi missade förra ägglossning pga att gubbrn va utomlands.

Så nu kör vi på andra försöket ! Ägglossning 1/3 och bim 16/3 ??

• småsyskon2018
    Verkligen! Kan inte alla göra en snabbpresentation så vi vet vilka som är här inne? :)

Själv är jag 40 år, har fyra barn. Försökt med femman sen aug -17. Fick missfall i december.
    Jag är 38 år och har en 2-åring sen innan. Första månaden utan skydd nu men har använt kondom sen sonen så inga hormoner som ska ur kroppen iaf :)
  • carnations
    Meej skrev 2018-02-17 19:16:52 följande:

Det tror jag ju utifrån din kurva. Cd 15 eller 16 kanske? NC kommer säkert sätta ut den, men det tar längre tid när en är ny med att tempa. Ser bra ut! :)

Tack! :) har du haft ÄL än?
  • carnations
    Jeex skrev 2018-02-17 11:30:23 följande:

Eftersom att du är ny med att tempa kan det ta ett tag innan NC hittar rät. Det kan ta upp till 3 cykler. NC brukar ta bort symbolen och sätter sedan tillbaka den på rätt dag om äl skett och det finns tillräckligt med information.

Tack för svar!
  • XAHHA92

Är 25 år och vi har försökt bli gravida med första barnet sedan maj 2016. 23 ägglossningar och ännu inget plus!
    Försöker bli gravid med första sedan maj 2016
Svar på tråden BIM MARS 2018