• Baraentilligen

BIM MARS 2018

Hej!

Hittade ingen bim tråd för mars så startar en nu. Har bim tidigast 1.3. Fjärde barnet, fjärde försöket. Hoppas på många plus i tråden! :)

• Svar på tråden BIM MARS 2018
  • sofiaaaaaa
    Jeex skrev 2018-02-17 08:55:31 följande:

Det kan ju vara så att du har en kort lh-stegring och då är det lätt att missa själva stegringen. Läste någonstans att om man skulle ha en kort så är det bäst att testa mitt under dagen.

Så absolut kan man få äl trots inga positivta tester.

Ja jag tror oxå det är så. Men jag hade ganska fjuttig molvärk så tror inte det var självaste ÄL. Kanske skulle ta mitt på dagen istället då!! Tack :)
  • sofiaaaaaa
    joannaq skrev 2018-02-17 10:20:58 följande:

Jag gick fast gubbe på 4 dagen men iofs så testade jag inte den dagen innan jag fick min första blinkande gubbe. Men min kompis fick en fast gubbe på 5e dagen :)Är du säker på att du har ett sådant digitalt som visar blinkande gubbe? Det finns ju två varianter :) det andra ger enbart en fast gubbe vi äl och inga blinkande innan.

Näe jag har bara en rund ring el gubbe och ingen som blinkar. Så då kommer kanske gubben 48 timmar innan el?
  • jennyek93

BIM mars:

1/3 småsyskon2018, baraentilligen, snöoväder

2/3 Meej, carnations, Lindsey77, SweetDelight, Dimfrost, Joannaq, Neptun, Liten 2018, jennyek93

3/3 Joozzaan, Lebbmusen, SofiaS95, Entriss, Jeex

4/3 Sofiaaaaaa, Theresu

5/3 Bambi91, Eal92, madly, regnkappa

6/3 PowerL, Emhy89, hoefilter, XAHHA92

7/3 TouchOfRed, Blåstjärna

8/3 LillaMy08

10/3 Långväntanefterdig

12/3 Lillefiddelin

13/3- maria1992

18/3 Elsaida, YaseminL,

------------------------------------------

Vi som fått +

• Jeex
    carnations skrev 2018-02-17 11:04:59 följande:

Är ny på att tempa, kan någon hjälpa mig? NC har inte placerat ut min ägglossning men fick positivt ÄL-test dag 15 och har nu haft temperaturstegring. Har jag haft ägglossning eller inte?

Eftersom att du är ny med att tempa kan det ta ett tag innan NC hittar rät. Det kan ta upp till 3 cykler. NC brukar ta bort symbolen och sätter sedan tillbaka den på rätt dag om äl skett och det finns tillräckligt med information.
  • joannaq
    sofiaaaaaa skrev 2018-02-17 11:25:31 följande:

Näe jag har bara en rund ring el gubbe och ingen som blinkar. Så då kommer kanske gubben 48 timmar innan el?

Då ser du ju tyvärr ingen stegring på testet. Då kommer du få en fast gubbe på den morgonen när äl sker inom ett dygn :)
  • Jeex
    sofiaaaaaa skrev 2018-02-17 11:23:23 följande:

Ja jag tror oxå det är så. Men jag hade ganska fjuttig molvärk så tror inte det var självaste ÄL. Kanske skulle ta mitt på dagen istället då!! Tack :)

Ja man förlorar ju inget på att testa egentligen :) Jag har märkt att jag hittar min topp bäst runt 16 tiden. På de digitalatesterna brukar det ju stå att man ska ta på morgonurin men det kan då hända att man missar sin stegring. Ibland får man testa sig fram för hitta rätt, vilket kan vara nog frustrerande ;) Men det viktigaste av allt är ju att man iaf tar det samma tid varje dag. Kollar du av något med andra tecken som kan tyda på äl ?
  • PowerL

BIM mars:

2/3 Meej, carnations, Lindsey77, SweetDelight, Dimfrost, Joannaq, Neptun, Liten 2018, jennyek93, PowerL

3/3 Joozzaan, Lebbmusen, SofiaS95, Entriss, Jeex

4/3 Sofiaaaaaa, Theresu

6/3 Emhy89, hoefilter, XAHHA92

8/3 LillaMy08

10/3 Långväntanefterdig

12/3 Lillefiddelin

13/3- maria1992

18/3 Elsaida, YaseminL,

Vi som fått +

• Lindsey77
    sofiaaaaaa skrev 2018-02-17 11:21:08 följande:
    Å okej, men hur menar du jämföra det är antingen en rund ring el gubbe. Så ngn stegring kan jag inte se :/. Jag får köra en gång om dagen och se vad dom sker.
    Aha, på ditt test måste det ju vara så att den glada gubben känner av LH toppen. På test som har blinkande gubbe, känner först av stegring, sen LH topp.

På mitt test (med blinkande gubbe) står det att testet först måste läsa av basnivå för att känna av skillnad. Kanske kan det andra känna av LH topp direkt utan att läsa av? Vet ej, har aldrig haft det testet. Men tror man ska testa vid samma tid varje dag, så testet kan jämföra?

Har bara använt stickor och stavar tidigare. Alla negativa, trots ÄL. Första gången jag fick positivt var med digitalt. :)
  • joannaq

BIM mars:

2/3 Meej, carnations, Lindsey77, SweetDelight, Dimfrost, Neptun, Liten 2018, jennyek93, PowerL

3/3 Joozzaan, Lebbmusen, SofiaS95, Entriss, Jeex, Joannaq

4/3 Sofiaaaaaa, Theresu

6/3 Emhy89, hoefilter, XAHHA92

8/3 LillaMy08

10/3 Långväntanefterdig

12/3 Lillefiddelin

13/3- maria1992

18/3 Elsaida, YaseminL,

Vi som fått +