• smurf11

Någon mer som ruvar?

Hoppas att det finns någon mer som ruvar och vill följas åt!

Vilken dag ruvar ni på?

Känner ni något?

Hur många celler har era/ert ägg?

• Svar på tråden Någon mer som ruvar?
  • smurf11
    Tiinuli skrev 2018-02-08 21:00:39 följande:

Ja ålders stressen känner jag också som är värst att man då inte kan riktigt ta paus för attt det inte finns tid att pausa även om man skulle behöva det. Jag vart jätte deppig efter vårat misslyckade försök , inget till frysen och efter det andra blev avbrutet så kändes allt verkligen skit o tänkte att nu skiter jag i det här! Men vi hade tur denna gång och det blev till frysen vilket gör att man kan andas ut lite. Vad jag menar är att man ska inte ge upp, det kommer att gå en dag <3

Tack! Men just nu känns det inte som att man någonsin ska lyckas!
  • macksan
    smurf11 skrev 2018-02-08 19:51:55 följande:

Hur ledsen kan man bli? Så klart blev det ett minus! Jag vet inte hur och vad man ska göra. Jag vägrar acceptera att vi inte ska få lyckas. :?-(

Grattis och lycka till, till er som är gravida!

Så ledsen för din skull! Vet hur det känns. Hoppas du har bättre lycka nästa försök!
  • macksan
    zuces skrev 2018-02-07 17:25:36 följande:

Tack så mycket för gratulationerna! Känns sjukt, är så lycklig. Hoppas verkligen att alla här lyckas! Kanske är en tur-tråd trots allt :D

Hur känns det i dag? :) har du några symptom?
  • macksan
    Tiinuli skrev 2018-02-08 20:37:08 följande:
    Beklagar verkligen <3 vet hur tuft det är när det inte gått vägen :(

Hade ni något till frysen?

Jag har kontaktat kliniken ifall att om FET hur det går till och så , så är förberett om det inte funkar nu. Har fått MA förra våren så vet att inget är en självklarhet. Dessutom har inga som helst känningar just nu som skrämmer livet ur mig.
    Hur har det gått för dig? Har du gjort något mer test? :)
  • Tiinuli
    macksan skrev 2018-02-08 22:52:02 följande:

Hur har det gått för dig? Har du gjort något mer test? :)

Nojjar mig att det inte går som det ska så har tagit en till test i morse för att se om strecket blivit starkare men vet inte om blev klokare...

• zuces
    macksan skrev 2018-02-08 22:48:27 följande:

Hur känns det i dag? :) har du några symptom?

Tack för du frågar! Kändes underbart igår, våra familjer och mina närmsta vänner som präglar min vardag vet nu och alla håller tummarna för att de första veckorna ska passera med goda nyheter!

Jag har haft huvudvärk varje dag sen ruvardag 9, idag på ruvardag 13 har jag fortfarande huvudvärk. Även haft diffus illamående som verkar bli lite värre och värre för varje dag som går, men alla symptom är välkomna sålänge den lilla har det bra hos mig. Helt overkligt att jag äntligen är gravid! Aldrig någonsin plussat på en enda sticka.

Har du några symptom? Vet att du inte hade innan! Hur var det i din tidigare graviditet?
  • zuces
    Tiinuli skrev 2018-02-09 05:36:00 följande:

Nojjar mig att det inte går som det ska så har tagit en till test i morse för att se om strecket blivit starkare men vet inte om blev klokare...

Det är starkare, tillåt dig själv att må bra och glädjas <3
  • Tiinuli
    zuces skrev 2018-02-09 08:32:46 följande:

Det är starkare, tillåt dig själv att må bra och glädjas <3

Ska försöka men ah så svårt :)

Vet du om det finns någon Fb grupp för ivf plussare?
  • Linsi

En sista uppdatering. Har ju haft blödningar sedan i onsdags och tog ett test imorse. Negativt såklart. Kändes nästan skönt att blödningen kom innan så man fick en lite föraning. Hade känts värre för mig att testa negativt och sedan fått vänta på blödningen.

Har mailat kliniken och bett dem återkomma med en plan för att gå vidare efter. Vi har ju, som några andra i den här tråden, åldern mot oss. Men vi har ju bara genomgått ett försök. Och med tanke på att vi fick ut ägg, de blev befruktade och delade sig de skulle (iaf utanför kroppen) så de kunde återförs - då finns det iaf hopp.

Jag var helt nojig under ruvningen, kan bara tänka mig hur jag hade varit om jag fått plus... Särskilt med tanke på att jag för något år sedan fick missfall i v.8. Då blev jag visserligen gravid utan hjälp (med en annan man). Så det låg ju också i bakhuvudet.... Men samtidigt så vet jag ju att jag kan bli gravid. Vi har manlig faktor så vi måste ju köra ICSI

Men nu är det nya tag som gäller.

Kram på er alla och lycka till!
    (oavsett om det är i jakten på plus eller att få behålla de små som fäst)

• macksan
    Tiinuli skrev 2018-02-09 05:36:00 följande:
    Jag tycker det ser klart positivt ut :D när har du testdag?
Svar på tråden Någon mer som ruvar?