• smurf11

Någon mer som ruvar?

Hoppas att det finns någon mer som ruvar och vill följas åt!

Vilken dag ruvar ni på?

Känner ni något?

Hur många celler har era/ert ägg?

• Svar på tråden Någon mer som ruvar?
  • macksan
    zuces skrev 2018-02-09 08:32:07 följande:
    Tack för du frågar! Kändes underbart igår, våra familjer och mina närmsta vänner som präglar min vardag vet nu och alla håller tummarna för att de första veckorna ska passera med goda nyheter!

Jag har haft huvudvärk varje dag sen ruvardag 9, idag på ruvardag 13 har jag fortfarande huvudvärk. Även haft diffus illamående som verkar bli lite värre och värre för varje dag som går, men alla symptom är välkomna sålänge den lilla har det bra hos mig. Helt overkligt att jag äntligen är gravid! Aldrig någonsin plussat på en enda sticka.

Har du några symptom? Vet att du inte hade innan! Hur var det i din tidigare graviditet?
    Härligt :) visst är det en speciell känsla att få berätta för folk, man känner sig så speciell på något sätt :D
    Ibland är det nästan skönare att må lite illa så man iaf känner att man är gravid haha. Jag hade inga symptom alls förra gången och var därför nojjig typ hela tiden. Men nu sen några dagar tillbaka har mina bröst blivit väldigt fylliga och tunga och dom ömmar en del.
    Nu vill jag bara att tiden ska gå fort fram till vul.
  • macksan
    Linsi skrev 2018-02-09 09:24:25 följande:

En sista uppdatering. Har ju haft blödningar sedan i onsdags och tog ett test imorse. Negativt såklart. Kändes nästan skönt att blödningen kom innan så man fick en lite föraning. Hade känts värre för mig att testa negativt och sedan fått vänta på blödningen.

Har mailat kliniken och bett dem återkomma med en plan för att gå vidare efter. Vi har ju, som några andra i den här tråden, åldern mot oss. Men vi har ju bara genomgått ett försök. Och med tanke på att vi fick ut ägg, de blev befruktade och delade sig de skulle (iaf utanför kroppen) så de kunde återförs - då finns det iaf hopp.

Jag var helt nojig under ruvningen, kan bara tänka mig hur jag hade varit om jag fått plus... Särskilt med tanke på att jag för något år sedan fick missfall i v.8. Då blev jag visserligen gravid utan hjälp (med en annan man). Så det låg ju också i bakhuvudet.... Men samtidigt så vet jag ju att jag kan bli gravid. Vi har manlig faktor så vi måste ju köra ICSI

Men nu är det nya tag som gäller.

Kram på er alla och lycka till!
    (oavsett om det är i jakten på plus eller att få behålla de små som fäst)

Tråkigt att höra att det inte gått vägen :( men dom säger ju att inom ivf så är det upprepning som är nyckeln till framgång, så jag hoppas det går bättre för dig vid nästa försök :)
  • Tiinuli
    macksan skrev 2018-02-09 09:37:48 följande:

Jag tycker det ser klart positivt ut :D när har du testdag?

Inte förens 13.2
  • macksan
    Tiinuli skrev 2018-02-09 10:22:33 följande:
    Inte förens 13.2
    Då är det inte så konstigt att det är lite svagt. Köp ett digitalt så kanske du kan slappna av lite sen :)
  • Linsi
    macksan skrev 2018-02-09 10:15:22 följande:

Tråkigt att höra att det inte gått vägen :( men dom säger ju att inom ivf så är det upprepning som är nyckeln till framgång, så jag hoppas det går bättre för dig vid nästa försök :)

Tack!

Skam den som ger sig...

Har mailat kliniken, de ska titta på våra resultat och återkomma med en plan om hur vi går vidare på tisdag.
  • zuces
    Tiinuli skrev 2018-02-09 08:42:45 följande:

Ska försöka men ah så svårt :)

Vet du om det finns någon Fb grupp för ivf plussare?

Nej men det finns en ?vanlig? fb grupp för bf oktober, har du hittat nån för bara ivf:are? :)
  • zuces
    Linsi skrev 2018-02-09 13:22:06 följande:

Tack!

Skam den som ger sig...

Har mailat kliniken, de ska titta på våra resultat och återkomma med en plan om hur vi går vidare på tisdag.

Önskar dig all lycka i framtiden! Håller tummarna!
  • Tiinuli

[quote=78454044][quote-nick]zuces skrev 2018-02-10 12:25:05 följande:[/quote-nick]Nej men det finns en ?vanlig? fb grupp för bf oktober, har du hittat nån för bara ivf:are? :)[/quoter

Nä vet inte därför jag frågar :)

Hur he det gått för dig annars? Några känningar? Testat nått mer?

• zuces
    Tiinuli skrev 2018-02-10 13:52:25 följande:

[quote=78454044][quote-nick]zuces skrev 2018-02-10 12:25:05 följande:[/quote-nick]Nej men det finns en ?vanlig? fb grupp för bf oktober, har du hittat nån för bara ivf:are? :)[/quoter

Nä vet inte därför jag frågar :)

Hur he det gått för dig annars? Några känningar? Testat nått mer?

Man är ju orolig för missfall så jag testar med billiga stickor varje dag.. än sålänge har det inte blivit svagare utan bara starkare och starkare, förhoppningsvis ser jag ett starkt streck om några dagar :) på måndag ska jag ringa kliniken!

Har stick och ont i livmodern, känns mest från ländryggen så iblqnd blir man orolig. Har svårare att föra in lutinus för jag är så torr och det orsaka en aprikos/gul flytning igår som oroade mig lite. Men än sålänge är allt bra! Har diffus illamående om jag inte ätit på ett tag. Själv då? :)
  • Linsi
    zuces skrev 2018-02-10 12:25:42 följande:
    Önskar dig all lycka i framtiden! Håller tummarna!

Tack!
    Och detsamma! Försök att njuta och inte tänka eller oroa dig för mycket.

Svar på tråden Någon mer som ruvar?