• PowerL

BIM april 2018

Startar denna tråden redan nu då jag känner att mensen är på intågande närsomhelst och får negativa gravtester. Så mest troligt tog det sig inte i februari. :(

Detta blir min och mannens andra försök. Så vi hoppas på att bli gravida i mars och få plus i april :)

Häng på här så stöttar och peppar vi varandra <3

• Svar på tråden BIM april 2018
  • Anonym1891
    trollkvinna123 skrev 2018-04-09 20:39:00 följande:

Grattis! :)

Tack så mycket :D
  • Anonym1891
    norrland91 skrev 2018-04-09 21:28:11 följande:

Känner samma, är så stort och overkligt <3

Finns verkligen inga ord att beskriva känslan :) Är det första barnet för er också?
  • Baraentilligen
    Lindsey77 skrev 2018-04-09 19:47:25 följande:

Hej då från mig... min dröm om en sladdis försvann idag. Tredje missfallet. Missfall i dec, mars och nu april. Inga problem att bli gravid, men ägget fäster tydligen inte ordentligt.

Tydlig ägglossning, gravid på digitalt och sen missfall i vecka 4+3. Samma varje gång.

Nej så ledsamt :( Beklagar verkligen. Styrkekram till dig!
  • Hepphopp
    StinaM skrev 2018-04-09 20:47:47 följande:

Så spännande!

Ja det är så svårt att hålla sig. Har ni försökt länge? Första barnet?

Det är andra försöket på första barnet för oss. Jag tänkte testa torsdags morgon, är det inget då så väntar jag in BIM tänkte jag. ????

Vi har försökt sedan januari i år.

Vi har ett barn innan, skrev det i förra inlägget men du kanske inte såg det ;) :) vår son blir 1 nu i april :) så fick tillbaka min mens i december efter den graviditeten och så började vi i januari med bebisverkstad igen! Vill så gärna ha tätt emellan barnen.

Känner mig som sagt verkligen inte gravid så får hålla tummarna för maj eventuellt :)
  • norrland91
    Anonym1891 skrev 2018-04-09 21:34:05 följande:

Finns verkligen inga ord att beskriva känslan :) Är det första barnet för er också?

Ja första :) så spännande och man vet ju inte vad man ska förvänta sig!!
  • Anonym1891
    norrland91 skrev 2018-04-09 22:32:40 följande:

Ja första :) så spännande och man vet ju inte vad man ska förvänta sig!!

Vet vad du menar :) Har inte riktigt fattat det än :)
  • jenniferrunder

Hm. Har precis börjat ställa in mig på att jag kanske är gravid då det syns ett ganska svagt streck på stickan, har BIM på onsdag.

Nu när jag gick på toaletten så kom det lite gammalt blod på pappret och nu när jag ligger i sängen så känns det som att det molar mer som mensvärk i magen.

Kan det bli såhär även fast man är gravid eller är det mensen som nu är påväg? Har hört att man kan få lite blödningar tidigt i graviditeten och att det är normalt. Men gammalt blod?

• MaalinJ

Har BIM runt den 18:e. Hade ägglossning den 1:e eller 2:e april. Tyckte att jag såg lite vita flytningar igår och nu på morgonen så blev det brunt på pappret? Har inte kommit i trosan. Borde vara för tidigt för mens nu? Har aldrig varit med om detta förr. Någon som vet vad detta kan vara?

• Frallanz
    Lindsey77 skrev 2018-04-09 21:17:47 följande:

Tack <3

Har ej fått det konstaterat, men strecket syntes knappt idag. Blöder mkt. Det är ju bra att hcg försvinner så är det snart ÄL igen... om ca 20 dagar.

Igår visade min 11-åriga dotter mig en söt sparkdräkt i affären och utbrister; jag vill verkligen ha en lillasyster mamma. Hon sa även det idag. Ville bara gråta. Jag säger bara att jag är för gammal för fler barn till henne. Hon älskar bebisar... hon skulle bli så glad!

Oddsen känns låga nu... tre missfall! Hur många orkar man med?

Men inte är du för gammal! Du har bara haft en väldigt väldigt otur just nu :( tycker så synd om dig, 3 missfall... har du pratat med någon bm om det? Så du kan få göra en utredning om det finns en orsak bakom?

Jadu, jag kan inte ens föreställa mig den sorg du känner. Beklagar verkligen att du behövt gå igenom missfall överhuvudtaget. Jag hoppas nästa gång går vägen, vi skulle ha startat en tråd där det inte är nåt speciellt bim man måste gå efter, så vi kan följas åt hela tiden, gravida som ogravida.
Svar på tråden BIM april 2018