• PowerL

BIM april 2018

Startar denna tråden redan nu då jag känner att mensen är på intågande närsomhelst och får negativa gravtester. Så mest troligt tog det sig inte i februari. :(

Detta blir min och mannens andra försök. Så vi hoppas på att bli gravida i mars och få plus i april :)

Häng på här så stöttar och peppar vi varandra <3

• Svar på tråden BIM april 2018
  • Milian03

Äl+3 och har redan beställt hem tester. Både testa tidigt och vanliga stickor och digitalt... herrejösses.

Men jag är den typen som vill veta innan mensen kommer så jag är förberedd om den kommer. Faktiskt hellre ett negativt test och sen mens än att hoppas och sen mens. Mensen tar hårdare på mig än ett negativt test. Fler som känner så?

• Regnkappa
    Milian03 skrev 2018-04-18 21:05:07 följande:

Äl+3 och har redan beställt hem tester. Både testa tidigt och vanliga stickor och digitalt... herrejösses.

Men jag är den typen som vill veta innan mensen kommer så jag är förberedd om den kommer. Faktiskt hellre ett negativt test och sen mens än att hoppas och sen mens. Mensen tar hårdare på mig än ett negativt test. Fler som känner så?

Jag är exakt som du, är på äl +4 och klickade hem nyss. Jag gillar också att vara beredd, då känns mensen nästan välkommen för att börja om på ny kula (ny cykel...)
  • nufårvise

Hej! Bim kring den 30:e, blir så spännande. Fixat tester jag med :) nu är de bara att vänta men hoppas på att få se många fina plus här innan.

• aleakim90

Hej tjejer. Trodde jag skulle landa i bim-maj nu, men behöver lite råd.

Normal cykel är 29 dagar, mens är 5-6 dagar med två rikliga och resten light/spottings, inga pms eller menssmärtor. Denna cykeln var 37 dagar, mensen började med spottings i 4 dagar, sen en dag med riklig mens och sen spottings. Inne på 12:e dagen med spottings. Alla tester är blanka både grav och äl. Även blodprov för en vecka sen var neg.

Vad händer med min kropp?? Någon som varit med om något liknande? April var första månaden vi försökte.

• aleakim90
    aleakim90 skrev 2018-04-18 23:05:25 följande:

Hej tjejer. Trodde jag skulle landa i bim-maj nu, men behöver lite råd.

Normal cykel är 29 dagar, mens är 5-6 dagar med två rikliga och resten light/spottings, inga pms eller menssmärtor. Denna cykeln var 37 dagar, mensen började med spottings i 4 dagar, sen en dag med riklig mens och sen spottings. Inne på 12:e dagen med spottings. Alla tester är blanka både grav och äl. Även blodprov för en vecka sen var neg.

Vad händer med min kropp?? Någon som varit med om något liknande? April var första månaden vi försökte.

Kan lägga till att jag haft molande värk i livmodern sedan äl + att jag varit svullen över livmodern sedan första spottingen. Även känsliga bröst med lite ömhet till och från och ett svagt illamående till och från sen äl.
  • Mullbär

BIM 25/4. Vårt första försök. Helt omöjligt att inte vara förväntansfull o är på helspänn på signaler från kroppen.. Min man "vill inte hoppas" men det gåååår ju inte om man aktivt försöker liksom? Skulle vara fantastiskt, och skrämmande, om det gick vägen.. Vaknar mitt i natten o ba "TÄNK OM DET ÄR MULLBÄR!!" (vårt work in progress-namn på detta försöket, ja vi kommer ha olika för varje :$ enligt hur vi känner just nu).

• LifeOfBullshit

Min oro var fullständigt obefogad tydligen. Idag fick jag ett + på stickan :D Med clearblue digitalt! Är som i en dimma just nu! 14:e försöket för mig och min man och ÄNTLIGEN tog det sig!!! Är så sjukt lycklig just nu ;u; <3

Lycka till alla andra nu! Jag håller tummar och tår för er! <3

BIM 18/19:e April, 2018
  • lullis94
    LifeOfBullshit skrev 2018-04-19 06:04:47 följande:

Min oro var fullständigt obefogad tydligen. Idag fick jag ett + på stickan :D Med clearblue digitalt! Är som i en dimma just nu! 14:e försöket för mig och min man och ÄNTLIGEN tog det sig!!! Är så sjukt lycklig just nu ;u; <3

Åh va kul, grattis!! Vi har försökt sedan januari ifjol men väntar fortfarande på plusset som jag hoppas kommer snart innan jag gett upp... Just nu känns det som att mensen är på väg :( bim +1...
  • saijda
    LifeOfBullshit skrev 2018-04-19 06:04:47 följande:

Åh grattis grattis!!! :D jag förstår det, njut bara njut <3 tack så mycket, är på ÄL+7 idag och det känns som förra gången jag plussade, så hoppas att det är ett litet frö i mig också :$
  • LifeOfBullshit
    lullis94 skrev 2018-04-19 06:22:07 följande:

Åh va kul, grattis!! Vi har försökt sedan januari ifjol men väntar fortfarande på plusset som jag hoppas kommer snart innan jag gett upp... Just nu känns det som att mensen är på väg :( bim +1...

Tack så mycket! :) Ja, jag vet hur jävlig den där väntan är. Men hoppet är det sista som överger en! Jag var helt övertygad om att mensen skulle komma idag redan igår kväll, hade mensvärk och kändes som om det skulle rinna till vilken sekund som helst så ännu är det inte kört! Jag håller verkligen alla tummar att det är er tur snart! Och så ska jag säga som min psykolog sa till mig: "Tänk vad älskat och efterlängtat barnet är när det väl kommer om man måste försöka så länge och kämpa för det." Och han har ju så rätt! Lycka till kära du <3
    saijda skrev 2018-04-19 06:24:49 följande:

Åh grattis grattis!!! :D jag förstår det, njut bara njut <3 tack så mycket, är på ÄL+7 idag och det känns som förra gången jag plussade, så hoppas att det är ett litet frö i mig också :$

Åh det ska jag göra! Jag känner mig plötsligt nojig att det kanske händer något, men samtidigt försöker jag se det som att om det gör det så fanns det en anledning och då vet vi i alla fall att vi kan bli gravida, även om det tar lite tid.

Åh hoppas! Det låter ju lovande :)
    BIM 18/19:e April, 2018
Svar på tråden BIM april 2018