• PowerL

BIM april 2018

Startar denna tråden redan nu då jag känner att mensen är på intågande närsomhelst och får negativa gravtester. Så mest troligt tog det sig inte i februari. :(

Detta blir min och mannens andra försök. Så vi hoppas på att bli gravida i mars och få plus i april :)

Häng på här så stöttar och peppar vi varandra <3

• Svar på tråden BIM april 2018
  • Lindsey77
    Systeryster33 skrev 2018-04-01 15:54:16 följande:

Nu tjejer är det April!!wohoo

Hur går det för er som har bim de första dagarna i månaden?

2 plus hittills om jag kommer ihåg rätt?! Fler som testat eller ska testa snart?

Jag är på ÄL +9 idag så jag har redan börjat smygtesta. :) Supernegativt idag. Hoppas såklart på plus inom några dagar...
  • XAHHA92
    SofiaS95 skrev 2018-04-01 15:45:22 följande:

Och där kom mensen. Kan det faktiskt vara så att det tar upp till ett år fast båda är fertila, inte använt prev medel osv? Vi har inte lyckats få ett ända plus på sju månader.

japp, upp till ett år räknas som normalt! Själv har man försökt i två år utan att ha fått ett enda plus........... När ni försökt ett år har ni rätt att ansöka om utredning, om du vill ansöka om utredning tidigare så sök privat.
    Försöker bli gravid med första sedan maj 2016
  • maria1992

Hej tjejer...

Är idag äl+7... känt mig sjuk hela dagen. Kall, varm i omgångar. Ingen feber heller. Molnvärk och stickningar i äggstockarna. Huvudvärk. Sjukt ömma bröst.

Kan de komma såhär tidigt? Hjälp! Bim -8.

• Systeryster33
    Jagvetdåinte skrev 2018-04-01 16:07:44 följande:

Jag har bim strax, den 5e. Testadd negativt idag, bim-4 :/ Hoppas på positivt snart!!

Håller tummarna :) jag har 9:e och väntan är så jäkla lång! Får heja in er andra som he före nig först! Har du tänkt testa imorgon igen eller vänta lite?
  • Systeryster33
    maria1992 skrev 2018-04-01 17:01:39 följande:

Hej tjejer...

Är idag äl+7... känt mig sjuk hela dagen. Kall, varm i omgångar. Ingen feber heller. Molnvärk och stickningar i äggstockarna. Huvudvärk. Sjukt ömma bröst.

Kan de komma såhär tidigt? Hjälp! Bim -8.

Eftersom ägget brukar fästa typ dag 5-7 så kan det ju absolut ha med kommande graviditet att göra, men kan ju även vara sjuka på gång .. håller tummarna för det första <3 när ska du börja testa? Jag hade först tänkt äl+10 men kommer inte kunna vänta så blir nog äl+7 typ! Kommer ju va toknegativt oavsett då, men är så sjukt nyfiken!
  • Systeryster33
    Lindsey77 skrev 2018-04-01 16:51:12 följande:

Jag är på ÄL +9 idag så jag har redan börjat smygtesta. :) Supernegativt idag. Hoppas såklart på plus inom några dagar...

Hoppas :D du får hålla oss uppdaterade!
  • maria1992
    Systeryster33 skrev 2018-04-01 17:14:53 följande:

Eftersom ägget brukar fästa typ dag 5-7 så kan det ju absolut ha med kommande graviditet att göra, men kan ju även vara sjuka på gång .. håller tummarna för det första <3 när ska du börja testa? Jag hade först tänkt äl+10 men kommer inte kunna vänta så blir nog äl+7 typ! Kommer ju va toknegativt oavsett då, men är så sjukt nyfiken!

Är det så att man känner av på något sätt i kroppen när ägget fäster?? Hur ska tempen bete sig?

Jag känner mig såå varm på hela kroppen och jag är en vääääldigt frusen person annars..? Känns så skumt.

Och molnvärken och brösten är lite annorlunda med..?

Åh jag vet inte... vill inte bli besviken ju... :/ igen... mär kan de synas som tidigast?
  • Systeryster33
    SofiaS95 skrev 2018-04-01 16:02:50 följande:

Tack för ditt stöd. Jag har varit på rutinkoll med VUL till gyn för 4 månader sedan och då såg allt bra ut och jag berättade att vi försöker skaffa barn. Jag har en tjock och fin slemhinna så ägget borde kunna fästa bra sa hon. Jag har tempat med NC i 5 månader och haft Äl varje månad. Har även testar äl test för att kolla om de stämmer överens och det gör det. Vi har inte alltid prickat precis på äl dagen men om inte så dagen innan. Vi är båda 23 år så enligt åldern borde vi vara fertila. Jag har också en regelbunden cykel. Jag har rätt besvärliga menssmärtor under mensem och blöder rätt mycket. Så ibland oroar jag mig för endometrios. Gynekologen tyckte inte att det tyder på endo då allt såg bra ut på Vul men har ju läst att det inte behöver synas där.

Då låter det ju verkligen som att ni har alla förutsättningar för att lyckas! Kan det ha med stres/press att göra ? Kan tänka mig att man blir rätt frustrerad och stressad att få till det på rätt dagar efter att par månaders försök?!

Håller verkligen tummen lite extra hårt för er som försökt ett längre tag lite extra hårt! Vi ses säkert snart i bim maj 2018 tråden!
  • Elizai

Ingen mens i sikte, ingen mensvärk eller mensmage heller.. har bim imorgon så jag kommer väl göra ett test innan jag åker till jobbet. Hoppas så på ett plus. Just varit och panikköpt graviditetstest på ica, haha. Nån som använt rfsu graviditetstest? Är de bra? Det ver det enda de hade.. hoppas så innerligt att det blir ett plus imorgon. Har tagit två tester tidigare i veckan men dåbhar de varit negativa. Men jag har ju som sagt inte bim förrän imorgon.

• Systeryster33
    Elizai skrev 2018-04-01 17:42:49 följande:

Ingen mens i sikte, ingen mensvärk eller mensmage heller.. har bim imorgon så jag kommer väl göra ett test innan jag åker till jobbet. Hoppas så på ett plus. Just varit och panikköpt graviditetstest på ica, haha. Nån som använt rfsu graviditetstest? Är de bra? Det ver det enda de hade.. hoppas så innerligt att det blir ett plus imorgon. Har tagit två tester tidigare i veckan men dåbhar de varit negativa. Men jag har ju som sagt inte bim förrän imorgon.

Spännande :) håller tummarna!
Svar på tråden BIM april 2018