• PowerL

BIM april 2018

Startar denna tråden redan nu då jag känner att mensen är på intågande närsomhelst och får negativa gravtester. Så mest troligt tog det sig inte i februari. :(

Detta blir min och mannens andra försök. Så vi hoppas på att bli gravida i mars och få plus i april :)

Häng på här så stöttar och peppar vi varandra <3

• Svar på tråden BIM april 2018
  • Hejhopp69
    Elizai skrev 2018-03-31 18:28:51 följande:

Jag förstår dig helt och hållet. Vill så gärna plussa jag också så jag förbrukar äl-tester och graviditets-tester som en besatt. Och lika bevsiken varje gång blir jag, samt ibland lyckas jag fantisera dit spökstreck. Haha.

Men det blir våran tur tillslut också. Jag ska esta igen måndag morgon eller tisdag morgon (om inte mensen kommit). Hur länge har du/ni försökt nu? För mig och min gubbe är det sen mars-april förra året.

Haha jag känner igen mig så mycket i de du skriver. Jag slutade med helt ppiller i november, fick ett tidigt missfall i januari vilket tog hårt på psyket.. så längtan blir större för varje månad. Hoppas verkligen ni lyckas snart också. Jag kommer vänta in BIM nu kommer mensen inte då så testar jag vid BIM+2 :)
  • Theresu

Ingen mens igår, så fortsätter med spänning i apriltråden!

1/4 Litentuff, theresu

2/4 Eal92, Elizai, Meemelie

3/4 Förstabarnet33, Bebismaj, zette, Hejhopp69

4/4 PowerL, Mrs-A, XAHHA92, aleakim90, Lebbmusen, LängtanSåStor, Trallallaa

5/4 Meej, Kiwi92, soooooofia, Mulin, Jagvetdåinte, H0nd3ndär, Elsaida

6/4 Bastamamman1

7/4 Lindsey77, Wonderfluff, HepaticaNobilis, Baraentilligen

9/4 systeryster33

12/4 Esme08, Samba80

14/4 Maya889

15/4 sycamore

18/4 LifeofBullshit , Jagerika, lemanja

19/4 tredjebarnsladdis

20/4 lyckligast80

22/4 Blåstjärna

26/4 Norrländska, FruBjörk

28/4 milan03

Plussat +

• HepaticaNobilis

Kan inte sova, har så ont i magen:( Långt ner i magen, och bak mot ryggen över fogarna. Mår illa. Kan väl inte vara en graviditet som känns så än?? Känns inte som mens heller, bim på fredag.. Får mensvärk 1 eller 2 dagar före mens i vanliga fall.

Tidigare graviditeter har jag i princip bara haft ont i bröstvårtorna ett par dagar före bim (och heela graviditeten sedan).

• Jagvetdåinte

Blir ju lite svagt hoppfull att kurvan går uppåt, även om dippen var för tidigt efter äl för att ha med fästning att göra. Om inte nc satt ut äl fel. Pms symptomen har kommit mkt senare nu än vanligt, började få ömma bröst några dagar innan bim (är på bim-3) istället för direkt efter äl. Neg gravtest idag. Men nu känns brösten som de brukar efter äl. Någon som haft försenad pms å varit gravid? Fler som haft neg gravtest på bim-3 men ändå varit gravida?

• Baraentilligen

Grattis till plusen!! Så glad för er skull :)

Äl+6 här. Tiden går framåt ganska snabbt som tur är. Borde börja småblöda om 5 dagar om det inte tog sig. Skönt att det inte är så lång väntan kvar :)

• Lindsey77
    Jagvetdåinte skrev 2018-04-01 07:46:50 följande:

Blir ju lite svagt hoppfull att kurvan går uppåt, även om dippen var för tidigt efter äl för att ha med fästning att göra. Om inte nc satt ut äl fel. Pms symptomen har kommit mkt senare nu än vanligt, började få ömma bröst några dagar innan bim (är på bim-3) istället för direkt efter äl. Neg gravtest idag. Men nu känns brösten som de brukar efter äl. Någon som haft försenad pms å varit gravid? Fler som haft neg gravtest på bim-3 men ändå varit gravida?

Förra graviditeten hade jag negativt på ordinärt gravtest på BIM -3. Däremot ett svagt streck på testa tidigt gravtest.
  • Jagvetdåinte
    Lindsey77 skrev 2018-04-01 07:51:47 följande:

Förra graviditeten hade jag negativt på ordinärt gravtest på BIM -3. Däremot ett svagt streck på testa tidigt gravtest.

Tack för svar :) Ska köpa ett tidigt test å testa imorgon då hihi.. pirrigt!
  • Elizai
    Hejhopp69 skrev 2018-03-31 23:19:57 följande:

Haha jag känner igen mig så mycket i de du skriver. Jag slutade med helt ppiller i november, fick ett tidigt missfall i januari vilket tog hårt på psyket.. så längtan blir större för varje månad. Hoppas verkligen ni lyckas snart också. Jag kommer vänta in BIM nu kommer mensen inte då så testar jag vid BIM+2 :)

Det är tungt med tidiga missfall när man väl bestämt sig för att försöka få barn. Jag tror att jag fått väldig tidigt missfall två gånger, alltså att ägget blivit befruktad och fäst men sen har kroppen stött bort det typ. Det är ju sp tidigt så jag har inte upplevt det traumatiskt, men jag har blivit väldgt ledsen och besviken.. när man vill så gärna liksom. Det blir vårat första barn nu om det blir något. :)

Kan säga att det är väl tur stt jag har slut gravtester hemma, för annars hade jag gjort en idag också och blivit besviken igen. Haha
  • aleakim90

Grattis till er som fått plus!

Haft två dagar med uppehåll från så kallad mensvärk, men nu är den tillbaka. Äl+ 5 om jag skall lita på första positiva testet (fick positivt 4 dagar i rad). Har aldrig känt av mensen och detta känns verkligen som mina äl kramper.

I natt drömde jag att jag tog två positiva stickor och ett clearblue med 2-3 veckor. Sen vaknade jag och drömde om det två gånger. Hjärnan spelar verkligen spratt med en och alla tre gånger kändes det så verkligt. Skall dock testa på BIM -1. Skall försöka hålla mig tills dess. Uppdaterar även mig på BIM listan då den blev flyttad till 7/4.

1/4 Litentuff, theresu

2/4 Eal92, Elizai, Meemelie 

3/4 Förstabarnet33, Bebismaj, zette, Hejhopp69

4/4 PowerL, Mrs-A, XAHHA92, Lebbmusen, LängtanSåStor, Trallallaa 

5/4 Meej, Kiwi92, soooooofia, Mulin, Jagvetdåinte, H0nd3ndär, Elsaida 

6/4 Bastamamman1 

7/4 Lindsey77, Wonderfluff, HepaticaNobilis, Baraentilligen, aleakim90

9/4 systeryster33 

12/4 Esme08, Samba80 

14/4 Maya889

15/4 sycamore 

18/4 LifeofBullshit , Jagerika, lemanja