• PowerL

BIM april 2018

Startar denna tråden redan nu då jag känner att mensen är på intågande närsomhelst och får negativa gravtester. Så mest troligt tog det sig inte i februari. :(

Detta blir min och mannens andra försök. Så vi hoppas på att bli gravida i mars och få plus i april :)

Häng på här så stöttar och peppar vi varandra <3

• Svar på tråden BIM april 2018
  • norrland91
    maria1992 skrev 2018-04-04 14:28:09 följande:

Ja, jag har samma problem.. Ska ha drinkparty hemma på lördag så hade varit bra att få svar innan. Tänker jag testar igen fredag! 

Drinkparty, de lät kul vad gör man då? Blandar massa drinkar? ;)

Ska också testa fredag eller lördag!
  • Milian03

Mensen är på sluttampen.

Äl-tester har kommit med posten.

Nu siktar vi mot en januaribebis :)

Hoppas på tredje gången gillt :)

• Milian03
    91sarah skrev 2018-04-04 16:55:00 följande:

Och bilden..

Ser ut som det är väldigt nära :) hade börjat ligga redan nu :)
  • Aducia
    Lariz skrev 2018-04-04 16:58:58 följande:

Jag har oregelbunden cykel, varierar allt mellan 30 och 60 dagar, har använt mig av äl test och har fungerat bra för mig, har sätt tydlig stegring på testen!

Åh va skönt! Ska nog köpa såna billiga tester sen också om nästa mens kommer :D
    MF 6/4 2017 - Vecka 7 (6+4)
  • Lariz
    Aducia skrev 2018-04-04 18:06:32 följande:

Åh va skönt! Ska nog köpa såna billiga tester sen också om nästa mens kommer :D

Ja jag har haft "billiga" test också, och för mig syns det tydligt när äl är :D Köp hem ett paket med flera stycken, det behövs för att kunna ha ett hum om när äl är så man kan testa typ varannan dag :)
  • 91sarah

Dum fråga men efter år med p-piller har jag ingen koll. Hur räknar ni, så lång som menscykeln varit eller efter att mensen kommer samma datum varje månad.?

• HepaticaNobilis
    91sarah skrev 2018-04-04 18:11:27 följande:

Dum fråga men efter år med p-piller har jag ingen koll. Hur räknar ni, så lång som menscykeln varit eller efter att mensen kommer samma datum varje månad.?

Jag hänger inte helt med här kanske, är det menscykelns längd du vill räkna ut? Då räknar man från mensens första dag till nästa första dag på nästa mens. Är det ägglossning du vill räkna ut?

De flesta sjukvårdsinrättningar räknar med att äl sker 14 dagar före mensens första dag. Har du en cykel på 33 dagar sker äl alltså på cd (cykeldag) 19.

Nu kan ju det här variera en hel del vilket gör att ältester är en bra uppfinning:) Det går också att mäta sin basaltemperatur varje morgon för att veta när äl skett.

Sorry för uppsatsen!
  • Elsaida
    Lebbmusen skrev 2018-04-04 15:55:47 följande:

Någon med erfarenhet av dessa?

Fick av en väninna som köpa på Tradera. De är väldigt smala men ska kunna mäta redan vid 10 mIU/ml stod det. Vanliga mäter vid 25 vadå jag förstår.

Hittar liksom inget om dom.

Har inte använt jag men använde samma märke av lh test, och de funkade bra.

Står det inget på hur du ska göra?
  • 91sarah
    HepaticaNobilis skrev 2018-04-04 18:35:15 följande:

Jag hänger inte helt med här kanske, är det menscykelns längd du vill räkna ut? Då räknar man från mensens första dag till nästa första dag på nästa mens. Är det ägglossning du vill räkna ut?

De flesta sjukvårdsinrättningar räknar med att äl sker 14 dagar före mensens första dag. Har du en cykel på 33 dagar sker äl alltså på cd (cykeldag) 19.

Nu kan ju det här variera en hel del vilket gör att ältester är en bra uppfinning:) Det går också att mäta sin basaltemperatur varje morgon för att veta när äl skett.

Sorry för uppsatsen!

Nä eller jag tänkte mer, hur räknar ni när nästa mens ska komma? Kommer den alltid samma datum oavsett hur många dagar som gått emellan eller är det alltid 28 dagar?
Svar på tråden BIM april 2018