• PowerL

BIM april 2018

Startar denna tråden redan nu då jag känner att mensen är på intågande närsomhelst och får negativa gravtester. Så mest troligt tog det sig inte i februari. :(

Detta blir min och mannens andra försök. Så vi hoppas på att bli gravida i mars och få plus i april :)

Häng på här så stöttar och peppar vi varandra <3

• Svar på tråden BIM april 2018
  • Milian03
    Baraentilligen skrev 2018-04-05 07:10:41 följande:

Nu vet jag inte om bilden kommer med, men här är mitt test på äl+10 (rfsu 25miu). Ett svagt rosa streck! Vågar inte tro på det ännu men det verkar som att det är positivt! Det syns bättre i verkligheten och man ser det på avstånd också. Ni anar inte hur hög min puls är nu! Kan det faktiskt ha tagit sig på femte försöket?!

Ser positivt ut. Vågar nog säga grattis till dig med :)
  • maria1992
    Jagvetdåinte skrev 2018-04-05 06:30:54 följande:
    Jag ser helt klart ett streck!! Hoppas det är ett plus! Jag har alltid tidigare tänkt att ett plus alltid är ett plus men nu har jag förstått att med de billiga testen är inte så fallet :S Fick själv plus på stickan innan bim men tempen sjönk å mensen kom. Besvikelse såklart! Ksn iof ha varit ett missfall men jag har haft mindre mensvärk än normalt, bara lite molande. Om jag var dig hade jag sett det som negativt å testa med ett vanligt från apoteket på bim dagen istället. Ursäkta om jag är tråkig men vill bara spara dig den uppgivna känslan jag har nu :p Är säkert positivt! Litar bara inte på de där testen längre!

Tack för du skrev! 

Detta är inget "billigt" test utan det är från rfsu, fast det kanske är billigt haha? Tror de kosta drygt 50-60 kr för ett test.. Hmm.. 

Jag har tidigare använt clearblue och fått spök så sjukt nojig att använda deras... 

Får testa om några dagar igen- jag har faktiskt inga förhoppningar längre då man som du säger bara blir besviken.. 

Pratade med min svägerska som jobbar på gyn och hon sa att ett plus är alltid ett plus oavsett, då kan de varit ett tidigt missfall... Så jag vet inte? :/ kram

• Elsaida
    Baraentilligen skrev 2018-04-05 07:10:41 följande:

Nu vet jag inte om bilden kommer med, men här är mitt test på äl+10 (rfsu 25miu). Ett svagt rosa streck! Vågar inte tro på det ännu men det verkar som att det är positivt! Det syns bättre i verkligheten och man ser det på avstånd också. Ni anar inte hur hög min puls är nu! Kan det faktiskt ha tagit sig på femte försöket?!

Ser absolut ut så :)
  • Frallanz
    Jagvetdåinte skrev 2018-04-05 06:30:54 följande:

Jag ser helt klart ett streck!! Hoppas det är ett plus! Jag har alltid tidigare tänkt att ett plus alltid är ett plus men nu har jag förstått att med de billiga testen är inte så fallet :S Fick själv plus på stickan innan bim men tempen sjönk å mensen kom. Besvikelse såklart! Ksn iof ha varit ett missfall men jag har haft mindre mensvärk än normalt, bara lite molande. Om jag var dig hade jag sett det som negativt å testa med ett vanligt från apoteket på bim dagen istället. Ursäkta om jag är tråkig men vill bara spara dig den uppgivna känslan jag har nu :p Är säkert positivt! Litar bara inte på de där testen längre!

Min bm berättade att tester kan ge svaga positivt pga hormonerna man har kribg mensen, jag hde ingen aning om att det kunde bli så men det är mer vanligare än man tror, därför rekommenderas det egentligen att man ska göra gravtesten 14 dagar efter beräknad mens för att få ett mer korrekt gravtest. Aldrig hört någon säga det förut så blev rätt förvånad själv
  • maria1992
    Milian03 skrev 2018-04-05 07:44:35 följande:
    Jag ser :) vågar nog säga grattis!
    Så glad jag blir... Hoppas verkligen. Antar att jag hade min fästning i förrigår då tempen dippa rejält men den är uppe igen. Som sagt, BIM-5 så rätt tidigt... Antar de tar ett tag att hcg nivån ska gå upp
  • Jagvetdåinte
    Frallanz skrev 2018-04-05 08:13:40 följande:

Min bm berättade att tester kan ge svaga positivt pga hormonerna man har kribg mensen, jag hde ingen aning om att det kunde bli så men det är mer vanligare än man tror, därför rekommenderas det egentligen att man ska göra gravtesten 14 dagar efter beräknad mens för att få ett mer korrekt gravtest. Aldrig hört någon säga det förut så blev rätt förvånad själv

Men jösses :O Så det är helt meningslöst att testa innan dess egentligen? Känns ju helt galet :O
  • Frallanz
    Jagvetdåinte skrev 2018-04-05 09:46:42 följande:

Men jösses :O Så det är helt meningslöst att testa innan dess egentligen? Känns ju helt galet :O

Ja precis, känns ju helt galet! Men tydligen så är det så, hon sa det är därför dem inte bokar in för gravtest förrän nån vecka efter bim, jag hade som sagt ingen aning. Med sonen testade ju jag vid bim och fick starkt plus och med denna nu plussade jag bim men väldigr svagt då.
  • Frallanz

Uppdaterar hur det går för mig. Åh är så glad men sååå nervös, min bm ringde och sa att jag fick komma redan den 11/4 på vul ist för den 18e, så nästa onsdag får vi svart på vitt om allt är som det ska därinne eller inte. Oavsett hur det går så ska det bli, förbannat jävla skönt att slippa denna ovisshet och oro jag bär på och har burit på dessa 6 veckor sen vi plussade (ursäkta språket).

Men vänder mig lite till er som gjort vul, hur går ett sånt till? Kommer den dagen gå in i vecka 10 (9+0), så man ser väl hjärtat ticka då förstår jag? Tusen frågor....

• norrland91
    Frallanz skrev 2018-04-05 10:18:20 följande:

Uppdaterar hur det går för mig. Åh är så glad men sååå nervös, min bm ringde och sa att jag fick komma redan den 11/4 på vul ist för den 18e, så nästa onsdag får vi svart på vitt om allt är som det ska därinne eller inte. Oavsett hur det går så ska det bli, förbannat jävla skönt att slippa denna ovisshet och oro jag bär på och har burit på dessa 6 veckor sen vi plussade (ursäkta språket).

Men vänder mig lite till er som gjort vul, hur går ett sånt till? Kommer den dagen gå in i vecka 10 (9+0), så man ser väl hjärtat ticka då förstår jag? Tusen frågor....

Vad spännande med vul!! För mig kändes det som en gyn undersökning. Fick se fostret på en skräm. Det är väl lite osäkert vilken vecka du är i? Men vad jag förstår börjar hjärtat slå kring vecka 6-7. Åh hoppas du får eller kan köpa bild! :) har du berättat för närstående?
  • norrland91
    Frallanz skrev 2018-04-05 10:00:10 följande:

Ja precis, känns ju helt galet! Men tydligen så är det så, hon sa det är därför dem inte bokar in för gravtest förrän nån vecka efter bim, jag hade som sagt ingen aning. Med sonen testade ju jag vid bim och fick starkt plus och med denna nu plussade jag bim men väldigr svagt då.

Låter otroligt att det skulle vara så. Inte hört någon som skulle plussa och att det sen visa sig att det bara var "mens" hormoner? Står ju på testen 99% säkerhet och att det aldrig kan visa fel om det är ett plus, då är det plus. Skumt ! Ingen som känner en barnmorska som kan höra om dethär?
Svar på tråden BIM april 2018