• PowerL

BIM april 2018

Startar denna tråden redan nu då jag känner att mensen är på intågande närsomhelst och får negativa gravtester. Så mest troligt tog det sig inte i februari. :(

Detta blir min och mannens andra försök. Så vi hoppas på att bli gravida i mars och få plus i april :)

Häng på här så stöttar och peppar vi varandra <3

• Svar på tråden BIM april 2018
  • Aducia
    Lariz skrev 2018-04-04 18:08:37 följande:

Ja jag har haft "billiga" test också, och för mig syns det tydligt när äl är :D Köp hem ett paket med flera stycken, det behövs för att kunna ha ett hum om när äl är så man kan testa typ varannan dag :)

Okej så du testar bara varannan dag? Tänk om man missar starkt streck den dagen man inte testar? :o
    MF 6/4 2017 - Vecka 7 (6+4)
  • HepaticaNobilis
    91sarah skrev 2018-04-04 19:42:15 följande:

Nä eller jag tänkte mer, hur räknar ni när nästa mens ska komma? Kommer den alltid samma datum oavsett hur många dagar som gått emellan eller är det alltid 28 dagar?

Aha, jag tror inte att någon har samma variation på menscykeln som antalet dagar på de olika månaderna. Det skulle vara en fantastisk slump:)

Min cykel är 24-25 dagar, väldigt regelbunden men kan flyttas någon dag åt båda håll. Så får jag mens den 14e mars väntar jag nästa mens, eller bim då, 7-8 april. Eftersom jag vet att min lutealfas är kort 10-11 dagar och har koll på äl blir jag mer säker på när min mens borde komma.

Hoppas att du förstår hur jag menar:)
  • H0nd3ndär

BIM -1. Negativt test igår. Än inga spottings så hoppet lever om än svagt. Nytt test imorgon om inga spottings hunnit före!

• ellie86
    91sarah skrev 2018-04-04 19:42:15 följande:

Nä eller jag tänkte mer, hur räknar ni när nästa mens ska komma? Kommer den alltid samma datum oavsett hur många dagar som gått emellan eller är det alltid 28 dagar?

Det gäller att följa sin cykel ett tag, många här använder olika appar för att ha koll! Ifall man vet när man har ägglossning, antingen via ÄL-test eller temperaturhöjning så brukar mensen komma x antal dagar efteråt. Cykellängden kan variera lite, men tiden mellan ÄL och mens brukar vara i princip lika lång varje gång.

Flera mens/fertilitetsappar kan "förutspå" när nästa ÄL och nästa mens är, baserat på tidigare info man lagt in. Har man relativt regelbunden mens fungerar det rätt bra.
  • Lebbmusen

BIM idag(/igår) och nu på kvällen kommer spottings! Sååå förhoppningsvis kommer mensen igång ordentligt imorgon så jag vet att det inte blir en decemberbebis...för i helgen ska hela familjen på kryssning till Tallinn och baske mig vad jag ska äta mögelost haha

• HepaticaNobilis
    Lebbmusen skrev 2018-04-04 20:12:00 följande:

BIM idag(/igår) och nu på kvällen kommer spottings! Sååå förhoppningsvis kommer mensen igång ordentligt imorgon så jag vet att det inte blir en decemberbebis...för i helgen ska hela familjen på kryssning till Tallinn och baske mig vad jag ska äta mögelost haha

Vad tråkigt med spottings:( Men de allra flesta mögelostar är gjorda på pastöriserad mjölk idag och är helt ofarligt att äta som gravid, yeey!
  • Hejhopp69

Är BIM+1 idag imon +2 ska jag testa imorgon eller vänta mer ? Vill inte bli besviken :( vilket jag kommer bli.

• 91sarah
    ellie86 skrev 2018-04-04 19:59:59 följande:

Det gäller att följa sin cykel ett tag, många här använder olika appar för att ha koll! Ifall man vet när man har ägglossning, antingen via ÄL-test eller temperaturhöjning så brukar mensen komma x antal dagar efteråt. Cykellängden kan variera lite, men tiden mellan ÄL och mens brukar vara i princip lika lång varje gång.

Flera mens/fertilitetsappar kan "förutspå" när nästa ÄL och nästa mens är, baserat på tidigare info man lagt in. Har man relativt regelbunden mens fungerar det rätt bra.

Jo jag har appar och trodde jag skulle få mens på tisdag (27 dagar efter senaste) men så fick jag utslag på ägglossningstest idag..
  • bluegrass

Hej!
    BIM- 1 idag. Neg test imorse. Ordentlig molvärk, ömma och svullna bröst. Ingen mens i sikte än, men har plussat tidigare förut så jag tror inte att jag är gravid.

Håller med om att det ( trots plussen) är ovanligt få i tråden hittills. I marstråden haglade ju tidiga plus. Håller tummarna för oss alla! Spännande tider nu!

• Ricen

Hej! Jag fick missfall i tionde veckan för fyra veckor sedan. Väntar nu antingen på ett plus igen eller mensen. När jag var på kontroll på gyn två veckor efter missfallet sa läkaren att hon kunde se att jag antingen precis haft eller skulle få ägglossning. Så jag och mannen hade sex. Har känt mig gravid sen en vecka tillbaka. Känner samma känsla långt nere i magen som jag gjorde sist fast senare. Det liksom spänner runt livmodern och ibland känns det som tryck över äggstockarna. Har mensvärk idag. Brukar inte känna såhär inför mensen. Kanske det kan kännas såhär efter missfall? Någon som har liknande erfarenhet?

Svar på tråden BIM april 2018