• PowerL

BIM april 2018

Startar denna tråden redan nu då jag känner att mensen är på intågande närsomhelst och får negativa gravtester. Så mest troligt tog det sig inte i februari. :(

Detta blir min och mannens andra försök. Så vi hoppas på att bli gravida i mars och få plus i april :)

Häng på här så stöttar och peppar vi varandra <3

• Svar på tråden BIM april 2018
  • maria1992
    Milian03 skrev 2018-04-05 07:45:33 följande:
    Ser positivt ut. Vågar nog säga grattis till dig med :)
    Phu.. Hoppas!! Men vågar inte bli glad ännu.. Hihi  
  • Frallanz
    norrland91 skrev 2018-04-05 10:48:53 följande:

Vad spännande med vul!! För mig kändes det som en gyn undersökning. Fick se fostret på en skräm. Det är väl lite osäkert vilken vecka du är i? Men vad jag förstår börjar hjärtat slå kring vecka 6-7. Åh hoppas du får eller kan köpa bild! :) har du berättat för närstående?

Ja ska bli spännande, och lättande att få svar på tal.

Okej :D ja, just nu räknar vi och bm från min senaste mens, vilket isf säger att jag är i vecka 9 nu (8+1). Men är det så att det faktiskt var missfall där vid bim, och jag blivit gravid på nytt vilket jag inte tror, så är jag ganska nyligen gravid. Men vi utgår från att jag är i vecka 9.

Dem som vet är min familj, syskon samt föräldrar, och sambons syskon/föräldrar. Resterande får veta efter RUL har vi bestämt denna gången.
    norrland91 skrev 2018-04-05 10:51:15 följande:

Låter otroligt att det skulle vara så. Inte hört någon som skulle plussa och att det sen visa sig att det bara var "mens" hormoner? Står ju på testen 99% säkerhet och att det aldrig kan visa fel om det är ett plus, då är det plus. Skumt ! Ingen som känner en barnmorska som kan höra om dethär?

Ja det låter helt wierd, jag ska höra med min bm nästa besök, hade en annan bm denna gång då den jag ska ha är sjuk.
  • Wonderfluff

Hej allihopa! Usch nu känner jag mig pms'ig och negativ. Helt blankt på gravtest och BIM -1. Brösten har vuxit mycket senaste dygnet och bröstvårtorna är rödare och hårdare än vanligt och ömma. Lite mensvärk, känns typiskt som precis innan mens. Pyttelite spottings idag oxå. Det enda som strider mot det är att tempen stigit idag och är högre än någon dag tidigare i cykeln. Men man tycker ju att gravtestet kunde bjudit på åtminstone ett litet svagt spökstreck :(.

• Wonderfluff
    Wonderfluff skrev 2018-04-05 12:18:51 följande:

Hej allihopa! Usch nu känner jag mig pms'ig och negativ. Helt blankt på gravtest och BIM -1. Brösten har vuxit mycket senaste dygnet och bröstvårtorna är rödare och hårdare än vanligt och ömma. Lite mensvärk, känns typiskt som precis innan mens. Pyttelite spottings idag oxå. Det enda som strider mot det är att tempen stigit idag och är högre än någon dag tidigare i cykeln. Men man tycker ju att gravtestet kunde bjudit på åtminstone ett litet svagt spökstreck :(.

Iofs kan man få hög temp av att ha sovit dåligt va? Någon som vet?
  • nnnnnmaria

hej alla och grattis till plussen <3 har följt tråden sen start men inte skrivit något.. jag och min kille bestämde oss i mitten på mars att sluta med minipiller för att försöka få koll på ägglossningar osv och sen försöka ordentligt med barn i sommar. Dock fick jag min mens på en gång och jag tror att vi kanske prickade in äl ganska bra? Nu ska jag troligen ha min mens om 7 dagar. Har fått mycket mycket mer "mensvärk" än jag någonsin har haft problem med, kanske är något på g? Väldigt nervöst och spännande. När kan man ta första "kiss-stickan"? Har sett att det finns testa tidigt stickor, och hur går dom att lita på?:)

• Jagvetdåinte
    Frallanz skrev 2018-04-05 10:00:10 följande:

Ja precis, känns ju helt galet! Men tydligen så är det så, hon sa det är därför dem inte bokar in för gravtest förrän nån vecka efter bim, jag hade som sagt ingen aning. Med sonen testade ju jag vid bim och fick starkt plus och med denna nu plussade jag bim men väldigr svagt då.

Supertack för infon!! Nästa gång ska jag inte testa förrän några dagar efter bim :) om jag lyckas hålla mig ;)
  • Frallanz
    nnnnnmaria skrev 2018-04-05 13:10:55 följande:

hej alla och grattis till plussen <3 har följt tråden sen start men inte skrivit något.. jag och min kille bestämde oss i mitten på mars att sluta med minipiller för att försöka få koll på ägglossningar osv och sen försöka ordentligt med barn i sommar. Dock fick jag min mens på en gång och jag tror att vi kanske prickade in äl ganska bra? Nu ska jag troligen ha min mens om 7 dagar. Har fått mycket mycket mer "mensvärk" än jag någonsin har haft problem med, kanske är något på g? Väldigt nervöst och spännande. När kan man ta första "kiss-stickan"? Har sett att det finns testa tidigt stickor, och hur går dom att lita på?:)

Rekommenderar dig att testa dig på bim dagen (dagen då du ska ha mens, ifall du inte vet vad bim betyder :) så slilper du bli deppig om du testar tidigare och får neg. men för att svara på din fråga så går det att testa tidigt, tror man kan testa med vissa tester 4 dagar innan bim, kika runt på nätet eller fråga på apoteket :)
  • norrland91
    nnnnnmaria skrev 2018-04-05 13:10:55 följande:

Så spännande! Försök att hålla dig att testa så länge du kan. Speciellt nu när du inte vet säkert när bim är. Jag har bara använt clearblue early och där kan man testa bim -5, då är det 79% som får rätt resultat. Säkrare resultat ju närmre bim du kommer, står på förpackningen. Hur har du tänkt hålla koll på äl? :)
  • Trallallaa
    Aducia skrev 2018-04-04 07:43:24 följande:

Försöker igen då jag inte fick något svar :(

Är det någon mer här som har oregelbunden cykel och inte riktigt vet när den ska komma? Hur gör ni? Kör ni äl test eller tar ni det som det kommer?

Jag var hos en fertilitetsläkare i förrgår som sa att om man har en lång menscykel kan det vara svårt att bli gravid eftersom slemhinnan inte synkar med ägglossningen. Alltså, även om ägget blir befruktat så är slemhinnan inte i fas för att ägget ska kunna fästa. Därför kan det vara nödvändigt att försöka få en kortare cykel på kemisk väg. 
  • bluegrass

Maria 92 och baraentill-
    Ser tyvärr inte era tester från mobilen, men vad kul med era streck! Stort grattis!

Frallanz- hurra för tidigare vul!!

Lebbmusen- vad tråkigt! Vi ses i majtråden då :(.

Här kom mensen idag 28 d efter missfallsblödning i mars. Tråkigt!
    Ska köpa digitala äl-tester nu och hoppas på bebis i januari!

Svar på tråden BIM april 2018