• PowerL

BIM april 2018

Startar denna tråden redan nu då jag känner att mensen är på intågande närsomhelst och får negativa gravtester. Så mest troligt tog det sig inte i februari. :(

Detta blir min och mannens andra försök. Så vi hoppas på att bli gravida i mars och få plus i april :)

Häng på här så stöttar och peppar vi varandra <3

• Svar på tråden BIM april 2018
  • Trallallaa

Jag hade BIM igår troligtvis, men vågar inte testa. Vi har försökt sedan i maj, så jag var hos en fertilitetsläkare i förrgår. Han gjorde ett VUL och sa att han kunde se att jag hade haft ägglossning och att han trodde att mensen skulle komma vilken dag som helst. Så då ställde jag in mig på att det inte hade gått den här gången heller. Men så googlade jag lite och såg att slemhinnan blir tjock både om det är mens på g och om man är gravid. Då väcktes förstås hoppet igen. Men jag vågar ändå inte testa. 

Är det någon här som har gjort VUL så "tidigt" och/eller vet mer om vad man kan se då? Kanske sa han så där om mensen för att inte ge mig några falska förhoppningar.

(Han sa också att jag har PCO, vilket jag alltid har misstänkt men inte fått bekräftat. För mig räcker det dock att gå ner några kilon, vilket jag precis har gjort, så blir mensen regelbunden igen. Så det är skönt ändå. Men som han sa så är det nog först nu vi ens har haft en chans att lyckas, så nu är jag hoppfull inför de kommande månaderna ändå, även om det inte blir något den här gången.)

• MaalinJ
    Baraentilligen skrev 2018-04-05 07:10:41 följande:

Nu vet jag inte om bilden kommer med, men här är mitt test på äl+10 (rfsu 25miu). Ett svagt rosa streck! Vågar inte tro på det ännu men det verkar som att det är positivt! Det syns bättre i verkligheten och man ser det på avstånd också. Ni anar inte hur hög min puls är nu! Kan det faktiskt ha tagit sig på femte försöket?!

Jag tycker också att jag ser ett svagt stäck! Håller tummarna för dig :)
  • MaalinJ
    nnnnnmaria skrev 2018-04-05 13:10:55 följande:

hej alla och grattis till plussen <3 har följt tråden sen start men inte skrivit något.. jag och min kille bestämde oss i mitten på mars att sluta med minipiller för att försöka få koll på ägglossningar osv och sen försöka ordentligt med barn i sommar. Dock fick jag min mens på en gång och jag tror att vi kanske prickade in äl ganska bra? Nu ska jag troligen ha min mens om 7 dagar. Har fått mycket mycket mer "mensvärk" än jag någonsin har haft problem med, kanske är något på g? Väldigt nervöst och spännande. När kan man ta första "kiss-stickan"? Har sett att det finns testa tidigt stickor, och hur går dom att lita på?:)

Testerna jag har här hemma ska man kunna testa med 6 dagar innan beräknad mens. Jag har själv plussat 5 dagar innan med ett vanligt gravtest. Skulle det synas ett svagt sträck då kan du ju testa dig om några dagar igen. Likadant om det inte syns något alls :) hade ha varit du så hade jag köpt ett "testa tidigt test" på apoteket och testat om någon dag eftersom du verkar misstänka att ni prickat in äl och känner av lite symtom :)
  • MaalinJ
    Aducia skrev 2018-04-04 07:43:24 följande:

Försöker igen då jag inte fick något svar :(

Är det någon mer här som har oregelbunden cykel och inte riktigt vet när den ska komma? Hur gör ni? Kör ni äl test eller tar ni det som det kommer?

Jag har också oregelbunden. Den brukar variera mellan 25-50 dagar. Har inte alls koll på när den ska komma och vissa månader har jag inte ägglossning heller. Senaste tiden har jag testat varje dag. I helgen är jag nästan 100% på att jag hade ägglossning efter alla tester jag tog (både digitala å vanliga). Men jag hade troligtvis inte ägglossning förra månaden. Hade heller varken mens eller äl mellan juni - januari.

Jag har nyligen fått reda på att jag har pcos. Har fått remiss till gyn för att undersöka om jag har cystor på äggstockarna också. Vi får väll fortsätta att testa och försöka sexa så mycket som möjligt. Lyckas vi inte då får vi ju ta hjälp på medicinsk väg.
  • Aducia
    Trallallaa skrev 2018-04-05 14:56:54 följande:

Jag var hos en fertilitetsläkare i förrgår som sa att om man har en lång menscykel kan det vara svårt att bli gravid eftersom slemhinnan inte synkar med ägglossningen. Alltså, även om ägget blir befruktat så är slemhinnan inte i fas för att ägget ska kunna fästa. Därför kan det vara nödvändigt att försöka få en kortare cykel på kemisk väg. 

Ja precis! Jag har nog en rätt så kort, men det har sina nackdelar också. Det gäller att ligga i! Haha
    MF 6/4 2017 - Vecka 7 (6+4)
  • Systeryster33
    maria1992 skrev 2018-04-05 06:24:15 följande:

Hm.. på bim-5 idag, testade med testa tidigt.

Syns när jsg tar testet mot ljuset på bild.

Vad ska man tro? Är det kört så de är ett spök eller finns det hopp?

Första oredigerad andra mörkade jag ner...

Visst hade du med testat negativt bara någon dag innan? Jag ska lugna mig till lördag nu bim-2 äl+10 och fortsätta hålla tummarna! Känns ju verkligen som att du är gravid :D

Hur ser din tempkurva ut?
  • SixxAM

Dag 3 utan mens. Och inga symptom på att den skulle vara på väg. Negativt grav test oxå. Känner mig sjuk i kroppen. Ont överallt och huvudvärken från helvetet. Vad händer?! ????

• Systeryster33
    SixxAM skrev 2018-04-05 19:04:24 följande:

Dag 3 utan mens. Och inga symptom på att den skulle vara på väg. Negativt grav test oxå. Känner mig sjuk i kroppen. Ont överallt och huvudvärken från helvetet. Vad händer?! ????

Vad tråkigt, har ju tyvärr inget svar till dig på vad som händer, men skickar en kram till dig och håller en tumme för att ditt plus kommer snart! Eller i värsta fall mensen så du kan gå vidare med ett nytt försök!! Kram igen
  • Wonderfluff
    Trallallaa skrev 2018-04-05 14:56:54 följande:
    Jag var hos en fertilitetsläkare i förrgår som sa att om man har en lång menscykel kan det vara svårt att bli gravid eftersom slemhinnan inte synkar med ägglossningen. Alltså, även om ägget blir befruktat så är slemhinnan inte i fas för att ägget ska kunna fästa. Därför kan det vara nödvändigt att försöka få en kortare cykel på kemisk väg. 
    27 dagars cykel med äl på dag 12 och 15 dagars lutealfas är bra eller?
  • Trallallaa
    Wonderfluff skrev 2018-04-05 19:11:37 följande:

27 dagars cykel med äl på dag 12 och 15 dagars lutealfas är bra eller?

Ja, det är nog först när man börjar komma över 35-40 dagar som det kan bli svårt. Inte omöjligt sa han, men chanserna minskar ju längre cykel.
Svar på tråden BIM april 2018