• ansano91

Bim Maj 2018

Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

• Svar på tråden Bim Maj 2018
  • Milian03

Missfallet har rubbat min cykel

Får inte starkare ältest och inga känningar.

Brukar ha haft både äl-flytningar och positivt ältest vid den här tiden.

Men det får man väl räkna med efter ett missfall. Att det tar tid.

• Missma01
    SL185 skrev 2018-05-12 20:36:47 följande:

Grattis grattis :) blir så glad o motiveradnär folk plussar här! Hur länge har nu försökt?

Det var vårt första försök, så det känns nästan för bra för att vara sant. Men första barnen blev till på andra försöket.

Glömde skriva: har också haft rätt mycket blodtrycksfall under veckan, vet inte om det är ett tecken på graviditet?
  • Alehed90

Nc flyttade min bim till idag så gick upp imorse och tog ett test. Helt säker på att det skulle vara negativt då jag inte känt av någonting alls.. så tänkte bara invänta mensen idag. Så fick jag det här resultatet.. Vet inte om jag vågar tro på det här riktigt?

• Systeryster33
    Alehed90 skrev 2018-05-13 08:56:42 följande:

Nc flyttade min bim till idag så gick upp imorse och tog ett test. Helt säker på att det skulle vara negativt då jag inte känt av någonting alls.. så tänkte bara invänta mensen idag. Så fick jag det här resultatet.. Vet inte om jag vågar tro på det här riktigt?

Det där är ett plus! Grattis <3
  • Linneisen

Definitivt ett plus! Grattis!!
  • Nelliki

Shit asså BIM närmar sig. Två dagar kvar innan jag kan testa och nu börjar jag bli riktigt nervös. Så kul att så många fått plus. Önskar så att jag får dela er glädje snart. Ha en fin dag allesammans. 

• SL185
    Milian03 skrev 2018-05-12 22:16:38 följande:

Missfallet har rubbat min cykel

Får inte starkare ältest och inga känningar.

Brukar ha haft både äl-flytningar och positivt ältest vid den här tiden.

Men det får man väl räkna med efter ett missfall. Att det tar tid.

Det verkar vara vanligt det där, jag hade oxå väldigt sparsamma flytningar vid äl efter missfallet o inga känningar alls. Äl kom 4 dagar senare än vanligt dessutom. Innan missfallet såg jag stegring på digtalt ältest (när man tar ut stickan o tittar) o hade glad gubbe en dag bara men efter missfallet var det ingen stegring alls typ, sen fick jag glad gubbe 2 dagar i rad. Det kanske tar tid tills kroppen återhämtar sig helt. Håll ut :)
  • SL185

Det kommer ju när man minst anar det, stort grattis :)
  • Alehed90

Tack alla! :)

Är fortfarande i ett slags chocktillstånd så ska ta ett till efter jobbet så jag vågar tro på det! Känns helt sjukt!!

• SL185
    Nelliki skrev 2018-05-13 11:38:26 följande:

Shit asså BIM närmar sig. Två dagar kvar innan jag kan testa och nu börjar jag bli riktigt nervös. Så kul att så många fått plus. Önskar så att jag får dela er glädje snart. Ha en fin dag allesammans. 

Håller tummarna för er :)

Jag har bim på lördag men har typ bestämt mig för att inte testa förrän bim+3..blir så ledsen när det är negativt. Jag har ju ställt in mig på att det inte blev nåt nu första äl efter missfallet men ändå gömmer sig hoppet nåstans där inne :(

Blev så manisk efter missfallet, fortsatte avhålla mig från kaffe, cola zero, mina allergimediciner, alkohol m.m. Tänkte att jag inte ska förstöra eller ge sämre förutsättningar för en ev ny graviditet. Men nu senaste dagarna har jag tvingat mig själv att slappna av lite igen o njuta av livet o den friheten man har utan graviditet. Lura hjärnan lite med andra ord :)
Svar på tråden Bim Maj 2018