• ansano91

Bim Maj 2018

Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

• Svar på tråden Bim Maj 2018
  • Linneisen
    niiskuneiti skrev 2018-05-12 09:04:27 följande:

Testade. Neg grav test men lika starkt äl test. Konstigt..

Hm okey.. Kanske är ägglossning på g då?
  • niiskuneiti
    Linneisen skrev 2018-05-12 09:20:05 följande:

Hm okey.. Kanske är ägglossning på g då?

Misstänker det. Men inte illa det heller istället då jag inte behövde blöda en vecka å vänta länge på nästa äl :D
  • SL185
    FGK skrev 2018-05-11 20:46:18 följande:

Hej, jag hakar på här :)

Är snart 23år bor med min sambo som är 27 år. Vi skulle blivit föräldrar i november men det slutade i MF :( Slutade blöda förra veckan och fick ägglossning någon dag efter, så nu håller vi tummarna! Har BIM den 21/5.

Välkommen in :) va bra att ägglossningen kom igång direkt! Håller tummarna att alla får plus nu inom kort
  • SL185
    Linneisen skrev 2018-05-12 06:53:53 följande:

Bim-dagen är här och det kan knappt inte bli ett starkare plus! <3 (jag plussade o la in bilder här på svaga streck i veckan)

Åhhh stoooort grattis:)
  • SL185
    Lindsey77 skrev 2018-05-11 19:41:44 följande:

Jag vill bara lägga mig nu så jag får göra ett till gravtest. :) Har testat helt neg med testlagret under dagen. Men det är ju tidigt så det kan vara så att bara morgonurin ger utslag (tror det är ÄL +11).

Jag litar inte riktigt på graviditetskollen. Jag vet att det ger utslag på LH hormon. Har testat det en gång när jag hade ÄL, eftersom jag inte har riktigt koll på cykeln. Det blev svagt positivt, kunde fångas på bild. Men jag var inte gravid.

Strecket kom redan upp efter 30 sek, och syntes på en armlängds avstånd. Borde vara positivt, men kan inte lita på det ännu.

Efter alla trådar jag läst har jag lärt mig att testa med två oberoende test för att vara säker... om man inte bara kör digitalt förstås.

Uppdatera oss :) håller tummarna att du får ett fint plus idag!
  • Lindsey77
    SL185 skrev 2018-05-12 10:05:31 följande:

Uppdatera oss :) håller tummarna att du får ett fint plus idag!

Det blev det verkligen inte. :( Ser bara en skugga på testlagret samt babyplan. Är nu orolig för att cykeln är helkonstig och jag har ÄL nu. Har fått utslag på graviditetskollen en gång när jag hade ÄL. Stickan har reagerat på LH eftersom den stickan har dålig kvalite...

Det var ingen tvekan om att strecket var svagt positivt (starkare i verkligheten än på bilden) igår. Har sett hundratals tester. :) Får helt enkelt hoppas att den stickan är känsligare än de andra. Hcg ökas varannan el var tredje dag. Har jag inget plus senast mån var det falskt. :(
  • Missma01

Idag plussade jag, 4 dagar innan bim. Sambon och jag hade sex 2 dagar innan och en dag efter än och det var tydligen lyckat <3

Mina symtom innan och tills idag: Molvärk i en vecka typ nu och flytningarna är klara och typ lite snorliknande haha.

• Jefare1

Har för en vecka sedan för tempa med NC. Jag har fört över mina cykler sedan tio månader tillbaka och appen identifierade ÄL sol igår 11/5. Men igår var symbolen borta. Temperqturwn har stigit senaste fyra dagarna och idag kom den grå medellinjen (?) upp. Tempen igår och idag är över den. Bedömer NC att jag inte haft ÄL denna månaden eller är de vanligt att appen plockar bort den och sen lägger in det igen?

Oj nu blev det ett långt inlägg :)

• Outofservice
    Jefare1 skrev 2018-05-12 13:38:58 följande:

Har för en vecka sedan för tempa med NC. Jag har fört över mina cykler sedan tio månader tillbaka och appen identifierade ÄL sol igår 11/5. Men igår var symbolen borta. Temperqturwn har stigit senaste fyra dagarna och idag kom den grå medellinjen (?) upp. Tempen igår och idag är över den. Bedömer NC att jag inte haft ÄL denna månaden eller är de vanligt att appen plockar bort den och sen lägger in det igen?

Oj nu blev det ett långt inlägg :)

Den försvinner och kommer tillbaka när ÄL är bekräftad.:) är tempen över linjen imorgon också så sätts ÄL säkerligen ut att den va igår.
  • Systeryster33
    Linneisen skrev 2018-05-12 06:53:53 följande:

Bim-dagen är här och det kan knappt inte bli ett starkare plus! <3 (jag plussade o la in bilder här på svaga streck i veckan)

Grattis! Vilken dag var du på när du fick första svaga sträcken? <3 så spännd på att testa jag med!!
Svar på tråden Bim Maj 2018