• ansano91

Bim Maj 2018

Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

• Svar på tråden Bim Maj 2018
  • JenniB
    niiskuneiti skrev 2018-05-08 08:22:42 följande:
    Jag minns inte hur det var med flytningar men värken var precis som att mensen skulle starta vilken sekund som helst. Jag gick väldigt ofta på wc för jag var så redo att nu börjar blodet forsa :D det var andra graviditeten, första tror jag mig minnas att jag inte kände något alls.
    Haha ja det händer här med, men jag är även lite mer kissnödig än vanligt. ;) Så häftigt att det kan vara olika för varje graviditet! :D
  • Lindsey77
    Linneisen skrev 2018-05-08 07:27:26 följande:

Jag är gravid! Eller?? Det digitala visade negativt men det där kan väl inte vara ett spökstreck!? Det var svårt att få ett bra kort så jag redigerade ljuset lite, men strecket ser ut sådär för mig i verkligheten.

Hoppas! Jag ser strecket, och jag hoppas att det blir starkare. Men vet tyvärr att det testet ofta kan visa svaga streck, har du ngt annat test hemma? Håller tummarna!
  • Linneisen
    Lindsey77 skrev 2018-05-08 08:35:32 följande:

Hoppas! Jag ser strecket, och jag hoppas att det blir starkare. Men vet tyvärr att det testet ofta kan visa svaga streck, har du ngt annat test hemma? Håller tummarna!

Jag tog ett likadant test i helgen som inte hade något streck, mer än ett jättesvagt spökstreck sambon inte såg. Detta ser han och det är blått.

Nej men jag tog ett till sådant för det hade jag och även det visade likadant. Men det är bara 8 dagar sedan ägglossning.

Jag är typ 90% säker på att det är positivt. Men jag tar ett nytt imorgon och ett i övermorgon också om det inte visar tydligare imorgon. Ska köpa dem sedan.

Tack för ditt svar! :)
  • AllaGodaTingÄrTre
    niiskuneiti skrev 2018-05-08 06:37:34 följande:

Testar du idag? Jag hittade ett känsligare test hemma igår kväll och testade när jag hållit mig fem timmar. Sä negativt det bara kan vara :( mitt hopp försvann där och jag önskar nu mensen skulle börja så vi får komma igång med nästa försök :)

Nej jag missade att testa imorse. Fick igår feber och mår helt vimmelkantigt nu.

Känns dock som även det fjärde försöket misslyckades. Molvärk ala mens på g. Ställer in mig på juni så kanske mensen kan komma igång istället för att luras så här!
  • Nicci91

Testade för första gången ett LH-test igår em och det blev två tydliga streck = positivt?:) Borde jag testa idag igen och om det skulle visa negativt betyder det då att äl är idag??

• penelope81

Är det någon som vet varför appen FLO flyttar fram ägglossningen fast jag registrerar positiva tester? Jag hittar ingen information om varför den gör det och jag börjar bli tokig! 

Plus att jag tror att min sambo börjar tycka att jag är en sexgalning när jag tycker vi ska mysa varje kväll Skäms

• LovaViola
    JenniB skrev 2018-05-08 08:06:46 följande:

Ni som redan plussat eller har barn sedan innan:

Hur kändes er molvärk eller ja smärtan i nedre delen av magen OM ni hade det när ni plussade?

Hur var era flytningar? Har läst att de flesta får vattniga flytningar men också en del om lotionflytningar?

Jag väntar fortfarande på mensen efter jag slutat med ppiller och trodde egentligen att den skulle komma i helgen pga typisk mensvärt men nej inget. Nu har jag sedan igår haft stickningar i vart jag tror livmodern sitter och även haft ont vid blygdbenet (molvärk). Vita lotionflytningar har jag haft i minst 1 vecka nu. :/

Jag tyckte att det kändes precis som mensvärk, var helt säker på att mensen skulle komma hela tiden.. och det var som en ihålig känsla på blygdbenet, det var samma känsla som sen visade sig vara foglossning längre fram i graviditeten ;)

Gällande flytningar så minns jag att jag hade typ som vanligt innan mens.. men att det liksom "rann till" dagen för BIM.. trodde att det var blod men var ju bara rikliga flytningar. så ja mer flytningar då, men kanske inte precis efter ÄL utan snarare närmre BIM.. 

Ska du inte ta ett test då? :)
  • Lottch3n
    JenniB skrev 2018-05-08 08:03:14 följande:

Gud vad svårt... jag har svårt för att se något tydligt men det är ju inte alltid man lyckas få det på en bild. Hoppas det syns mer om några dagar! <3 Jag hade varit lika förvirrad jag med, som du säger... det borde bli starkare men eftersom att du plussade starkt först efter BIM förra gången det kanske syns bättre snart!! <3

Jo sant, men vad är då blödningen jag haft? Vet inte om jag ska räkna det som en mens eller inte :/
  • Linneisen
    Missdalvik skrev 2018-05-08 10:28:07 följande:

Någon mer än jag som ser något? :D

Tycker det ser positivt ut. Vad tror du om mitt test? Bild några inlägg upp.
Svar på tråden Bim Maj 2018