• ansano91

Bim Maj 2018

Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

• Svar på tråden Bim Maj 2018
  • AllaGodaTingÄrTre
    niiskuneiti skrev 2018-05-07 18:51:04 följande:

Bim+2, ingen mens och endast lite molvärk. Inga andra känningar alls. Testet var negativt igår och ska väl ta nytt imorgon om mensen inte börjar före det. Vill veta med antingen mensen men helst såklart ett plus!

Exakt samma här! Hade känningar på mens för några dagar sen, men det försvann. Samma BIM och negativt igår.

Kan vi inte bara få varsina plus imorgon?? :)
  • AllaGodaTingÄrTre
    niiskuneiti skrev 2018-05-07 18:51:04 följande:

Bim+2, ingen mens och endast lite molvärk. Inga andra känningar alls. Testet var negativt igår och ska väl ta nytt imorgon om mensen inte börjar före det. Vill veta med antingen mensen men helst såklart ett plus!

Exakt samma här! Hade känningar på mens för några dagar sen, men det försvann. Samma BIM och negativt igår.

• Lindsey77
    lo skrev 2018-05-07 08:34:21 följande:

Har inte haft några flytningar efter äl. Men idag börjar jag få lite flytningar igen. De är ca fem dagar kvar till bim.

Är de ett gott tecken eller är de negativt?

Jag har testat med gravidkollens stickor men inget utslag.

Jag har haft ömma bröt sedan äl mest förra veckan då de kändes extremt runt bröstvårtan och stramade ner mot armhålorna.

Hur var era flytningar när ni närmade er bim? Och resultatet positivt eller negativt när de väl var sax.

De senaste gångerna när jag varit gravid har jag haft vattniga flytningar varvat med vita lotionflytningar.
  • niiskuneiti
    AllaGodaTingÄrTre skrev 2018-05-07 19:34:39 följande:

Testar du idag? Jag hittade ett känsligare test hemma igår kväll och testade när jag hållit mig fem timmar. Sä negativt det bara kan vara :( mitt hopp försvann där och jag önskar nu mensen skulle börja så vi får komma igång med nästa försök :)
  • Linneisen

Jag är gravid! Eller?? Det digitala visade negativt men det där kan väl inte vara ett spökstreck!? Det var svårt att få ett bra kort så jag redigerade ljuset lite, men strecket ser ut sådär för mig i verkligheten.
  • Lottch3n

Asså jag förstår inte vad som händer... på bim-4 testade jag svaaaagt positivt på cb early och senare på kvällen vart det lite blod på pappret. Klarade mig med enbart trosskydd och blödde ytterst lite, inte alls som min mens brukar vara dom första dagarna.. Tog sedan ett ?vanligt? test på bim-2, igår alltså, som visade svaaagt positivt, och även igår slutade jag blöda helt..

Idag på bim-1 tog jag ett predictor early och kan även där se ett svagt streck... men om jag nu är gravid så borde det ju vara starkare, eller??

Någon som kan hjälpa mig i hur jag ska tänka?? Vet att med dottern så plussade jag inte starkt förrän efter bim, men jag blödde inte med henne så jag vet inte alls hur jag ska tänka.. :/

• Ejjami

Jag är så himla pirrig!!!! Imorgon har jag BIM och det är snart 4 dagar sedan jag fick ett supersvagt streck på ett tidigt gravtest. Imorgon ska jag testa med ett CB som min man har gömt så att jag inte skulle bli frestad att testa innan BIM. Hahaha! Sååååå spännande!

• JenniB
    Linneisen skrev 2018-05-08 07:27:26 följande:
    Jag är gravid! Eller?? Det digitala visade negativt men det där kan väl inte vara ett spökstreck!? Det var svårt att få ett bra kort så jag redigerade ljuset lite, men strecket ser ut sådär för mig i verkligheten.
    Gud vad svårt... jag har svårt för att se något tydligt men det är ju inte alltid man lyckas få det på en bild. Hoppas det syns mer om några dagar! <3 
    Lottch3n skrev 2018-05-08 07:29:33 följande:

Asså jag förstår inte vad som händer... på bim-4 testade jag svaaaagt positivt på cb early och senare på kvällen vart det lite blod på pappret. Klarade mig med enbart trosskydd och blödde ytterst lite, inte alls som min mens brukar vara dom första dagarna.. Tog sedan ett ?vanligt? test på bim-2, igår alltså, som visade svaaagt positivt, och även igår slutade jag blöda helt..

Idag på bim-1 tog jag ett predictor early och kan även där se ett svagt streck... men om jag nu är gravid så borde det ju vara starkare, eller??

Någon som kan hjälpa mig i hur jag ska tänka?? Vet att med dottern så plussade jag inte starkt förrän efter bim, men jag blödde inte med henne så jag vet inte alls hur jag ska tänka.. :/

Jag hade varit lika förvirrad jag med, som du säger... det borde bli starkare men eftersom att du plussade starkt först efter BIM förra gången det kanske syns bättre snart!! <3

• JenniB

Ni som redan plussat eller har barn sedan innan:

Hur kändes er molvärk eller ja smärtan i nedre delen av magen OM ni hade det när ni plussade?

Hur var era flytningar? Har läst att de flesta får vattniga flytningar men också en del om lotionflytningar?

Jag väntar fortfarande på mensen efter jag slutat med ppiller och trodde egentligen att den skulle komma i helgen pga typisk mensvärt men nej inget. Nu har jag sedan igår haft stickningar i vart jag tror livmodern sitter och även haft ont vid blygdbenet (molvärk). Vita lotionflytningar har jag haft i minst 1 vecka nu. :/

• niiskuneiti
    JenniB skrev 2018-05-08 08:06:46 följande:

Ni som redan plussat eller har barn sedan innan:

Hur kändes er molvärk eller ja smärtan i nedre delen av magen OM ni hade det när ni plussade?

Hur var era flytningar? Har läst att de flesta får vattniga flytningar men också en del om lotionflytningar?

Jag väntar fortfarande på mensen efter jag slutat med ppiller och trodde egentligen att den skulle komma i helgen pga typisk mensvärt men nej inget. Nu har jag sedan igår haft stickningar i vart jag tror livmodern sitter och även haft ont vid blygdbenet (molvärk). Vita lotionflytningar har jag haft i minst 1 vecka nu. :/

Jag minns inte hur det var med flytningar men värken var precis som att mensen skulle starta vilken sekund som helst. Jag gick väldigt ofta på wc för jag var så redo att nu börjar blodet forsa :D det var andra graviditeten, första tror jag mig minnas att jag inte kände något alls.
Svar på tråden Bim Maj 2018