• ansano91

Bim Maj 2018

Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

• Svar på tråden Bim Maj 2018
  • SL185
    Esmes skrev 2018-05-08 17:33:59 följande:

Tror inte att en enstaka svampinfektion kan påverka alls. Däremot är det väl inte bra med långvariga svampinfektioner. Bra att du behandlar den så försvinner den förhoppningsvis snabbt.

Hoppas det! Tack för ditt svar <3
  • Sophie_A

Bim idag och ingen mens i sikte! Fick ett infall och tog ett test ikväll, vet inte om jag är helknäpp och gärna vill se ett streck, men där är nog en antydan till skugga. Sambon kunde självklart inte se det.. ???? Tänkte testa antingen imorgonbitti eller i övermorgon, så får vi se!

• SL185
    Linneisen skrev 2018-05-08 17:50:30 följande:

I verkligheten syns det. Sambon ser också. Det kan vara spök, men jag tror inte det. Direkt när jag såg det imorse så sa jag "jag är gravid!" Behövde inte vända o vrida på det eller nåt.

Hoppas på säkrare resultat snart!

Ja hoppas!! Det är ju tydligt om man inte behöver anstränga sig o vrida o vända för att se. Sen blir det ju sämre på bild. Det låter lovande iaf :) <3
  • Linneisen
    SL185 skrev 2018-05-08 20:21:21 följande:

Ja hoppas!! Det är ju tydligt om man inte behöver anstränga sig o vrida o vända för att se. Sen blir det ju sämre på bild. Det låter lovande iaf :) <3

Ja det var svårt att ta kort på det och sen försämras kvalitén här i forumet väldigt mycket.

När har du bim? :)
  • 1995lj

Vart ett spökstreck jag fick på clearblue Early .. mensen kom i lördags :( nya tag nu <3

• Lindsey77
    Linneisen skrev 2018-05-08 08:46:27 följande:

Jag tog ett likadant test i helgen som inte hade något streck, mer än ett jättesvagt spökstreck sambon inte såg. Detta ser han och det är blått.

Nej men jag tog ett till sådant för det hade jag och även det visade likadant. Men det är bara 8 dagar sedan ägglossning.

Jag är typ 90% säker på att det är positivt. Men jag tar ett nytt imorgon och ett i övermorgon också om det inte visar tydligare imorgon. Ska köpa dem sedan.

Tack för ditt svar! :)

Då är det inte så konstigt att det är svagt, redan åtta dagar efter ÄL. Det är ju positivt att det redan syns, förhoppningsvis ökar det senast i övermorgon. Sen syns det ju alltid mer i verkligheten än på bild. Ser fram emot uppdatering imorgon. :)
  • SL185
    Linneisen skrev 2018-05-08 20:29:05 följande:

Ja det var svårt att ta kort på det och sen försämras kvalitén här i forumet väldigt mycket.

När har du bim? :)

19 maj..har dock inte stora förhoppningar, men det hade varit så underbart att få ett plus :)
  • Linneisen
    SL185 skrev 2018-05-08 21:21:11 följande:

19 maj..har dock inte stora förhoppningar, men det hade varit så underbart att få ett plus :)

Ja verkligen! Jag vet inte när jag har bim men troligtvis på söndag. Olika varje cykel..
  • Linneisen
    Lindsey77 skrev 2018-05-08 21:04:24 följande:

Då är det inte så konstigt att det är svagt, redan åtta dagar efter ÄL. Det är ju positivt att det redan syns, förhoppningsvis ökar det senast i övermorgon. Sen syns det ju alltid mer i verkligheten än på bild. Ser fram emot uppdatering imorgon. :)

Nä precis.

Ja spännande, är nervös. Så himla besviken jag blir om det är lika svagt. Men risken finns ju.
  • Nelliki
    SL185 skrev 2018-05-08 16:17:41 följande:

Jag har fått svampinfektion, fick det troligtvis samma dag som äl eller eventuellt dagen efter. Vi har myst ett par dagar innan äl. Man får ju väldigt torra slemhinnor av svamp.. Tror ni att det kan förstöra processen på nåt sätt?

Började ta vagiatorier igår.. kommer ta 3 st sammanlagt.

Jag tror att jag också fick svamp precis vid äl och vet inte om den är borta än, men det gör inte inte längre i alla fall. Har bara behandlat med krämen än så länge. Hoppas det inte inverkat negativt med infektion. 
    Har börjat tro att jag känner lite i de nedre delarna och bröstvårtorna ömmar lite, är trött som bara den (men sen är det ju sjukt varmt också) samt svullen om magen. Hoppas det inte är inbillning, vilket ju tydligen är vanligt. Hoppas hoppas. Och hoppas det inte påverkar dig med infektionen.
Svar på tråden Bim Maj 2018