• ansano91

Bim Maj 2018

Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

• Svar på tråden Bim Maj 2018
  • JenniB
    LovaViola skrev 2018-05-08 10:24:36 följande:
    Jag tyckte att det kändes precis som mensvärk, var helt säker på att mensen skulle komma hela tiden.. och det var som en ihålig känsla på blygdbenet, det var samma känsla som sen visade sig vara foglossning längre fram i graviditeten ;)

Gällande flytningar så minns jag att jag hade typ som vanligt innan mens.. men att det liksom "rann till" dagen för BIM.. trodde att det var blod men var ju bara rikliga flytningar. så ja mer flytningar då, men kanske inte precis efter ÄL utan snarare närmre BIM.. 

Ska du inte ta ett test då? :)

Åh tack för ditt svar det kan ju faktiskt vara ett bra tecken! <3
    Hos mig har en inte runnit till ännu men får väl se vad som händer ;)

Jag tog ett test för 1 och en halv vecka sedan (på eftermiddagen) och det var negativt så jag vet inte om jag vågar. Eftersom att jag inte haft mens på ett år heller vet jag inte när det känns lämpligt att testa igen. Är på dag 32 efter pillerstopp. :/ Vet att det kan ha med det att göra men känner mig inte alls gravid nu om man jämför med hur det var för 3 veckor sedan. Hade så många symptom då... Nu har jag som sagt "bara" mensvärk/drar i livmodern och igår även lite illamående då och då.

• JenniB
    Lottch3n skrev 2018-05-08 10:27:35 följande:
    Jo sant, men vad är då blödningen jag haft? Vet inte om jag ska räkna det som en mens eller inte :/
    Det är ju den svåra frågan alltså... Det var inte mycket sa du va? Jag hade nog avvaktat några dagar och sen testat igen för att se om strecket syns bättre. Då är det nog enklare att att säga om det var nån konstig mens eller inte. <3
  • Esmes

BIM-lista 

1/5 Jagvetdåinte 

2/5, Theresu, puffen2009 

3/5 Issari

5/5 niiskuneiti, AllaGodaTingÄrTre, theteacher 

6/5 Paka, louisejohansson, Nicciz 

7/5 maria1992, jennyek93 

8/5 aleakim90, Zandylina, Sophie_A, Lilly2015

9/5 lottch3n, Ejjami 

10/5 nooneyouknow 

11/5 E88 

12/5 Lo, Linneisen, missdalvik 

12/5 pippispetra 

13/5 Hepphopp 

14/5 Alehed90 

15/5 dummamej2, EIJ90, Nelliki, Jahajaa, snorpan91 

16/5 LovaViola Blåstjärna, Missma01

18/5 Greta88 

19/5 Lunalove, Fruitloop 

20/5 lyckligast80 

22/5 MR8692, Saijda, Nilepile89, FrökenUtter, Esmes

24/5 Nicci91 

25/5 lullis94 

26/5 Norrlänska 

27/5 Milian03 

30/5 Ettlitetsyskon, bluegrass 

31/5 sofiaaaaaa 

Plus-listan 

26/4 Fialotta8 bim -4 

1/5 Imra (bim -2) 

1/5 CBF bim - 4/5 

1/5 Mih4 (på BIM) 

2/5 Jeex (BIM 5/5) 

2/5 storformatare (BIM+6) 

3/5 Meemelie (BIM+1) 

4/5 Sararebecca (BIM -3) 

5/5 ansano91 (på BIM)

• Esmes

Stort GRATTIS till alla plus!!

Jag gjorde min 4e insemination i morse. Allt såg perfekt ut enligt min gynekolog. Nu börjar de 2 veckornas väntan igen. 
    Är det någon som har koll på hur länge Ovitrelle sitter i? Vågar man testa ett par dagar innan BIM eller kan det visa falskt positivt pga Ovitrelle ända fram till BIM?

• SL185
    Linneisen skrev 2018-05-08 07:27:26 följande:

Jag är gravid! Eller?? Det digitala visade negativt men det där kan väl inte vara ett spökstreck!? Det var svårt att få ett bra kort så jag redigerade ljuset lite, men strecket ser ut sådär för mig i verkligheten.

Jag ser ingenting tyvärr, men tittar från mobilen, vet inte om det gör nån skillnad. Testa igen om 2 dagar? :) vet att det är svårt att hålla sig! Håller tummarna för ett klart o tydligt plus!
  • SL185

Jag har fått svampinfektion, fick det troligtvis samma dag som äl eller eventuellt dagen efter. Vi har myst ett par dagar innan äl. Man får ju väldigt torra slemhinnor av svamp.. Tror ni att det kan förstöra processen på nåt sätt?

Började ta vagiatorier igår.. kommer ta 3 st sammanlagt.

• Esmes
    SL185 skrev 2018-05-08 16:17:41 följande:

Jag har fått svampinfektion, fick det troligtvis samma dag som äl eller eventuellt dagen efter. Vi har myst ett par dagar innan äl. Man får ju väldigt torra slemhinnor av svamp.. Tror ni att det kan förstöra processen på nåt sätt?

Började ta vagiatorier igår.. kommer ta 3 st sammanlagt.

Tror inte att en enstaka svampinfektion kan påverka alls. Däremot är det väl inte bra med långvariga svampinfektioner. Bra att du behandlar den så försvinner den förhoppningsvis snabbt.
  • Milian03

Gud vad drygt det är att vänta på äl.

Är på cd 9. Negativa äl-tester. Såklart :)

Gissar på äl till helgen eller efter den.

Fler som väntar på äl?

• Linneisen
    SL185 skrev 2018-05-08 16:14:11 följande:

Jag ser ingenting tyvärr, men tittar från mobilen, vet inte om det gör nån skillnad. Testa igen om 2 dagar? :) vet att det är svårt att hålla sig! Håller tummarna för ett klart o tydligt plus!

I verkligheten syns det. Sambon ser också. Det kan vara spök, men jag tror inte det. Direkt när jag såg det imorse så sa jag "jag är gravid!" Behövde inte vända o vrida på det eller nåt.

Hoppas på säkrare resultat snart!
  • AllaGodaTingÄrTre

BIM+3 och där kom mensen. Igen. Suck.

Så trist att man inte kan stänga av den där besvikelsen som kommer trots att man lovat sig att inte ta det så hårt.

Hoppar över till junitråden,säger grattis till alla plus och håller tummarna att jag inte ser nån av er andra i nya tråden ;)

Nu satsar vi på femte försöket och ett plus till min födelsedag i juni :)

BIM-lista

1/5 Jagvetdåinte

2/5, Theresu, puffen2009

3/5 Issari

5/5 niiskuneiti, theteacher

6/5 Paka, louisejohansson, Nicciz

7/5 maria1992, jennyek93

8/5 aleakim90, Zandylina, Sophie_A, Lilly2015

9/5 lottch3n, Ejjami

10/5 nooneyouknow

11/5 E88

12/5 Lo, Linneisen, missdalvik