• ansano91

Bim Maj 2018

Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

• Svar på tråden Bim Maj 2018
  • T90
    SL185 skrev 2018-05-09 11:20:05 följande:

Finns det pollenallergiker här? Jag har mått så dåligt senaste veckorna men vägrat ta medicin, ville inte riskera nåt. Men idag stod jag inte ut längre, tog nasonex nässpray (som jag annars måste ta varje dag typ egentligen pga kronisk nästäppa) och tänkte köpa loratadin. Har aerius hemma men har läst att det inte är bra att ta när man är gravid..jag är ju inte ens gravid men vill hålla kroppen ?ren?...

Här är en med grym pollenallergi... Måste inhalera, ta nässpray och tabletter. Har inget val. Är inte gravid men inte så sannolikt att de medicinerna hindrar befruktningen. Folk blir ju gravida när de går på droger alkohol osv. Förstår hur du menar men du måste orka må bra också, kroppen kämpar jävel under allergi, ge den lite hjälp!
  • lo

Fick mens idag så beräknad äl 25/5 nytt bim 8/6 så hoppar över till maj tråden och har plockat bort mig från listan.

Grattis till alla som plussat. Och ni andra, vi ses i juni tråden!

• Emhy89

Halloj!

Hoppar in här jag med, 4:e försöket för mig. Med ÄL-tester denna gång, väntar med spänning på första "fasta glada gubben" med Clearblue digital advanced.

BIM-lista 

1/5 Jagvetdåinte 

2/5, Theresu, puffen2009 

3/5 Issari 

5/5 niiskuneiti, theteacher 

6/5 Paka, louisejohansson, Nicciz 

7/5 maria1992, jennyek93 

8/5 aleakim90, Zandylina, Sophie_A, Lilly2015 

9/5 lottch3n, Ejjami 

10/5 nooneyouknow 

11/5 E88 

12/5 Linneisen, missdalvik 

12/5 pippispetra 

13/5 Hepphopp 

14/5 Alehed90 

15/5 dummamej2, EIJ90, Nelliki, Jahajaa, snorpan91 

16/5 LovaViola Blåstjärna, missma01

17/5 Labellas

18/5 Greta88 

19/5 Fruitloop

20/5 lyckligast80 

21/5 Lunalove

22/5 MR8692, Saijda, Nilepile89, FrökenUtter, Esmes 

24/5 Nicci91 

25/5 lullis94 

26/5 Norrlänska, Emhy89

27/5 Milian03 

30/5 Ettlitetsyskon, bluegrass 

31/5 sofiaaaaaa 

Plus-listan 

26/4 Fialotta8 bim -4 

1/5 Imra (bim -2) 

1/5 CBF bim - 4/5 

1/5 Mih4 (på BIM) 

2/5 Jeex (BIM 5/5) 

2/5 storformatare (BIM+6) 

3/5 Meemelie (BIM+1) 

4/5 Sararebecca (BIM -3) 

5/5 ansano91 (på BIM) 

8/5 missdalvik (bim -4)

• SL185
    T90 skrev 2018-05-09 14:17:16 följande:

Här är en med grym pollenallergi... Måste inhalera, ta nässpray och tabletter. Har inget val. Är inte gravid men inte så sannolikt att de medicinerna hindrar befruktningen. Folk blir ju gravida när de går på droger alkohol osv. Förstår hur du menar men du måste orka må bra också, kroppen kämpar jävel under allergi, ge den lite hjälp!

Helt rätt! Ska ta mina mediciner med gott samvete! Har mått så dåligt, svullna ögon som kliar, näsan bara rinner o nyser 24/7. Man blir ju så jäkla trött av det. Tack så mkt för att du delar med dig :) vilken nässpray o tabletter tar du?
  • SL185
    lo skrev 2018-05-09 14:18:35 följande:

Fick mens idag så beräknad äl 25/5 nytt bim 8/6 så hoppar över till maj tråden och har plockat bort mig från listan.

Grattis till alla som plussat. Och ni andra, vi ses i juni tråden!

Åh :( Önskar er bättre lycka nästa månad :)
  • Anonym (Sa920)

Spännande att följa alla. Jag ska testa med graviditetstest imorgon eftersom mensen är några dagar sen. Men isåfall är det + direkt, bara försökt sen april!

• T90
    SL185 skrev 2018-05-09 15:15:28 följande:

Helt rätt! Ska ta mina mediciner med gott samvete! Har mått så dåligt, svullna ögon som kliar, näsan bara rinner o nyser 24/7. Man blir ju så jäkla trött av det. Tack så mkt för att du delar med dig :) vilken nässpray o tabletter tar du?

Ja det är svinjobbigt. Kliar i ögon näsa mun hals och öron liksom... :( jag äter cetirizin och tar livostin nässpray. Sen pulmicort och bricanyl för andningen då men de är ju på recept.
  • Milian03

Ser inte mina egna bilder...

Grattis till alla plus! Beklagar till dig som fick missfall :( och lycka till till allllllla!

Svar på tråden Bim Maj 2018